AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2013 #1 Skrevet 1. oktober 2013 Jeg har en kompis som for ikke så lenge siden fikk seg dame. Han er en veldig behagelig person å være sammen med, så jeg trives veldig bra med å ha han som venn. Men om jeg treffer på han på byen o.l og dama er med, så tør jeg nesten ikke prate med han fordi hun dama hans ser på meg som om at hun ville drept meg og om jeg smiler og er hyggelig så sier hun aldri hei til meg eller noe. Altså.. Jeg har da kjæreste selv jeg, så jeg har ikke tenkt å stjele han fra henne akkurat, så jeg skjønner ikke hvorfor hun er sånn. Jeg har aldri vært noe sjalu av meg, så jeg vet ikke helt hvor vanlig dette er. Og det må være litt merkelig å være sjalu på vennene til kjæresten.. Kjæresten min får da lov til å ha jentevenner han, og jeg kunne ikke brydd meg mindre om det. Så hvor vanlig er det egentlig å være veldig sjalu? Noen her som er det og kan forklare hvorfor dere blir sjalu? Anonymous poster hash: 8edf2...c83
Gjest Faerunpedia Skrevet 1. oktober 2013 #2 Skrevet 1. oktober 2013 Jeg har opplevd det samme som deg, men det har gått seg til etterhvert. Disse damene var kjempesjalu i noen måneder, men så skjønte de at jeg ikke var noen trussel.
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2013 #3 Skrevet 1. oktober 2013 Jeg er veldig sjalu, typen får ikke prate med jenter, heller ikke ha jentevenner. Vet ikke hvorfor det er sånn.. Har en venninne til som også er sånn. Andre venninner er ikke så sjalu..Anonymous poster hash: 95d54...d87
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2013 #4 Skrevet 1. oktober 2013 Vetikke om jeg er sjalu eller ikke, jeg bryr meg liksom ikke om eksen min får seg ny dame eller noe men jeg stalker på face og instagram bare for å finne ut noe om det, men jeg er ikke sur jeg er glad på deres vegne men er fortsatt veldig interresert i å se dem sammen... Anonymous poster hash: 41d77...901
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2013 #5 Skrevet 1. oktober 2013 Jeg er veldig sjalu, typen får ikke prate med jenter, heller ikke ha jentevenner. Vet ikke hvorfor det er sånn.. Har en venninne til som også er sånn. Andre venninner er ikke så sjalu..Anonymous poster hash: 95d54...d87 Ser du på de jentene som en trussel da eller? Anonymous poster hash: 8edf2...c83
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2013 #6 Skrevet 1. oktober 2013 Lurer jeg også på:\ Forsurer jo omgangskretsen. Anonymous poster hash: e058c...8e1
Gjest Gjest Skrevet 1. oktober 2013 #7 Skrevet 1. oktober 2013 Jenter er langt mer sjalu enn menn er ja. Jeg tror det har noe å gjøre med at det evolusjonsmessig er viktigere for ei jente å beholde sin mann for å ha noen som beskytter henne.
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2013 #8 Skrevet 1. oktober 2013 Jenter er langt mer sjalu enn menn er ja. Jeg tror det har noe å gjøre med at det evolusjonsmessig er viktigere for ei jente å beholde sin mann for å ha noen som beskytter henne. Vel, nå er det statistisk sett flere kvinner enn menn som er utro, så akkurat den teorien tror jeg ikke noe på. Men denne diskusjonen handler ikke om kvinner og menn, men kun om de jentene som er sjalu. Jeg vet at det finnes mange menn som er veldig sjalu av seg, men dette er ikke det diskusjonen handler om. -TS Anonymous poster hash: 8edf2...c83
VitaSana Skrevet 1. oktober 2013 #9 Skrevet 1. oktober 2013 (endret) Jenter er langt mer sjalu enn menn er ja. Jeg tror det har noe å gjøre med at det evolusjonsmessig er viktigere for ei jente å beholde sin mann for å ha noen som beskytter henne. Er du sikker på det? Jeg har bare mine egne erfaringer, og jeg vet at det ikke trenger gir et rett bilde. Men det er ikke mitt inntrykk at det er så ujevnt fordelt. Selv har jeg aldri vært sjalu, men jeg kjenner et par jenter som er det - og flere menn som er til dels veldig sjalu. Mitt inntrykk er at det går på stoltheten løs om "dama deres" "viser interesse" for andre. De føler at det er respektløst. De skal være "mann nok", og de har til dels forskjellige regler for hva som er greit for seg selv og for den de er sammen med. De jentene jeg kjenner som er sjalu er veldig forsiktige med å gjøre "gale" ting selv. Edit: beklager ts, ser jeg fortsatte OT og egentlig ikke har noe godt svar til deg Endret 1. oktober 2013 av VitaSana 1
