Gå til innhold

Ikke på FB - ikke invitert, er det en gyldig grunn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal jeg liksom bare akseptere disse unnskyldningene i det uendelige, "glemte deg fordi du ikke er på facebook!". Eller betyr dette at jeg ikke er verdifull nok for vedkommende til å bli husket på utenom nettet. Jeg har hørt det utallige ganger de siste årene og jeg tenker som regel at det er helt i orden, hvis dere ville hatt meg der, så hadde dere husket på meg fordetom jeg ikke er på facebook.

Anonymous poster hash: db37f...0ab
Videoannonse
Annonse
Gjest BettyBoop
Skrevet

Skal jeg liksom bare akseptere disse unnskyldningene i det uendelige, "glemte deg fordi du ikke er på facebook!". Eller betyr dette at jeg ikke er verdifull nok for vedkommende til å bli husket på utenom nettet. Jeg har hørt det utallige ganger de siste årene og jeg tenker som regel at det er helt i orden, hvis dere ville hatt meg der, så hadde dere husket på meg fordetom jeg ikke er på facebook.

Er nok bare en forglemmelse, så da får du minne de på det da før festen er slik at du slipper å bli utelatt

Skrevet

Jeg er regner med at det ikke tar slutt med sosiale medier. Derfor må jeg altså invitere meg selv til alt som skjer resten av livet mitt. Så det er helt ok å bli utelatt om man ikke er på FB?
Det er ikke bestandig jeg vet at noe skjer, siden jeg ikke får beskjed er det også vanskelig å "minne på".. Jeg må altså sende en melding hver fredag f.eks med "hei, husk at jeg finnes.". Skjønner du at det føles litt kjipt?

TS

Er nok bare en forglemmelse, så da får du minne de på det da før festen er slik at du slipper å bli utelatt

Skrevet

Dette er noe du må leve med som velger avstå fra sosiale medier. Når stort sett alt som skjer sosialt blir planlagt, formidlet og diskutert på sosiale medier, så må de som velger å avstå fra disse mediene akseptere at de gjør seg selv lett å glemme/overse. Jeg er selv ikke på facebook, men har forstått det sånn at folk flest blar gjennom vennelisten sin, haker av inviterte og trykker "send" og da er festen arrangert. Mange har tusenvis av "venner" også og har kansje glemt at du ikke er på facebook da det er så vanlig å være der, og dermed ikke er klar over at det er mulig å glemme deg engang.

Jeg har ikke det samme problemet som deg (eller folk glemmer meg også) men jeg ønsker det slik da de sosiale aktivitetene jeg blir invitert til er mer enn nokk for å tilfredstille mine sosiale behov og en av grunnene til at jeg ikke er på facebook er at jeg ønsker å begrense det sosiale netverket mitt slik at jeg har mer tid for meg selv og med noen få gode venner og bekjente.

Det er rart om veldig gode venner gang på gang glemmer deg og da er de kansje ikke så gode venner alikevel, men er det bare bekjente, så forstår jeg det godt.

En annen mulighet er at disse folka mener at du burde komme deg på facebook og dermed glemmer deg med vilje for å "bevise et poeng" om hvor nyttig og fantastisk facebook er. I såfall er det vertfall uakseptabelt og de burde respektere at andre velger å ikke delta i sosiale medier, men vi må også respektere at mye av den sosialet er flytttet til facebook og at vi, som mange stadig minner meg på når de reklamerer for facebook, "går glipp av mye".

Gjest BettyBoop
Skrevet

Jeg er regner med at det ikke tar slutt med sosiale medier. Derfor må jeg altså invitere meg selv til alt som skjer resten av livet mitt. Så det er helt ok å bli utelatt om man ikke er på FB?

Det er ikke bestandig jeg vet at noe skjer, siden jeg ikke får beskjed er det også vanskelig å "minne på".. Jeg må altså sende en melding hver fredag f.eks med "hei, husk at jeg finnes.". Skjønner du at det føles litt kjipt?

