Gå til innhold

Hvorfor valgte de Sundvolden hotell?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mener du dette indirekte blir en støtte til Breivik? Nei, hva?

Anonymous poster hash: b4e16...c01
Skrevet

Mener du dette indirekte blir en støtte til Breivik? Nei, hva?

Tror ikke de støtter Breivik nei, men synes bare det er utrolig rart. De to hotellene jeg ikke trodd de ville valgt var Soria Moria og Sundvolden. Synes bare det er veldig rart.

Anonymous poster hash: d499c...8d4

Skrevet

Uavhengig av 22. juli er det fortsatt vanlig med seminarer ol. der, både før og etter terroren.

Skrevet

kunne ikke brydd meg mindre, hvilket hotell de var på

Anonymous poster hash: 20e99...a9f
Skrevet

Skal vi se...jeg gir i alle fall faen!

Anonymous poster hash: fe0a0...fbc

• Liker 4
Skrevet

Tror ikke de støtter Breivik nei, men synes bare det er utrolig rart. De to hotellene jeg ikke trodd de ville valgt var Soria Moria og Sundvolden. Synes bare det er veldig rart.

Anonymous poster hash: d499c...8d4

Nei, det syns du jo åpenbart ikke.

Men - du ønsker på samme måte som betong-sosialisten og sjefshateren Marte Michelet å slå politisk mønt på dette.

Det er ingen symbolikk, ingen skjult agenda i valget.

Det er bare syke konspirasjonsteorier og sosialistisk syting og faenskap.

Skrevet

Det er kort vei fra Oslo, det er et hotell med mye erfaring med konferanser etc (ettersom det er et konferansehotell), det er et veldig pent hotell i pene omgivelser.

Skrevet

Det er jammen ikke rart det oppstår konspirasjonsteorier, når det ikke skal mer til enn dette?

Anonymous poster hash: 2f47a...c1d
  • Liker 3
Skrevet

Hørte at hotellet slet økonomisk etter 22. juli, så positivt at de fortsatt holder koken og at folk bruker det.

Anonymous poster hash: 55c40...fc6
Skrevet

Det er et hotell hvor både betjening og innehavere gjorde en meget stor innsats (og sikkert for en stor del ubetalt) etter terroren 22.juli. Skulle bare mangle at en kommende regjering ikke støtter dem.

Skrevet (endret)

Jeg forstår ikke problemet. Hvorfor føler enkelte at det er det feil at Høyre og FrP er på Sundvollen? Det er Norges nest største og tredje største politiske parti, som vant et demokratisk valg. Og hotellet var jo stedet hvor overlevende ble samlet og tatt hånd om. Det er et positivt sted.

Det er jo demokrati vi vil verne om.

Det er ikke snakk om at Vigrid " legger årsmøtet sitt til Sundvollen. Eller at H/FrP legger forhandlingene til gården til ABB.

Endret av Alice123
  • Liker 1
Skrevet

Det er flere som har reagert på dette. En av de som var høyest på Breivik sin drapsliste mener dette er respektløst.

http://www.abcnyheter.no/nyheter/2013/10/01/mener-frp-ere-har-fremmet-antijoedisk-konspirasjonsteori

En kan jo lure på om dette er et siste fuck-you(morna) fra FrP til AP.

Smarte-Marte Michelet er en av få personer som burde fratas alle rettigheter til yttring, helt og totalt.

Bare dritt og faenskap fra den berta der.

Skulle gjerne ha bitch-slappet henne, med en dau kveite, hver gang hun åpner den idiotiske kjeften hennes!

:krangle:

Gjest Wilhelmine
Skrevet

Sundvolden er et hotell som helt tilfeldig og helt uforskyldt endte med å spille en rolle under/etter 22. juli terroren.

De gjorde en flott jobb, jeg har ennå ikke funnet noen som har utrykt kritikk for hvordan de håndterte dette på. Hvorfor skal ikke dette hotellet brukes?

Det er synd om de går konkurs fordi folk forbinder dem med terroren. De hadde selvsagt ingen ting med Breivik å gjøre! Snarere tvert i mot hjalp de mange ofre. Så "takken" skal være at ingen vil bruke hotellet? Om noen velger å legge ferien/arrangementet andre steder fordi det føles ubehagelig, er selvsagt ikke noe de kan klandres for, men at andre skal legge seg opp i det synes jeg er rart. Det er jo et flott hotell, synd om det må legges ned fordi det tilfeldigvis ligger nærme Utøya.

Annonse
Skrevet

Hvorfor "straffe" Sundvolden med at visse mennesker ikke skal få lov til å oppholde seg der? Pga 22. juli. De tjener penger på dette og får vært med på en viktig begivenhet. Det er da bare kjempeflott for dem.

Jeg skjønner virkelig ikke hvorfor folk skal koble breivik med frp hele tiden, bare fordi han var medlem der da han var yngre.

De dro ikke dit med den hensikt at de ønsket å symbolisere at de gir faen i 22.juli. Heller det motsatte, om det er noe symbolsk i det. Og hva er så innmarri negativt med det?

• Liker 2
Skrevet

Valg av hotell er ikke tilfeldig. Partiene sitter og vurderer om hotellet kan fremstå som noe negativt. De undersøker forholdet ved hotellet etc. Ikke noe må ta fokuset vekk fra det det skal dreie seg om.

At de velger Sundvollen vil jeg mene er helt bevisst. Breivik ville ramme demokratiet, mens representanter for demokratiet tar plass nettopp der ofrene for angrepet mot demokratiet søkte seg til.

Her ligger det etter all sannsynlighet en symbolikk selv om gruppene selv sier at det var her det var ledig.

• Liker 1
Skrevet

Dette er Frp sin måte å vise at de støtter tankene til Breivik om innvandring på, i følge Marte Michelet, Dagbladet-kommentatoren.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...