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2013 #10 Skrevet 1. oktober 2013 Er du sikker på det? Jeg har bare mine egne erfaringer, og jeg vet at det ikke trenger gir et rett bilde. Men det er ikke mitt inntrykk at det er så ujevnt fordelt. Selv har jeg aldri vært sjalu, men jeg kjenner et par jenter som er det - og flere menn som er til dels veldig sjalu. Mitt inntrykk er at det går på stoltheten løs om "dama deres" "viser interesse" for andre. De føler at det er respektløst. De skal være "mann nok", og de har til dels forskjellige regler for hva som er greit for seg selv og for den de er sammen med. De jentene jeg kjenner som er sjalu er veldig forsiktige med å gjøre "gale" ting selv. Edit: beklager ts, ser jeg fortsatte OT og egentlig ikke har noe godt svar til deg Takk! Litt merkelig dette synes jeg egentlig at de føler det er respektløst.. Jeg synes at det er ganske mye mer respektløst å lage regler for hvem kjæresten skal ha kontakt med og ikke og hva kjæresten skal gjøre. For eksempel da så liker jeg ikke at kjæresten min røyker eller snuser (han er ikke avhengig, men er noen ganger han har sånne "perioder" der han gjør det), og han vet godt at jeg ikke liker at han gjør det, men jeg kan ikke bare si at han skal slutte med det, for han er ikke et barn og jeg er ikke moren hans og han må få gjøre det han vil. Om det er et alt for stort problem for meg så må jeg bare gjøre det slutt da.. Kanskje en dårlig sammenligning, men håper du skjønner hva jeg mener. Det er merkelig for meg at man skal bestemme over kjæresten sin.. Anonymous poster hash: 8edf2...c83
Gjest BettyBoop Skrevet 1. oktober 2013 #12 Skrevet 1. oktober 2013 Jeg har en kompis som for ikke så lenge siden fikk seg dame. Han er en veldig behagelig person å være sammen med, så jeg trives veldig bra med å ha han som venn. Men om jeg treffer på han på byen o.l og dama er med, så tør jeg nesten ikke prate med han fordi hun dama hans ser på meg som om at hun ville drept meg og om jeg smiler og er hyggelig så sier hun aldri hei til meg eller noe. Altså.. Jeg har da kjæreste selv jeg, så jeg har ikke tenkt å stjele han fra henne akkurat, så jeg skjønner ikke hvorfor hun er sånn. Jeg har aldri vært noe sjalu av meg, så jeg vet ikke helt hvor vanlig dette er. Og det må være litt merkelig å være sjalu på vennene til kjæresten.. Kjæresten min får da lov til å ha jentevenner han, og jeg kunne ikke brydd meg mindre om det. Så hvor vanlig er det egentlig å være veldig sjalu? Noen her som er det og kan forklare hvorfor dere blir sjalu? Anonymous poster hash: 8edf2...c83 Sjalusi er da virkelig ikke noe kvinnefenomen
Gjest BettyBoop Skrevet 1. oktober 2013 #13 Skrevet 1. oktober 2013 Er du sikker på det? Jeg har bare mine egne erfaringer, og jeg vet at det ikke trenger gir et rett bilde. Men det er ikke mitt inntrykk at det er så ujevnt fordelt. Selv har jeg aldri vært sjalu, men jeg kjenner et par jenter som er det - og flere menn som er til dels veldig sjalu. Mitt inntrykk er at det går på stoltheten løs om "dama deres" "viser interesse" for andre. De føler at det er respektløst. De skal være "mann nok", og de har til dels forskjellige regler for hva som er greit for seg selv og for den de er sammen med. De jentene jeg kjenner som er sjalu er veldig forsiktige med å gjøre "gale" ting selv. Edit: beklager ts, ser jeg fortsatte OT og egentlig ikke har noe godt svar til deg Menn med slike holdninger må jo være psykopater
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2013 #14 Skrevet 1. oktober 2013 Sjalusi er da virkelig ikke noe kvinnefenomen Nei, det vet jeg, men jeg valgte å ikke fokusere på menn, da jeg opplever dette nå med en kvinne. Men du kan godt svare på hvorfor folk er sjalu og ikke hvorfor kvinner er sjalu, for jeg mente ikke at det var et kvinnefenomen. Anonymous poster hash: 8edf2...c83
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2013 #15 Skrevet 1. oktober 2013 Menn med slike holdninger må jo være psykopater Hva med kvinner som nekter kjæresten sin å ha jentevenner da? De må da være like mye psykopater de.. Anonymous poster hash: 8edf2...c83
Gjest BettyBoop Skrevet 1. oktober 2013 #16 Skrevet 1. oktober 2013 Nei, det vet jeg, men jeg valgte å ikke fokusere på menn, da jeg opplever dette nå med en kvinne. Men du kan godt svare på hvorfor folk er sjalu og ikke hvorfor kvinner er sjalu, for jeg mente ikke at det var et kvinnefenomen. Anonymous poster hash: 8edf2...c83 Vel kan være mange grunner til at folk er sjalu. Det kan være dårlig selvtillit for eksempel. at man er redd for ikke å være bra nok eller pen nok eller whatever.
Gjest BettyBoop Skrevet 1. oktober 2013 #17 Skrevet 1. oktober 2013 Hva med kvinner som nekter kjæresten sin å ha jentevenner da? De må da være like mye psykopater de.. Anonymous poster hash: 8edf2...c83 De ble ikke nevnt i innlegget, men ja psycho de og
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2013 #18 Skrevet 1. oktober 2013 Varierer veldig fra forhold til forhold for meg. Med min eks fantes jeg ikke sjalu, han kunne overnatte hos venninner, dra å fest med venninner, få seg nye venninner...var helt greit for meg. Stole helt og holdent på han. Andre igjen har virket så hemmelighetsfulle at man blir vanvittig mistenksom. Skjuler alt de gjør, deler ingenting om noe som helst. Hadde en eks som plent nektet å fortelle hvorfor han alltid kom så himla seint fra jobb, han jobbet på ett senter som stengte kl 22, men kom hjem i 2 - 3 tia på etter nesten hver vakt. Ville aldri si hvorfor, så da blir man selvsagt veldig mistenksom. Var en prinsipp sak sa han, greit nok, jeg dumpet av han prinsipp. Anonymous poster hash: 933d4...db7 1
Gjest BettyBoop Skrevet 1. oktober 2013 #19 Skrevet 1. oktober 2013 Varierer veldig fra forhold til forhold for meg. Med min eks fantes jeg ikke sjalu, han kunne overnatte hos venninner, dra å fest med venninner, få seg nye venninner...var helt greit for meg. Stole helt og holdent på han. Andre igjen har virket så hemmelighetsfulle at man blir vanvittig mistenksom. Skjuler alt de gjør, deler ingenting om noe som helst. Hadde en eks som plent nektet å fortelle hvorfor han alltid kom så himla seint fra jobb, han jobbet på ett senter som stengte kl 22, men kom hjem i 2 - 3 tia på etter nesten hver vakt. Ville aldri si hvorfor, så da blir man selvsagt veldig mistenksom. Var en prinsipp sak sa han, greit nok, jeg dumpet av han prinsipp. Anonymous poster hash: 933d4...db7 Da skjønner jeg at man begynner å lure. Kan man ikke føle at man kan stole på partneren sin er det ikke noe vits i å fortsette et forhold
Gjest gjesteJente Skrevet 1. oktober 2013 #20 Skrevet 1. oktober 2013 Tror det har mye med egen selvtillit og hvilken type gutt en er sammen med. Jeg var ganske sjalu når jeg fikk min første kjæreste som 16åring. Det hadde ikke noe med han å gjøre, bare jeg som ikke var bra nok i mitt eget hode. Var også sjalu senere, da jeg var sammen med en som hadde rykte for å være "løs". Sjalusien var godt grunnet der, da han var utro flere ganger i fylla. Nå finnes jeg ikke sjalu, er fornøyd med meg selv, og stoler på samboeren. Så klart kan det stikke litt om han ringer dritings på natta, og sitter på nach med en gjeng jenter. Da ignorerer jeg sjalusien, og minner meg selv på at jeg er ei steika bra dame, og kjæresten min er til å stole på.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå