Gå til innhold

Er dette et ok kosthold for å holde vekta?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Frokost: en skive rugbrød med smør, 5 skiver skinke, ett speilegg, grønnsaker

Lunsj: hjemmelagde karbonader (125 gram karbonadedeig), salat (agurk, ruccola, tomat, paprika, løk og champinjong) 1 ss dressing, 5 mandler

Ellers bytter jeg ut karbonadene med en laksefilet.

Mellommåltid: ett beger yoplait 0 % yoghurt blandet med 3 ss (ca 100 gram) gresk yoghurt 2 % fra Synnøve Finden, 5 mandler

Middag: vanlig porsjon ( med litt mer proteiner enn karbohydrater) 125 gram karbonadedeig, 150 gram kyllingfilet, en laksefilet etc med en sunn saus. Mye grønnsaker/ salat, en potet eller 80 gram kokt ris.

Også blir det å skjeie ut litt i helgen med noen glass vin, litt mørk sjokolade, kakestykke, men i moderate mengder.

Trening: 2 spinningtimer, en løpeøkt med intervall (kombinert med styrkeøkt) og en løping langkjøring (kombinert med litt styrke).

Vil et slikt kosthold holde vekta nogenlunde stabil? Er under 160 cm og lav BMI. Er sammensetningen ok? Bør jeg innta mer eller mindre.

Anonymous poster hash: 4ccac...be5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

sleng det inn i en kaloriteller, så får du en indikasjon som er bedre enn noe synsing her kan gi deg

Anonymous poster hash: 3d5d9...af2
  • Liker 2
Skrevet

Fett?

• Liker 1
Skrevet

Frokost: en skive rugbrød med smør, 5 skiver skinke, ett speilegg, grønnsaker

Lunsj: hjemmelagde karbonader (125 gram karbonadedeig), salat (agurk, ruccola, tomat, paprika, løk og champinjong) 1 ss dressing, 5 mandler

Ellers bytter jeg ut karbonadene med en laksefilet.

Mellommåltid: ett beger yoplait 0 % yoghurt blandet med 3 ss (ca 100 gram) gresk yoghurt 2 % fra Synnøve Finden, 5 mandler

Middag: vanlig porsjon ( med litt mer proteiner enn karbohydrater) 125 gram karbonadedeig, 150 gram kyllingfilet, en laksefilet etc med en sunn saus. Mye grønnsaker/ salat, en potet eller 80 gram kokt ris.

Også blir det å skjeie ut litt i helgen med noen glass vin, litt mørk sjokolade, kakestykke, men i moderate mengder.

Trening: 2 spinningtimer, en løpeøkt med intervall (kombinert med styrkeøkt) og en løping langkjøring (kombinert med litt styrke).

Vil et slikt kosthold holde vekta nogenlunde stabil? Er under 160 cm og lav BMI. Er sammensetningen ok? Bør jeg innta mer eller mindre.

Anonymous poster hash: 4ccac...be5

Hva skal du med så store mengder kjøtt? Vil anbefale å bytte ut 2/3 med vegetabilsk protein. Godt for helsa. Og (dersom du ikke har en sykdom som tilsier annet) så trenger du mer fett.

Anonymous poster hash: 61395...9e9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...