Gå til innhold

Noen av dere som har samboer/kjæreste som aldri har gitt deg gave?

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Min samboer har aldri gitt meg noe. Han har mye mer penger enn meg, jeg er lutfattig, men kjøper ofte små ting som viser at jeg setter pris på han fks søte kort, bamse, hjerte stener, skriver søte brev/ lapper, gjør klar kaffekokeren om kvelden sånn at det bare er for han og trykke den på ( jeg går alltid før han på jobb) han har kansje to ganger spandert middag ute pga da har han en unnskyldning til og sitte og drikke mer etterpå og ikke bare til maten.. Han handler jo så klart inn mat og sånn, men jeg har liksom aldri fått noe personlig av han, har kansje hendt at han har kjøpt en sjokolade til meg når han først har handlet til seg selv men.. Kjenner jeg blir misunnelig når jeg hører fra venninnene mine at typen fks har gitt dem blomster, fått en parfyme di lenge har hatt lyst på, en weekend tur osv. Ikke misforstå meg jeg er ikke kravstor vill ikke ha dyre smykker, dyre klær osv, et kort eller en rose hadde holdt lenge for meg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Min samboer har aldri gitt meg noe. Han har mye mer penger enn meg, jeg er lutfattig, men kjøper ofte små ting som viser at jeg setter pris på han fks søte kort, bamse, hjerte stener, skriver søte brev/ lapper, gjør klar kaffekokeren om kvelden sånn at det bare er for han og trykke den på ( jeg går alltid før han på jobb) han har kansje to ganger spandert middag ute pga da har han en unnskyldning til og sitte og drikke mer etterpå og ikke bare til maten.. Han handler jo så klart inn mat og sånn, men jeg har liksom aldri fått noe personlig av han, har kansje hendt at han har kjøpt en sjokolade til meg når han først har handlet til seg selv men.. Kjenner jeg blir misunnelig når jeg hører fra venninnene mine at typen fks har gitt dem blomster, fått en parfyme di lenge har hatt lyst på, en weekend tur osv. Ikke misforstå meg jeg er ikke kravstor vill ikke ha dyre smykker, dyre klær osv, et kort eller en rose hadde holdt lenge for meg:)

Jeg kjenner meg godt igjen, har fått roser et par ganger fordi jeg har tatt opp at jeg savner å få litt oppmerksomhet på den måten, slik jeg gjør med han. Men da får jeg de dagen etter jeg har tatt det opp, blir liksom ikke helt det samme selv om jeg setter pris på at han prøver ;) Jeg har kjøpt klær til han, kald øl i kjøleskapet når han kommer hjem, niste med koselige lapper, parfyme osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har det akkurat på samme måte og har noen veninner som har det slik også. Noen menn er ikke romantiske på den måten. Jeg må selv planlegge spesielle anledninger ellers blir det ikke noe av. Ja det plager meg og jeg blir veldig misunnelig når jeg hører hva de andre kjærestene har gjort for damen sin.

Men det har gjort at jeg setter mer pris på når han faktisk gjør noe og at jeg vet at han mener det når han sier noe søtt eller romantisk.

Det er mange menn som kjøper ting til kjæresten, men har andre mangler.

Jeg og min kjære krangler aldri for eksempel.

Anonymous poster hash: 25dac...908
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakk med han om det. Sannsynligvis tenker han ikke over det, og slike gaver betyr ikke så mye for han. Jeg lærte meg tidlig at det ikke var noen som helst vits med kort, søte lapper, (og i alle fall ikke bamser eller hjertestener (!!!)) til mannen. Det virker som om du handler til deg selv i stedet for han? Så jeg trur dere kommer langt med litt kommunikasjon.

Men det med kaffekokeren, bake brød, kjøpe med nyttige plagg (klager over kalde hender og kommer ikke på å kjøpe hansker....) har han satt stor pris på. Tilsvarende trengte han å høre at jeg satt pris på blomster, en ting fra tax free, en liten lapp. Menn er ikke tankelesere.

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, kjenner meg igjen. Enda verre ble det når han kom hjem med en saks i bursdags gave til meg! (huker av for anonymbruker nå) Hans svar til dette var som følgende: ''Vi manglet jo en saks, såeee..''
Jeg brukte den dagen til å le, for det var virkelig komisk. Men ble ekstremt skuffet også. Hva med å komme hjem med en rose og favoritt sjokoladen min feks?
Ikke at han manglet inspirasjon heller, for jeg hadde fortalt han at jeg ønsket meg noe lite, personlig og søtt. Det kan være alt fra en bamse til et selvskrevet kort sa jeg, 1 uke før :glare:
Og hver gang mannen til venninna mi kommer hjem med blomster til henne, så kjenner jeg det stikker skikkelig! Blir grønn av missunnelse.

Nå gleder jeg meg til å se hva jeg får i bursdags gave i år. Har vært veldig konkret, og sagt jeg ønsker meg en blomsterbukket. Vi skal vell også på en mini-ferie i mai. Selvfølgelig ikke en romantisk bare deg og meg tur, men med kompiser + deres damer. Men skal ikke klage, han har ihvertfall vært den som har invitert meg med på tur! :P

Jeg syns ikke det er så mye å forlange å ha litt romantikk i forholdet. Jeg er ikke hel-romantisk selv, men liker å bli satt pris på en gang i blandt. Omså det bare er 1 gang i året.

