AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2013 #1 Skrevet 1. oktober 2013 Dette er noe jeg oppdaget istad. Rett over bildet av boliger på finn, så finnes det pristatitisk og der kan man se hvor lenge boligen har vært ute på finn og hvor mange visninger. Er det noe man burde bry seg om? Har det mye å si for den som selger? Dette er noe nytt for meg, så jeg spørr Har sett boliger som har stått på finn 1 dag og hatt over 600 visninger og boliger som har stått i 7 dager med samme antal visninger. I mitt hode så er det stor forskjell. Du som har solgt, har du fulgt med på den statistikken eller ikke?Anonymous poster hash: d7d92...b9c
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2013 #2 Skrevet 1. oktober 2013 Edit skrivefeil: Prisstatistikk. Anonymous poster hash: d7d92...b9c
Gjest Conradine Skrevet 1. oktober 2013 #3 Skrevet 1. oktober 2013 Ja, selvsagt fulgte jeg med på det da jeg solgte hus. Det er jo kjempespennende og se hvor stor respons man får på annonsen. 1
Ciara Skrevet 1. oktober 2013 #4 Skrevet 1. oktober 2013 Fulgte med, men det er ikke lett å spå hvordan salget blir basert på antall visninger. 400 eller 2000 er liksom ikke så viktig når man i prinsippet bare behøver 2 stykker som er interessert for å få en budrunde.
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2013 #5 Skrevet 1. oktober 2013 Jeg skal selge min bolig og dette er min første gang. Da jeg oppdaget denne prisstatistikken så sitter jeg med en klump i halsen. Jeg er spent men mer nervøs og tenker bare negativt.Anonymous poster hash: d7d92...b9c
Ciara Skrevet 2. oktober 2013 #6 Skrevet 2. oktober 2013 Jeg skal selge min bolig og dette er min første gang. Da jeg oppdaget denne prisstatistikken så sitter jeg med en klump i halsen. Jeg er spent men mer nervøs og tenker bare negativt.Anonymous poster hash: d7d92...b9c Jeg har heller aldri likt å selge bolig. Begge gangene fryktet jeg at ingen skulle være interesserte eller at vi ikke skulle få takst. Men det gikk fint. Håper det gjør der for deg også
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2013 #7 Skrevet 2. oktober 2013 Huff vi skal straks legge ut leiligheten vi også SELVSAGT har markedet gått ned og media har begynt å skrive om det, er rett og slett dritnervøs... Anonymous poster hash: 2ea42...bab
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2013 #8 Skrevet 2. oktober 2013 Huff vi skal straks legge ut leiligheten vi også SELVSAGT har markedet gått ned og media har begynt å skrive om det, er rett og slett dritnervøs... Anonymous poster hash: 2ea42...bab Ja, markedet har gått ned og de sier at det er ikke lett å selge for takst nå, og det er noe vi må. Så det er mest det jeg tenker på og som gjør meg nervøs. Jeg tenker på det verste jeg, klarer ikke la være.Anonymous poster hash: d7d92...b9c
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2013 #9 Skrevet 2. oktober 2013 Jeg har heller aldri likt å selge bolig. Begge gangene fryktet jeg at ingen skulle være interesserte eller at vi ikke skulle få takst. Men det gikk fint. Håper det gjør der for deg også Takk for det, Ciara. Håper og håper på det beste.Anonymous poster hash: d7d92...b9c
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2013 #10 Skrevet 2. oktober 2013 Hvor mange sidevisninger er vanlig pr dag når det gjelder boliger? Anonymous poster hash: 65748...929
Grønt blad Skrevet 2. oktober 2013 #11 Skrevet 2. oktober 2013 Hvor mange sidevisninger er vanlig pr dag når det gjelder boliger? Anonymous poster hash: 65748...929 Det varierer veldig etter beliggenhet (by/mindre sted), pris, størrelse m.m. Er det et koselig eller lukseriøst førstebilde, lokker dette også mange drømmere og nysgjerrige.
Grønt blad Skrevet 2. oktober 2013 #12 Skrevet 2. oktober 2013 Antall visninger har lite/ingenting å si, for det sier lite om den reelle interessen for boligen. Samme person kan se på boligen mange ganger, og det kan være mange nysgjerrige og drømmere. Antall personer på visning er et bedre mål, men siden det (som tidligere nevnt) kun trengs to i en budrunde, så er det kvalitet og ikke kvantitet, som betyr noe. Dersom boligen har ligget lenge ute for salg, kan dette ha noe å si. Og dersom selger ikke har veeeldig god tid, kan det hende at han er villig til å gå (en del) under takst for å få solgt.
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2013 #13 Skrevet 2. oktober 2013 Men, er det da mulig å be megler om å bytte første bildet eller er det dumt nå, siden den har stått på finn et par dager nå? Jeg personlig liker ikke første bildet.Anonymous poster hash: d7d92...b9c
Gjest Conradine Skrevet 3. oktober 2013 #14 Skrevet 3. oktober 2013 Men, er det da mulig å be megler om å bytte første bildet eller er det dumt nå, siden den har stått på finn et par dager nå? Jeg personlig liker ikke første bildet.Anonymous poster hash: d7d92...b9c Du kan helt klart be om å få et annet bilde som hovedbilde. Men mener du at det har vært liten trafikk på annonsen din siden du ønsker å bytte bilde? Hvor lenge har annonsen stått og hvor mange sidevisninger har du hatt?
helenaa Skrevet 4. oktober 2013 #15 Skrevet 4. oktober 2013 Be om å bytte førstebilde! Eller hør i alle fall med megler om hvorfor akkurst DET bildet er valgt. Det er kjempeviktig at du føler deg sikker på at annonsen er bra. Hvis dere får problemer med salget, kommer du bare til å lure på hvordan det hadde gått hvis du hadde gjort noe med det. Hvis jeg skulle selge, hadde jeg fulgt veldig godt med på antall annonsevisninger, ganske enkelt fordi jeg synes denslags er spennende.
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2015 #16 Skrevet 6. februar 2015 Vekker til live denne tråden... leiligheten vår ligger til salgs på finn.no nå, og jeg synes det er så utrolig nervepirrende og skummelt å skulle selge! Jeg tar meg selv i å sammenlige antall sidevisninger med andre tilsvarende leiligheter osv. Og så synes jeg vår får mindre visninger.....men det kan jo ha noe med pris å gjøre; vår en ganske dyr if orhold til leiligheter i nabolaget. Uff, bør det ha noe å si for sjansene for å få solgt til en bra pris?? Anonymous poster hash: 8f4fd...a33
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå