Gå til innhold

Hvor fort blir dere sultne etter et måltid?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har de siste ukene begynt med regelmessige måltider. Spiser fire ganger om dagen: frokost, lunsj, middag og kvelds, men mellom måltidene blir jeg veldig sulten. Spiser mellomstore måltider, men jeg blir sulten bare halvannen time etter at jeg har spist et måltid, utrolig irriterende! Nå er jeg kjempesulten og jeg spiste bare for to timer siden. Hva gjør dere når dere blir sultne mellom måltider, spiser dere noe eller venter dere til neste måltid? Er det lurt å få i seg væske istedenfor? Har ikke lyst til å sulte meg selv, men jeg gidder ikke å spise med kun to timers mellomrom...

Anonymous poster hash: 7f6c7...2c3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg blir sulten etter en times tid igjen, men nå er jeg gravid så det endrer kanskje saken litt. Ellers tok det meg 4-5 timer før jeg ble sulten igjen (før svangerskapet startet)

Skrevet

5-6 timer.

Heldig, men regner jeg med at du kanskje spiser litt større måltider enn meg.

Gjest Funky Punk
Skrevet

Tja, spiser ca 2 måltider om dagen. Blir ikke særlig sulten før neste måltid og spiser heller ikke store porsjoner

• Liker 1
Skrevet

3-4 timer her.

Jeg ville ha drukket mer vann imellom måltidene ja, det metter jo litt det også.

Anonymous poster hash: f825d...a4a
Skrevet

Jeg blir sulten etter en times tid igjen, men nå er jeg gravid så det endrer kanskje saken litt. Ellers tok det meg 4-5 timer før jeg ble sulten igjen (før svangerskapet startet)

Veldig irriterende, og jeg mener at jeg får i meg nok mat til å ikke bli sulten med en gang igjen. Spiste havregrøt med frukt til frokost og drakk mye vann, halvannen time etter var jeg kjempesulten. Spiste sen lunsj i dag og er sulten allerede! Er forresten ikke gravid.

Skrevet

Jeg spiser mye, og hele tiden. Blir vel sulten ca. 1-2 timer etter et veldig stort måltid

Anonymous poster hash: a2260...6d9
Skrevet

Blir ikke sulten jeg. Kan gå en hel dag uten mat. <_<

Skrevet

Tja, spiser ca 2 måltider om dagen. Blir ikke særlig sulten før neste måltid og spiser heller ikke store porsjoner

Hvordan er det mulig, lurer jeg på. Jeg hadde sikkert blitt veldig dårlig om jeg kun spiste to små måltider om dagen..

3-4 timer her.

Jeg ville ha drukket mer vann imellom måltidene ja, det metter jo litt det også.

Anonymous poster hash: f825d...a4a

Prøver å få i meg en del vann og har drukket 1,5 liter vann hittil i dag, men hjelper dessverre ikke :(

• Liker 1
Skrevet

blir veldig fort sulten. av og til bare 30 minutter etter at jeg har spist, andre ganger tar det flere timer. jeg pleier å spise sunt og spiser sjeldent godteri. drikker også vann imellom måltidene som en slags hjelp mot sulten + knasker litt gulerøtter og sånt. men det hjelper ikke.

Skrevet

Veldig irriterende, og jeg mener at jeg får i meg nok mat til å ikke bli sulten med en gang igjen. Spiste havregrøt med frukt til frokost og drakk mye vann, halvannen time etter var jeg kjempesulten. Spiste sen lunsj i dag og er sulten allerede! Er forresten ikke gravid.

Kan jeg snu litt på dette, kanskje? Jeg, personlig blir absolutt ikke mett av havregrøt! Det varer i hvert fall ikke lenge slik som du forklarer her. Men jeg har prøvd å spise noen knekkebrød med ost eller lette kjøttpålegg når sulten nærmer seg. Skjær noe frukt i biter og ta det med deg på jobb/skole. Det er noe du kan små spise på ganske lenge, det er godt, sunt og du blir ganske så mett av det (forhåpentligvis)

Ellers anbefaler jeg og bytte ut lyse baguetter/brød med grovt! Da blir du så mye fortere mett, og det varer så mye lengre! Pluss at du får mer energi...

Vært forsøket vel:)

Skrevet

Heldig, men regner jeg med at du kanskje spiser litt større måltider enn meg.

Nei, jeg begynner med shakshuka om morgenen og passer på å få både plante og animalsk protein i hvert måltid.

Skrevet

Jeg spiser mye, og hele tiden. Blir vel sulten ca. 1-2 timer etter et veldig stort måltid

Anonymous poster hash: a2260...6d9

Det hadde sikkert jeg også gjort, men kan jo ikke holde på slik .\

blir veldig fort sulten. av og til bare 30 minutter etter at jeg har spist, andre ganger tar det flere timer. jeg pleier å spise sunt og spiser sjeldent godteri. drikker også vann imellom måltidene som en slags hjelp mot sulten + knasker litt gulerøtter og sånt. men det hjelper ikke.

Hva gjør du, da? Går du rundt sulten eller spiser du da flere måltider om dagen? Får vel bare fortsette å drikke vann og sulte meg til middagstid :fnise:

Skrevet

Det hadde sikkert jeg også gjort, men kan jo ikke holde på slik .\

Hva gjør du, da? Går du rundt sulten eller spiser du da flere måltider om dagen? Får vel bare fortsette å drikke vann og sulte meg til middagstid :fnise:

tja, jeg spiser jo en del småting underveis. jeg prøver å droppe de store måltider og heller spise litt hele tida. det hjelper :) men ja, ellers så prøver jeg å dempe sulten med noe drikke, dog jeg trives ikke så mye med det.

Skrevet

det varierer, spørs hva jeg har spist. Om jeg spiser makaroni og kjøttdeig så blir jeg sulten igjen etter en time. Om jeg spiser bare kylling, uten noe vedsiden av så blir jeg sulten etter en halvtime, og om jeg spiser kebab så er jeg mett resten av dagen.

Men jeg er slik at jeg spiser når jeg er sulten, orker ikke å gå rundt å være sulten så.

Anonymous poster hash: 18181...a30
  • Liker 1
Skrevet

Kan jeg snu litt på dette, kanskje? Jeg, personlig blir absolutt ikke mett av havregrøt! Det varer i hvert fall ikke lenge slik som du forklarer her. Men jeg har prøvd å spise noen knekkebrød med ost eller lette kjøttpålegg når sulten nærmer seg. Skjær noe frukt i biter og ta det med deg på jobb/skole. Det er noe du kan små spise på ganske lenge, det er godt, sunt og du blir ganske så mett av det (forhåpentligvis)

Ellers anbefaler jeg og bytte ut lyse baguetter/brød med grovt! Da blir du så mye fortere mett, og det varer så mye lengre! Pluss at du får mer energi...

Vært forsøket vel:)

Ja, kan hende jeg ikke blir ordentlig mett av det, men kanskje det hjelper å spise større porsjon? Nå blander jeg 1 dl havregryn med 1,5 dl vann. Ja, kan gjøre det, men da blir det jo ganske mange måltider om dagen dersom jeg må få i meg mat med en gang sulten kommer :\ Å spise frukt er et godt tips, selv om frukt vanligvis ikke metter så mye. Spiser forresten kun grove baguetter og brødskiver :) Takk for tips!

Skrevet

3-4 timer som regel :)

Har 4 måltider hver dag. Noen ganger mellommåltid. 2 måltider om dagen hørtes veldig lite ut.

• Liker 1
Skrevet

tja, jeg spiser jo en del småting underveis. jeg prøver å droppe de store måltider og heller spise litt hele tida. det hjelper :) men ja, ellers så prøver jeg å dempe sulten med noe drikke, dog jeg trives ikke så mye med det.

Da får jeg spise frukt og drikke masse vann mellom måltidene. Kommer til å få i meg en del frukt i hvert fall :) Liker heller ikke å drikke mye vann når jeg er sulten, blir litt dårlig i magen av det, men dette gjelder bare store mengder vann.

det varierer, spørs hva jeg har spist. Om jeg spiser makaroni og kjøttdeig så blir jeg sulten igjen etter en time. Om jeg spiser bare kylling, uten noe vedsiden av så blir jeg sulten etter en halvtime, og om jeg spiser kebab så er jeg mett resten av dagen.

Men jeg er slik at jeg spiser når jeg er sulten, orker ikke å gå rundt å være sulten så.

Anonymous poster hash: 18181...a30

Ja, spiser jeg store måltider, veldig store måltider, holder jeg meg mett lenger, men disse store måltidene fører til vektoppgang hos meg. Liker ikke sultfølelsen jeg heller, men må dessverre det ettesom det føles som at jeg er sulten hele tiden.

Skrevet

Kanskje du trenger mer proteiner i hvert måltid? En neve med nøtter f.eks.?

Jeg blir også veldig fort sulten av havregryn og frukt. Uansett hvor stor porsjon og hvor mett jeg har blitt av den. Spesielt appelsin og andre sitrusfrukter blir jeg veldig fort veldig sulten av (inneholder visstnok en eller annen syre som øker matlysten).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...