Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er en jente som er i fra Sør Amerika. Jeg er ganske mørk i huden. Jeg har fått høre fra en del at vi fra de landa er helt like å se til. Jeg synes at dere norske kvinner er helt like å se til og. Og dette er ikke for å være rasistisk. Men er det sånn at man synes at folk i fra ulike land ser like ut?

Anonymous poster hash: 4d6a8...617

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes ingen ser helt like ut, hvis ikke de er eneggede tvillinger da :)

Anonymous poster hash: 753dd...a35
Skrevet

Jeg tror man ser forskjellene tydeligere på de som er "nærmest" en selv. Jeg klarer ikke å se på ansiktet om en øst-asiat er fra eksempelvis Kina, Japan eller Korea, men det kan visstnok de.

Anonymous poster hash: b7a2c...bf6
  • Liker 2
Skrevet

Ja jeg tror det ligger noe i det. Men mener å ha lest noe om at øst-asiatere har mindre variasjoner enn resten av befolkningen så den stereotypen har noe hold i seg?

Anonymous poster hash: 7811e...81e
Skrevet

Ja jeg tror det ligger noe i det. Men mener å ha lest noe om at øst-asiatere har mindre variasjoner enn resten av befolkningen så den stereotypen har noe hold i seg?

Anonymous poster hash: 7811e...81e

Tenker du på peniser da eller?

Anonymous poster hash: 8551e...372

Skrevet

Jeg kommer til å legge igjen en link her fordi jeg merker allerede at jeg kommer til å forklare dette dårlig. Det er sant at det er vanlig å ikke se forskjeller mellom de av en annen etnisitet enn seg selv, det er en slags psykologisk effekt som har med erfaring å gjøre.
Hvis man selv er lys, med lys hud, hår, øye-farge osv, og med generelt like fysiske trekk vil man lære å se de mindre forskjellene og bli vant til dette. Ser man så etter en stund flere som ikke bare har forskjellige små ansiktstrekk/forskjeller, men også mer merkbare forskjeller som er like dem i mellom, kan den informasjonen dominere hva vi oppfatter og hvordan vi gjør det.
Som jeg sa, verdens dårligste forklaring:
http://en.wikipedia.org/wiki/Cross-race_effect

Anonymous poster hash: d3315...009
Gjest Singelgut37
Skrevet

Jeg er en jente som er i fra Sør Amerika. Jeg er ganske mørk i huden. Jeg har fått høre fra en del at vi fra de landa er helt like å se til. Jeg synes at dere norske kvinner er helt like å se til og. Og dette er ikke for å være rasistisk. Men er det sånn at man synes at folk i fra ulike land ser like ut?

Dere er sååååå fine :) heldig du
Skrevet

Takk for det :). Dere norske kvinner er kjempeflott og :)

Gjest Singelgut37
Skrevet

Takk for det :). Dere norske kvinner er kjempeflott og :)

Ikke jente eg da :o

Skulle gerne Vidst mere om deg :)

Skrevet

Ikke jente eg da :o

Skulle gerne Vidst mere om deg :)

Dere norske menn er kjempepene dere og :)

• Liker 1
Gjest BettyBoop
Skrevet (endret)

Jeg syns alle ser forskjellige ut, Men jeg mener at i nordeuropa ser vi mye mer forskjellig ut enn mange i andre land fordi vi har så mange ulie hårfarger. Vi har mør blond, lys blond, rødt, svart, brunt, kommunefarget..

I mange land har alle svart hår. Som kina, afrika (de som er svarte da), midtøsten, sør amerika. Svart hår

Endret av BettyBoop
Gjest Singelgut37
Skrevet

Dere norske menn er kjempepene dere og :)

Uflaks jeg er dansk da :o heheheh

Skrevet

Uflaks jeg er dansk da :o heheheh

Jamen du er sikkert en flott mann allikevel :)

Gjest Singelgut37
Skrevet

Jamen du er sikkert en flott mann allikevel :)

Søtt du :)

Synes jenter med svart hår er utrolig pene

Skrevet

Dette har faktisk jeg også lurt på... Artikkelen over her var veldig interessant for mitt vedkommende.

Skrevet

Jeg ser forskjell på hvite og mørkhudete, men når jeg kommer til asiatiske folk sliter jeg..haha

Anonymous poster hash: 8b4be...ac0
Skrevet

Jeg er asiater og sliter selv med å skille asiatere fra hverandre, så kan skjønne hvor problematisk det er for vestlige.

Anonymous poster hash: 3b7f4...198
Gjest Riskjeks
Skrevet

Haha, et kroneeksempel på trådens tema :fnise:

• Liker 5
Skrevet

Jeg kommer til å legge igjen en link her fordi jeg merker allerede at jeg kommer til å forklare dette dårlig. Det er sant at det er vanlig å ikke se forskjeller mellom de av en annen etnisitet enn seg selv, det er en slags psykologisk effekt som har med erfaring å gjøre.Hvis man selv er lys, med lys hud, hår, øye-farge osv, og med generelt like fysiske trekk vil man lære å se de mindre forskjellene og bli vant til dette. Ser man så etter en stund flere som ikke bare har forskjellige små ansiktstrekk/forskjeller, men også mer merkbare forskjeller som er like dem i mellom, kan den informasjonen dominere hva vi oppfatter og hvordan vi gjør det.Som jeg sa, verdens dårligste forklaring:http://en.wikipedia.org/wiki/Cross-race_effect Anonymous poster hash: d3315...009

Dette sammenfaller med det jeg har opplevd selv. Har bodd en periode i Kina, og da jeg kom dit så jeg ikke forskjell på noen, og tenkte som noen gjør i denne tråden at det ikke var så rart, siden variasjon i hårfarge, øyenfarge osv er mye mindre der enn her. Men jeg tror nok det har med eksponering og erfaring å gjøre, for etter en stund så jeg jo store forskjeller på folk. Kan enkelt se hvem som kommer fra hvilke øst-asiatiske land også.

Anonymous poster hash: 28471...f4b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...