Gjest Anonym Skrevet 1. oktober 2013 #1 Skrevet 1. oktober 2013 Hei:) Jeg har vert sammen med kjæresten min i flere år, vi er samboere og i midten av 20 årene. Samboeren min tar en utdannelse som krever MYE tid og i tilleg har han en ekstrajobb for å få det til å gå rundt. Jeg ser han jo om kvelden når vi skal legge oss og når vi skal spise middag, men dette er jo ikke akkurat kvalitetstid, ellers setter han av kanskje en hel dag i mnd og et par kvelder til meg, men dette føler jeg at jeg må mase meg til. Nå er det jaktsesong og han har brukt flere dager på jakt denne mnd enn på meg. Det er bare snakk om 2-3 dager på jakt for mer har han ikke tid til, og jeg forstår at han har det travelt, men dette er ting han planlegger, snakker om og gleder seg til, det gjør han aldri med meg, jeg må mase. Jeg har foreslått at jeg kan være med på jakt, så får han både brukt tid på meg og jakta (vi har gjort det før og jeg synset det er koselig), men dette vil han tydeligvis ikke for det blir aldri noe av. Vi har et tillitsproblem pga diverse episoder med anre jenter som han ikke har fortalt meg, men som jeg har fått høre av andre (ikke direkte utroskap). Vi jobber med dette og han vet VELDIG godt at det aller viktigste for meg er at han er ærlig og forteller meg om episoder som kan missforstås uoppfordert, dette har vi snakket om MANGE ganger. Og ja det har gjort meg mer skeptisk når han er sammen med andre jenter jeg ikke kjenner. Så til saken, han presterte å ta med seg ei jente han akkurat har blitt kjent med/ hilst på ( de treffs i nærmiljøet av ulike årsaker) på jakt uten å nevne det for meg først eller høre om jeg synest det var greit, jeg fikk vite det dagen etterpå når vi snakket i telefon om at han hadde vert på jakt, da jeg spurte hvem han hadde hvert på jakt med (han pleier å jakte med kompsier). Ja, hun hadde med egen børse (jeg bare er med for kosen og for å tilbringe tid med kjæresten min når jeg har vert med, har ikke jegerprøven) og de var sammen med kompisene hans også, men likevell. Jeg ble sint og har fortalt han hva jeg føler men han "kjemper" fortsatt for å ha med denne jenta på jakt, for "hun var jo en koselig og ordentlig jente". Han kunne ha hørt med meg først, jeg føler det som et tillitsbrudd, for han skjulte det bevisst for meg for å unngå diskusjon/krangel. Og jeg er sjalu for at hun får bruke dagen med han og ikke jeg. Jeg er allerede lei meg for at han bruker såmye av den lile tiden han har på jakt og ikke på meg. Er jeg helt på jordet her?
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2013 #2 Skrevet 1. oktober 2013 Ja. Anonymous poster hash: 4022c...8a3 1
Gjest Ts anonym Skrevet 1. oktober 2013 #3 Skrevet 1. oktober 2013 TS her, må bare presisere at jeg forstår at kjæresten ønsker å gå pa jakt og dyrke interessen sin nå når det er sesong for det, det som sårer meg er at han bruker så mye av den lille tiden han har på det, de dagene han er på jakt går hele dagen til det, jeg får somsagt kanskje en hel dag og et par kvelder på en mnd.
