Gå til innhold

Hva gjør du med håret ("styler") i hverdagene?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er egentlig litt lei meg på grunn av håret mitt.. Tidligere kunne jeg variere litt med høy hestehale, sideskill, midtskill, rettet hår, urettet hår osv.

"Signaturlooken" min var å ta panneluggen bakover og så løften den litt opp og frem igjen, litt likt som på dette bildet:

4010991630_b30ffb702f.jpg

..Og det var så utrolig greit, for da kunne jeg bare ta håret bak slik hver gang jeg hadde en dårlig hårdag, hadde dårlig tid (som var ofte), eller antydning til fett hår.

Nå, derimot, har jeg fått deeeee høye vikene og er avhengig av å ha nesten midtskill. Det gjør at jeg ser ut som en gammel tante når jeg tar håret i hestehale eller en sånn topp bak (noen kan kle håret i strikk selv om man har skille, men jeg kler det ikke), og fordi håret er en del oppklippet så må jeg rette håret, eller ser det ille ut.

Men håret mitt er så flatt rundt krona, og jeg sliter med å få volum. Pga psoriasis i hodebunnen må jeg begrense bruken av (volum)produkter i håret. Jeg går i klasse med noen jenter som har helt fantastisk hår, og hun ene har fantastisk tykt langt, blondt hår som hun ofte har dratt rett bak og festet i en topp, eller så har hun kjempemassevolum rundt kronen og ei flette som går ned og henger over skulderen.

Men jeg får det bare ikke til! Om jeg fletter håret så ser jeg ut som ei gammel jomfru! Hun er sexy som faen med sin. Har nesten ryst å rive av henne hele hårmanken og sette den på hodet mitt!! Jeg kan være passe fornøyd med sveisen av og til når jeg har fått brukt litt volumprodukter, fønet det oppover osv, noe jeg bruker å gjøre "til fest". Men dette tar for lang tid hver dag, og jeg kan som sagt ikke bruke så mye hårprodukter.

Så, til poenget: Hva gjør dere med håret i hverdagene? Varierer dere, og isåfall, hvordan? Hvilke teknikker bruker dere?

Anonymous poster hash: c7004...b9a
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du må jo tuppere håret på krona, ikke styre med så mye produkter. :)

Jeg retter eller krøller håret og har det hengende løst de dagene jeg vasker det på morran, og setter det opp i en høy hestehale og krøller halen og håret som faller ned rundt ansiktet de dagene jeg ikke vasker det. Så her er det dessverre ikke mye inspirasjon å hente. ;)

Skrevet

Jeg går med det løst, har det i hestehale eller retter det om jeg skal noe spesielt. Bruker ikke spesielt med produkter annet enn litt olje og hårspray.

• Liker 1
Skrevet

Jeg synes jeg ser helt lam ut med håret i en topp på bakhodet, toppen må flyttes mer opp for å bli fin på meg. Kanskje det kan hjelpe for deg også? Bruk også donut så får du litt mer fylde i toppen. :)

Ellers har jeg også flatt og tynt hår på krona, så jeg tupperer! Tupperer litt og sprayer så holder det ca. hele dagen.

Skrevet

Jeg går ofte med en høy hestehale med flette, særlig på "dårlige" hårdager. Ellers har jeg det av og til løst, i ei flette på siden eller bak, en høy topp eller bare en hestehale. Jeg syns alt er fint bortsett fra en knute i nakken, det kler jeg virkelig ikke.

Jeg tupperer aldri håret og bryr meg ikke om volum heller. Hvorfor syns du det er fint forresten?

Anonymous poster hash: ddb87...c27
Skrevet

De dagene jeg har håret i midtskill så har jeg det som regel i en "half-up", fordi jeg ser helt forferdelig ut med håret hengende rett ned i midtskill. Enten en løs half up (funker kun når luggen har litt lengde) noe ala dette (dårlig bilde men):

image001335566824922giwquu.jpg

eller om jeg har tid til å krølle det litt blir det noe ala dette:

halfupdown.jpg

Tupperer alltid håret på krona før jeg gjør noen av disse, det forandrer hele looken, hvis jeg ikke gjør det ser det helt forferdelig ut.

For meg så er det mest for å få håret ut av ansiktet. Klarer ikke å ha hår hengende i øynene.

Skrevet

Jeg har som regel håret løst, da både rettet ut og helt "naturlig". Ellers blir det ofte en vanlig hestehale, både høy og lav, eller en løs flette på siden. Jeg varierer ofte mellom disse frisyrene i løpet av en dag, og kan gjerne være innom alle sammen.