TS

Så få deg facebook da. Du trenger jo ikke å være mer aktiv der inne enn du selv vil.. Ser ikke problemet. Man slipper ikke unna sosiale medier

Skrevet

Joda, jeg slipper unna sosiale medier hvis jeg vil det.
Jeg kommer ikke til å lage meg konto på noen av stedene, av mange gode grunner. En av dem, relatert til dette temaet, er at det sies "det er så lett å holde kontakten med folk der inne", jeg tenker dermed at de jeg ikke kan holde kontakt med utenom en "snarvei" er heller ikke verdt å holde kontakt med.
Jeg ønsker heller å bruke min tid på de nære jeg har og de som husker meg og kontakter meg, selv om jeg ikke er på FB. Men når selv disse glemmer meg, så blir jeg litt stuss. Jeg akter ikke å lage FB av den grunn, da tenker jeg heller at disse faktisk ikke var så nære som jeg en gang trodde.
Jeg aksepterer at det er sånn og kommer til å fortsette sånn, det må jeg jo bare.

TS

• Liker 2
Skrevet

Jeg er ikke på facebook nå. Men jeg var det frem til for et par år siden. Husker jeg og en svær gjeng ble invitert til reunion for noe vi hadde vært med på for 5 år siden. Invitasjon til de som var med, men som ikke var på facebook, ble ikke sendt. Så jeg brukte litt tid på å finne kontaktinfoen deres og spørre om de og ville komme. Det gadd nemlig ikke de som arrangerte det hele...

En gang gratulerte ei venninne meg med dagen ca en uke etter bursdagen. Hun glemte det, for jeg var jo ikke på Facebook..... Synes det er litt synd om man blir glemt om det ikke kommer frem en melding på facebook om at man har bursdag.

Jeg har alltid hatt rede på bursdager i almanakken min jeg. Slutta ikke med det da jeg var på facebook heller.

Synd om folk glemmer å invitere meg osv. fordi jeg ikke er på facebook og. Men hvor gode venner er vi uansett da, tenker jeg.

Mine nærmeste har jeg mye kontakt med. Mer perifere har jeg også litt kontakt med. Så får de som er inne i facebobla bare være der.

Anonymous poster hash: 17faa...881
  • Liker 3
Gjest BettyBoop
Skrevet

Jeg kommer ikke til å lage meg konto på noen av stedene, av mange gode grunner. En av dem, relatert til dette temaet, er at det sies "det er så lett å holde kontakten med folk der inne", jeg tenker dermed at de jeg ikke kan holde kontakt med utenom en "snarvei" er heller ikke verdt å holde kontakt med.

Jeg ønsker heller å bruke min tid på de nære jeg har og de som husker meg og kontakter meg, selv om jeg ikke er på FB. Men når selv disse glemmer meg, så blir jeg litt stuss. Jeg akter ikke å lage FB av den grunn, da tenker jeg heller at disse faktisk ikke var så nære som jeg en gang trodde.

Jeg aksepterer at det er sånn og kommer til å fortsette sånn, det må jeg jo bare.

TS

Din egen feil når du skal være sær og sta. Hva er det som er så ille med å bruke sosiale medier egentlig?

Gjest BettyBoop
Skrevet

Er kanskje ikke rart de har sluttet å invitere deg når du anklager de for å drite i deg og ikke er vennene dine..

Skrevet

En jeg jobber med har ikke facebook, men vi inviterer jo han på sosiale ting fordet.

Anonymous poster hash: 9dced...a33
Gjest Raindrops
Skrevet

Selvsagt slipper man unna sosiale medier. Jeg har flere venner uten facebook, og de klarer seg faktisk helt fint.

Og jeg synes ikke det er ok å glemme folk bare fordi de ikke er på facebook.

• Liker 4
Skrevet

En gang gratulerte ei venninne meg med dagen ca en uke etter bursdagen. Hun glemte det, for jeg var jo ikke på Facebook..... Synes det er litt synd om man blir glemt om det ikke kommer frem en melding på facebook om at man har bursdag.

Jeg har alltid hatt rede på bursdager i almanakken min jeg. Slutta ikke med det da jeg var på facebook heller.

Har aldri skjønnt dette med facebook og bursdag. En gratulerer med dagen melding er jo totalt verdiløs om folk ikke engang husker det.

Men neida, de fleste jeg kjenner som er på facebook syntes det er så fantastisk med oppmerksomheten som følger av 100 meldinger som tikker inn på sin bursdag, og så bruker de resten av året på å skrive "gratulerer med dagen" til folk de møtte på en kompis sin ex sin søster sin innflyttingsfest i april.

Den type sirkelrunking skal en lete lenge etter :)

Gjest Hyssingen
Skrevet

Selvsagt slipper man unna sosiale medier. Jeg har flere venner uten facebook, og de klarer seg faktisk helt fint.

Og jeg synes ikke det er ok å glemme folk bare fordi de ikke er på facebook.

Enig med denne.

Det skal ikke være nødvendig å måtte være på facebook for å bli husket. Det er bare motbydelig.

• Liker 4
Skrevet

Må ærlig innrømme at det er "lett" å glemme personer som ikker på facebook. Når jeg søker gjennom vennene mine for å lage et arrangement på facebook, så haker jeg av for de jeg vil invitere. Men som regel husker jeg å sende mld til de som ikke er på facebook.

Skrevet

Ja det å ha en mobil ´gått ut på dato´ holder en nesten utenfor samfunnet... :( umulig å skaffe ny lader etc...

Blir stressa av hele dette opplegget!

Men vet du hva: I dont give a shit :tongue:

Skrevet

TS

Du klarer deg jo ikke uten Facebook siden du lager denne tråden...

Jeg synes sosiale medier er nyttige. Det gjør det mye enklere å kommunisere og det gjør at jeg deltar på flere sosiale aktiviteter i det virkelige liv. Man bruker det slik man vil.

Anonymous poster hash: b26f1...14d

• Liker 1
Skrevet

Det er sånn det blir når Facebook ikke lenger bare er et sosialt medie, men et sted der folk lever store deler av sine liv.

Selv har jeg en Facebook-konto, der jeg holder kontakten med perifere mennesker i inn og utland. Folk innenfor rekkevidde med egne bein eller en kort biltur er ikke medregnet i den sammenhengen.

Det er her jeg mener hysteriet har sklidd helt på ville veier. Man kommuniserer helst med venner via Fb, selv om de holder til på nabotomta, på samme arbeidsplass, skole, og til og med på andre siden av cafèbordet osv...

Jeg er helt enig med deg TS, hold på dine meninger og la Facebook heller bli et levende bevis på hvilke som er dine virkelige venner, og ta godt vare på disse. Resten er ikke interessert i annet enn et substansløst vennskap innenfor rammen av det kalde cyberspace...

Skrevet

Man kommuniserer helst med venner via Fb, selv om de holder til på nabotomta, på samme arbeidsplass, skole, og til og med på andre siden av cafèbordet osv...

Ja. Det er ganske sykt å se hvordan ting har utviklet seg. Flere enn èn gang har jeg sett folk rundt et bord på kafe hvor de knapt veksler et ord, for alle er opptatt av mobilen...

Skrevet

Ja. Det er ganske sykt å se hvordan ting har utviklet seg. Flere enn èn gang har jeg sett folk rundt et bord på kafe hvor de knapt veksler et ord, for alle er opptatt av mobilen...

Som igjen skaper problemer den dagen de skal figurere i et forhold, der de ikke greier å kommunisere verbalt.

Sosiale medier og mobiltelefoner gjør folk handlingslammet når de pluteslig befinner seg ansikt til ansikt, og ikke har tid til å sitte i fred og ro på PC/mobil og pønske ut svar til hverandre.

Satt på spissen ja, men tendensene er tydelige...

Skrevet

Ja det å ha en mobil ´gått ut på dato´ holder en nesten utenfor samfunnet... :( umulig å skaffe ny lader etc...

Blir stressa av hele dette opplegget!

Men vet du hva: I dont give a shit :tongue:

Blir du stressa eller don't give a shit?

Enten eller, gutten min!

Anonymous poster hash: c49ff...798

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...