Gjest Ts Skrevet 1. oktober 2013 #4 Skrevet 1. oktober 2013 Ts igjen, ingen flere som har synspunkter å komme med? Om det er slik at jeg er helt urimelig ville jeg blitt veldig taknemlig for råd om hvordan jeg kan takle situasjonen bedre
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2013 #5 Skrevet 1. oktober 2013 Dette synes jeg du bør godta. Jaktsesongen er kort og du er jo sammen med han resten av året... Anonymous poster hash: 9cbd9...1bc
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2013 #6 Skrevet 1. oktober 2013 Ja, det er ingenting her som er på kanten. Dette må du godta. Anonymous poster hash: 92c87...c4b 1
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2013 #7 Skrevet 1. oktober 2013 Om jeg var i din situasjon ville jeg kanskje tatt en pause fra forholdet, om du ikke er villig til å godta det. Synes det er veldig viktig med kvalitets tid når man er i et forhold.. Ville ikke brydd meg om det at han har med seg jenter på jakt, men at du kanskje burde konfrontert han med dette og sagt at om han skal ha med noen jenter at han burde være ærlig og si det rett ut isteden for å holde det skjult. At du ikke blir sur for at han skal henge med andre jenter osv. tillit er også utrolig viktig i forhold Anonymous poster hash: 3ecd2...535
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2013 #9 Skrevet 1. oktober 2013 Sier ikke at han har rett i alt han gjør. Men jeg kan forstå at han synes det er kjekkere å ha med seg folk som interesserer seg, og som deltar på jakt. Enn å ha med "tilskuere." Anonymous poster hash: 8164a...7b4
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2013 #10 Skrevet 1. oktober 2013 Sier ikke at han har rett i alt han gjør. Men jeg kan forstå at han synes det er kjekkere å ha med seg folk som interesserer seg, og som deltar på jakt. Enn å ha med "tilskuere." Anonymous poster hash: 8164a...7b4 Sorry, Mac. Du må nok lese svarene du har fått her, og slutte å piske døde hester. Anonymous poster hash: 92c87...c4b 1
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2013 #11 Skrevet 1. oktober 2013 Nei det syntes jeg ikke du skal godta. Hadde det bare vært jaktkameratene og ikke ville ha med deg- ok, men med en vanskelig og sår jentekonflikt fra før av syntes jeg dette blir feil.Anonymous poster hash: 35454...3f8 3
metempsychosis Skrevet 1. oktober 2013 #12 Skrevet 1. oktober 2013 Det virker som at det som sjenerer deg her er at han drar på jakt med en annen jente? Jeg har også inntrykk av at du rett og slett er litt trist fordi han er såpass opptatt hele året... Er det slik at du føler at du ikke er så viktig for ham, selv om du vet at tiden hans er oppslukt av studiene?
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2013 #14 Skrevet 1. oktober 2013 Nei det syntes jeg ikke du skal godta. Hadde det bare vært jaktkameratene og ikke ville ha med deg- ok, men med en vanskelig og sår jentekonflikt fra før av syntes jeg dette blir feil.Anonymous poster hash: 35454...3f8 Uenig i dette. Denne jenta er da unektelig en jaktkamerat, så synes det er rart å nekte henne å være med. Eller enda verre: skulle TS sin kjæreste droppa jakta fordi en av jaktfolkene er av hunnkjønn? Anonymous poster hash: 92c87...c4b 2
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2013 #15 Skrevet 1. oktober 2013 Sier ikke at han har rett i alt han gjør. Men jeg kan forstå at han synes det er kjekkere å ha med seg folk som interesserer seg, og som deltar på jakt. Enn å ha med "tilskuere." Anonymous poster hash: 8164a...7b4 Hvis du forstår hvorfor han heller vil ha med jegere på jakt, enn "tilskuere", så er det vel egentlig ikke noe problem her? Anonymous poster hash: 92c87...c4b 1
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2013 #16 Skrevet 1. oktober 2013 At han bruker så mye tid han vil på jakt må du nesten bare akseptere, vi trenger alle å dyrke hobbyene våre. At han kjemper for å ta med deg jenta istedenfor deg synes jeg ikke er like greit. Anonymous poster hash: c07ee...b94
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2013 #17 Skrevet 1. oktober 2013 At han bruker så mye tid han vil på jakt må du nesten bare akseptere, vi trenger alle å dyrke hobbyene våre. At han kjemper for å ta med deg jenta istedenfor deg synes jeg ikke er like greit. Anonymous poster hash: c07ee...b94 Kjemper? Anonymous poster hash: 92c87...c4b
Rosewood Skrevet 1. oktober 2013 #18 Skrevet 1. oktober 2013 Jeg synes han skal få lov å dyrke hobbiene sine. Men synes også det er viktig å prioritere forholdet, og når du allerede føler deg satt til sides så synes jeg ikke det er greit at han kjemper så hardt for å ha meg seg denna jenta og ikke deg. 1
Rosa Sitron Skrevet 1. oktober 2013 #19 Skrevet 1. oktober 2013 Jeg merker at jeg nok også hadde reagert, og da på jentebiten ikke jekt biten. Så det er iallfall noe dere må snakke om og få avklart hvordan skal være. Uansett situasjon hadde jeg reagert om kjærsten min skulle kjempe om ei jente imot meg.
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2013 #20 Skrevet 1. oktober 2013 Hvis du forstår hvorfor han heller vil ha med jegere på jakt, enn "tilskuere", så er det vel egentlig ikke noe problem her? Anonymous poster hash: 92c87...c4b Jeg er ikke TS! Anonymous poster hash: 8164a...7b4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå