Gå til innhold

Proteinshake, når?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har hørt så mye forskjellig at jeg vet ikke hvem jeg skal høre på eller hva jeg skal gjøre..

Når skal proteinshake tas?
Morning, før trening, under trening, etter trening, før leggetid??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor drikker du det? For å bygge muskler?

Anonymous poster hash: 58e2c...0ec

Skrevet

Jeg har lest at det ikke er av betydning når man inntar proteinene, men vet ikke om det stemmer. Kroppen har altså et vedvarende opptak av proteiner døgnet rundt.

Men jeg lurer også; hvorfor tar du proteinshake? Er det ikke bedre å få i seg proteinene på naturlig vis?

Anonymous poster hash: 685e3...272
Skrevet

Jeg har lest at det ikke er av betydning når man inntar proteinene, men vet ikke om det stemmer. Kroppen har altså et vedvarende opptak av proteiner døgnet rundt.

Men jeg lurer også; hvorfor tar du proteinshake? Er det ikke bedre å få i seg proteinene på naturlig vis?

Anonymous poster hash: 685e3...272

Jeg tar det egentlig ikke. Fikk litt på gøy for å prøve, men skjønte aldri når jeg skulle bruke den :P

Skrevet

Jeg pleier å ta en proteinshake rett etter en styrkeøkt. Nå er målet mitt å stramme opp/bygge litt muskler, så en proteinshake for meg er ganske viktig. (Når jeg sliter med å få nok gjennom kosten) :P

Anonymous poster hash: f767e...a59
Skrevet

Du må ta det nøyaktig 32 minutter etter trening eller så virker det ikke.

• Liker 2
Skrevet

Jeg pleier å ta før trening og noen ganger etter. Er egentlig ett fett. Det viktigste er at du får i deg nok næring til kroppen. Trenger ikke ta proteinshake dersom du får i deg nok via vanlig mat.

Skrevet

Jeg pleier å ta før trening og noen ganger etter. Er egentlig ett fett. Det viktigste er at du får i deg nok næring til kroppen. Trenger ikke ta proteinshake dersom du får i deg nok via vanlig mat.

Jeg er en spinkel liten sak, så regner med jeg trenger det, hehe

Skrevet

Nja. Man trenger ikke være stor selv om man får i seg riktige mengder med proteiner! Men du må nesten avgjøre dette selv. En idé er å veie maten du spiser, for så å regne ut total proteinmengde i løpet av en dag. Du kan legge inn maten din på f.eks Diett.no, og der vil tabeller vise hvordan du ligger an i forhold til anbefalt mengde proteiner. Du får også et innblikk det totale bildet, siden det vises alle slags energikilder, samt vitaminer, mineraler og salter.

Skrevet

Desto mindre du er, jo mindre proteiner trenger du jo.

Kjøtt til middag, et egg eller to til frokost, og litt kjøttpålegg eller meieriprodukter til lunch, holder i massevis. Det er ikke slik at jo mer du får i deg, desto bedre.

Anonymous poster hash: f43ab...3e1

Skrevet

Jeg syns proteinpulver blandet med vann smaker høgg, så det drikker jeg aldri.

Men! Jeg bruker proteinpulver i youghurt, baking (brød, pizza, kaker), smothie, havregrøt (favoritten om dagen!).

Jeg prøver å få i meg noe ekstra proteinrikt om morgenen og etter trening.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...