Jeg bruker også klyper for å få håret foran bort fra ansiktet, eller hårbøyle o.l, men det er ikke like ofte.

Skrevet

Du må jo tuppere håret på krona, ikke styre med så mye produkter. :)

Jeg retter eller krøller håret og har det hengende løst de dagene jeg vasker det på morran, og setter det opp i en høy hestehale og krøller halen og håret som faller ned rundt ansiktet de dagene jeg ikke vasker det. Så her er det dessverre ikke mye inspirasjon å hente. ;)

Hva bruker du til å krølle håret med? Lager du halen til en stor krølle?

Jeg synes jeg ser helt lam ut med håret i en topp på bakhodet, toppen må flyttes mer opp for å bli fin på meg. Kanskje det kan hjelpe for deg også? Bruk også donut så får du litt mer fylde i toppen. :)

Ellers har jeg også flatt og tynt hår på krona, så jeg tupperer! Tupperer litt og sprayer så holder det ca. hele dagen.

Kan du fortelle meg litt om hvordan du tuperer (fremgangsmåte) og hva du tuperer med? Jeg får det ikke noe særlig til..

Problemet når jeg skal lage høye hestehaler/topper er at det fremste håret også må bli dratt høyere opp bakover (altså det går ikke ned til ørene og bak men begynner å gå bak høyere oppe) og da blir faktisk vikene mine litt avslørt :(

De dagene jeg har håret i midtskill så har jeg det som regel i en "half-up", fordi jeg ser helt forferdelig ut med håret hengende rett ned i midtskill. Enten en løs half up (funker kun når luggen har litt lengde) noe ala dette (dårlig bilde men):

image001335566824922giwquu.jpg

eller om jeg har tid til å krølle det litt blir det noe ala dette:

halfupdown.jpg

Tupperer alltid håret på krona før jeg gjør noen av disse, det forandrer hele looken, hvis jeg ikke gjør det ser det helt forferdelig ut.

For meg så er det mest for å få håret ut av ansiktet. Klarer ikke å ha hår hengende i øynene.

Hvordan lager du slik half up?

Anonymous poster hash: eda9c...db5

Skrevet

Kan du fortelle meg litt om hvordan du tuperer (fremgangsmåte) og hva du tuperer med? Jeg får det ikke noe særlig til..

Problemet når jeg skal lage høye hestehaler/topper er at det fremste håret også må bli dratt høyere opp bakover (altså det går ikke ned til ørene og bak men begynner å gå bak høyere oppe) og da blir faktisk vikene mine litt avslørt :(

Anonymous poster hash: eda9c...db5

Jeg har også litt høye viker, og synes derfor jeg ser litt teit ut med topp, men om jeg plasserer toppen mer oppå hodet får jeg liksom litt "fylde" der oppe på grunn av at toppen er synlig på krona, sett forfra. Vet ikke om jeg forklarer forståelig, men det hjelper i alle fall på helhetsinntrykket.

Jeg tupperer stort sett når jeg har håret i sideskill, men også midtskill. Lager skill, bruker enden på tupperingskammen for å hente en stripe hår langs skillen, løfter opp, tupperer (børster håret med kammen "feil vei") og sprayer på undersiden (jeg liker Got2b glued blasting freezeing spray) og fortsetter med neste del hår som jeg løfter på langs under den delen av håret jeg nettopp har tuppert. Når jeg er ferdig står håret mitt 10-15 cm rett opp på begge sidene av skillen; da er det bare å børste det "ned" til det ser fint ut, og spraye over (jeg liker Got2b 2 sexy). Skal jeg ha volum kun på krona bruker jeg samme fremgangsmåte, men begynner midt på hodet og jobber meg mot bakhodet og løfter hårpartier på "tvers".

Gjest Badabing
Skrevet (endret)

I hverdagen har jeg ofte så dårlig tid om morgenen at jeg må gjøre det litt enkelt. Føner det gjerne opp med litt volumspray de fleste dagene. Har jeg riktig god tid, krøller jeg det litt med krøllstav.

Ellers er enkle frisyrer som jeg gjerne bruker:

http://www.pinterest.com/pin/534028468285313338/

http://www.pinterest.com/pin/349380883563235179/

Pluss at jeg ruller det opp fra luggen på begge sidene og ender det i en topp bak. Fant dessverre ikke bilde, skal se om jeg finner.

Noe lignende dette: http://www.pinterest.com/pin/314829830171313194/

Og at jeg lager et "hull" rett over strikken på hestehalen, og drar hestehalen igjennom.

http://www.pinterest.com/pin/415597871834162196/

Alle enkle og kan gjøres i løpet av fem minutter.

Edit: lagt til linker

Endret av Badabing

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...