Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Til dere som har vogna stående ute i kulda, enten hjemme eller i barnehage:

Tar dere inn vognposen, eller legger dere barnet ned i kald pose? Vi har alltid tatt inn posen slik at den er romtemperert når barnet legges. Nå som barnet må ha sele gjennom posen blir dette ganske tungvindt, men jeg er fortsatt bestemt på at han ikke skal legges i utekald pose.

Har ikke mulighet til å trille inn vogna før han skal sove.

I barnehagen har de oppvarmet vognhus, så jeg håper vognene står inne helt til de små skal sove. Noen som vet om barnehager som legger de i kald pose? Kan jeg kreve at posen/ vogna skal være temperert før barnet legges?

Hvordan gjør dere dette? Finnes det lure løsninger som jeg ikke har tenkt på? Må bare gruble litt på dette før jeg spør barnehagen. Og jeg trenger uansett gode løsninger for hjemmebruk.

Anonymous poster hash: 4b7c1...dd3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Enig i at det er litt stress å ta posen ut når det er seler i vognen. Jeg jobber i barnehage å der tar vi inn vognene når det er veldig kaldt. Et annet tips er å legge en flaske med varmt vann i posen en stund før barnet skal legges.

Anonymous poster hash: bb2b1...345
Skrevet

Legger han nedi ute. Men vi har lammeskinnpose så jeg syns ikke den blir så kaldt.

Gjest Nikki09
Skrevet

Jeg pleide å fylle en halvannen litersflaske med varmt vann og legge nedi en liten stund før. Hater å legge meg i kaldt sengetøy selv så :)

Skrevet

Vi løftet bare inn baggen/sportsdelen. :)

Skrevet

I barnehagen vår tar de inn posene når det er kaldt ute.

Skrevet

Jeg tar med posen inn i garderobe selv når det er kaldt. Så legger de den oppi rett før duppen. De legger barnet uten sele da, det triller jo ikke ut av vognen. Posen snøres så bare ansikt stikker ut. Barnet er vant til å seles fast, så ser ikke mulighetene ;) De har vogna rett utenfor vinduet så de ser om barnet sklir nedover i posen. Å sele inn posen er for mye styr hver dag, de ødelegger ryggen sin skal de gjøre det på 10 vogner.

Skrevet

Det aner jeg faktisk ikke om barnehagen gjør. Men man har jo ullklær på barnet, så det blir jo ikke det samme som når vi legger oss nakne i en iskald seng.

Skrevet

Det aner jeg faktisk ikke om barnehagen gjør. Men man har jo ullklær på barnet, så det blir jo ikke det samme som når vi legger oss nakne i en iskald seng.

Det er også forskjell på kaldt og KALDT. Altså, 2+ og 9-...

Skrevet

TS her. Det er jo snakk om ned i -10, og da skal ungen være ekstremt godt kledd for å ikke bli kjølt ned fra kulden i posen. Ser også for meg at det kan bli rått når en iskald pose varmes opp når ungen kommer nedi.

Må sjekke rutinene i barnehagen, og pønske ut noe lurt her hjemme. Å snøre igjen posen, og kanskje få festet selve posen i vogna kan være en idè.

Skrevet

I bhg vår tok de inn posene, men ønsket at vi hadde eksterne seler på vogna slik at de slapp å tre alle selene på nytt hver dag. Vi gjorde det, men har i ettertid hørt at eksterne seler ikke anbefales pga kvelningsfare.

Anonymous poster hash: aa74c...d51
  • Liker 1
Skrevet

I vår gamle barnehage trillet de inn vognene i gangen ca en time før de små skulle legges. Da rakk det å bli varmt og godt.

I den nye barnehagen vår har de ikke plass i gangen, så da regner jeg med de tar posene inn.

Anonymous poster hash: 7c643...209
Skrevet

Vi har problemer med å la våre babyer/barn sove ute i minusgrader.

Vi har derfor krevd at de sover inne i barnehagen når det er minusgrader.

Anonymous poster hash: 3e55b...157

Skrevet

I den ene barnehagen jeg jobbet i så sto vognene ute i et kaldt bygg. Men ungen hadde alltid på seg nok med klær før de ble lagt nedi posen. Vi tok ikke inn vognene før det ble for kaldt. Vi å alltid være og barnet ann før det ble lagt ut i minus grader.

Har ikke barn, men sover mye ute i sovepose selv og det tar som regel ikke lang tid før posen blir varm.

I en annen barnehage så sto vognene i et oppvarmet skur så der var alltid posene god og varm. Men her også så vi ann ungene, være og temperatur om de skulle sove ute eller inne.

Selv syntes jeg at rådet om varmeflaske i posen før den blir brukt hørtes fin ut. Enkelt å fylle to varmeflasker med varmtvann og legge i posen en halv time før ungen skal uti :)

Gjest Magdalene
Skrevet

hvorfor må babyer sove ute? :fnise:

De fleste bhg har vel ikke plass til de inne...

Sånn ellers; mine barn har alltid sovet best ute i vogn.

Skrevet

hvorfor må babyer sove ute? :fnise:

Fordi det er mest praktisk.

Fordi barnet sover best ute.

Fordi man vil trille mens barnet sover.

Fordi jeg vil støvsuge og bråke så mye jeg vil mens han sover.

Fordi barnet får frisk luft.

Fordi han sovner lettest i vogn, og vogna står ute. Vi bor noen etg. opp, uetn heis.

Fordi barnehagen har dårlig plass til alle vognene inne.

TS

• Liker 1
Skrevet

Ser lite BARNETS BESTE her...

Mange barn sover best inne.

Fordi det er mest praktisk.

Fordi barnet sover best ute.

Fordi man vil trille mens barnet sover.

Fordi jeg vil støvsuge og bråke så mye jeg vil mens han sover.

Fordi barnet får frisk luft.

Fordi han sovner lettest i vogn, og vogna står ute. Vi bor noen etg. opp, uetn heis.

Fordi barnehagen har dårlig plass til alle vognene inne.

TS

Skrevet

Mitt inntrykk er at de fleste sover best ute, inkludert min. Han har aldri sovet spesielt godt inne på dagtid bortsett fra de to første ukene av livet hans. Etter det begynte jeg å slite med å legge han hver gang jeg la han inne, så det endte med at han sov hver lur ute.

Hva er egentlig problemet?

Skrevet

Ser du ikke barnets beste ved at de får sove der de sover best? Hva er det du ikke forstår med det?

De som sover best inne trenger vel ikke engasjere seg i problemet med kald pose.

TS

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...