Anonymous poster hash: c8fc8...592
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser for meg at han blir kjempeglad for bamser, kort, hjertestener o.l. :-p

Anonymous poster hash: f3e14...3fd

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Får ingenting fra min heller.

Jeg gir han konsoll spill jeg vet han ønsker seg, fikser fryste glass med øl, tar han med ut på middager, betaler for konserter han vil se med kompiser.

Til gjengjeld får jeg ikke engang noe til bursdagen min, ikke jul heller for den saks skyld.

Jeg sluttet å gi, for han bryr seg visst ikke om slikt.

Anonymous poster hash: b3814...9df
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det kan være nyttig å ikke bruke egne behov som referanse for hva en partner skal gjøre. Du kjøper småting til mannen din og forventer det samme tilbake, og det skal han skjønne av seg selv. Det er få av oss som er tankelesere. Fortell fyren med tydelighet at du ønsker en blomsterkvast etc.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trist, trist lesning!

Norske menn har Aspbergers syndrom eller er fotballidioter?

Anonymous poster hash: b09ce...857

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop

Får du ingenting til jul eller bursdag heller??!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop

Får ingenting fra min heller.

Jeg gir han konsoll spill jeg vet han ønsker seg, fikser fryste glass med øl, tar han med ut på middager, betaler for konserter han vil se med kompiser.

Til gjengjeld får jeg ikke engang noe til bursdagen min, ikke jul heller for den saks skyld.

Jeg sluttet å gi, for han bryr seg visst ikke om slikt.

Anonymous poster hash: b3814...9df

Herregud når du bruker mye penger på gave til han og ikke får noe til jul eller bursdag engang så er han en dust. jeg er ikke sånn som forventer små gaver i hytt og pine, men jule og bursdaggaver gir man når man er i et forhold. Noe annet er uhørt. Og man skal ikke behøve å være tankeleser for å skjønne at man kjøper gave i slike anledninger. I vår kultur er det kutyme å kjøpe eller gi gaver da.

Endret av BettyBoop
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Netmannen

I begynnelsen av forholdet ga jeg svært mye til min samboer, dyre smykker, klokker, Gortex Jakke som hun ønsket seg osv.

Det endte som regel med at jeg fikk se henne bruke det en gang og så så jeg det ikke lenger. Gortex jakken hun hadde ønsket seg var vist ikke så fine likavell så den ga hun til søstra si. (kostet meg 7k)

Klokka til 4k bruker hun ikke fordi hun ikke liker klokke, smykkene er det så mye styr med osv osv.

Nå har jeg ikke kjøpt gaver på mange år. (hun kjøper ikke til meg heller)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I begynnelsen av forholdet ga jeg svært mye til min samboer, dyre smykker, klokker, Gortex Jakke som hun ønsket seg osv.

Det endte som regel med at jeg fikk se henne bruke det en gang og så så jeg det ikke lenger. Gortex jakken hun hadde ønsket seg var vist ikke så fine likavell så den ga hun til søstra si. (kostet meg 7k)

Klokka til 4k bruker hun ikke fordi hun ikke liker klokke, smykkene er det så mye styr med osv osv.

He-he :laugh: Kjenner meg litt igjen...Ikke i det å få gaver fra folk, men i det å være kresen.

Men i og med at dere er sammen er det vel bedre at hun er ærlig enn at hun går rundt og ´pleaser´ deg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop

jeg mener at man ikke behøver å kjøpe gaver som er dyrest mulig.
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått gave,bursdags gaven min var pent pakket inn. Jeg åpnet opp. Inni var det 2 pakker ifa! altså jeg er glad i ifa en gang i blandt men ikke så glad i det.

Anonymous poster hash: c3c2b...772
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

He-he :laugh:Kjenner meg litt igjen...Ikke i det å få gaver fra folk, men i det å være kresen.

Men i og med at dere er sammen er det vel bedre at hun er ærlig enn at hun går rundt og ´pleaser´ deg...

Kanskje sær er et bedre uttrykk...men ikke i negativ forstand.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trist, trist lesning!

Norske menn har Aspbergers syndrom eller er fotballidioter?

Anonymous poster hash: b09ce...857

Hva er poenget med å trekke inn mennesker som har Asperger i dette? Selv om du kan ha opplevd at en som har Asperger er på den måten som ts beskriver, så betyr ikke det at alle aspergere er slik.

Jeg har en venn som har Asperger, og det er ingen jeg har fått mer gjennomtenkte og fine gaver fra enn ham.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lille-pus

Alle mine har vært gavmilde menn... ja, jeg har vært og er bortskjemt på det området.

Små gaver i fysisk form, tjenester og berøring.

Roser, konfekt, smykker, hotellopphold, selskap, en god arm å holde rundt, øyne som virkelig 'ser meg', vin...gode, ekte ord som "Du er god også vet du..", "Sötnos", "Ha en fin dag, vennen"

Kanskje jeg har blitt flinkere til å se alle disse gavene? Kanskje jeg ikke er så bortskjemt som jeg trodde?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...