Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Jeg er 19 år og har nylig fått min første kjæreste, og han er 25. Jeg er student og kommer rett var VGS, og har flyttet hjemmefra (for studiene). Derfor har jeg veldig dårlig råd og kan kun bruke penger på det nødvendigste og kjøper kun billig, enkel mat for å få det til å gå rundt. Kjæresten min er ferdig utdannet og er i full jobb og tjener ganske godt. Han bruker ofte penger på meg og kan uten at det er en spesiell anledning, f.eks meg med på konserter osv som koster 4-500 kr.

Derfor lurer jeg på om dere har noen tips til noe jeg kan gjøre på bursdagen hans som er fint, men ikke så alt for dyrt? Jeg veit han hadde gjort noe kjempestort for meg, men jeg har virkelig ikke råd til det samme som ham. Han sier alt han kunne tenke seg var at jeg lagde middag til oss, for han veit jeg har dårlig råd, men jeg vil selvfølgelig gjøre noe litt mer enn bare det når han gjør så mye fint for meg hele tiden.

Tips til fin gave som ikke er for dyr? Opplevelse jeg kan ta ham med på som ikke koster for mye? Takk for tips :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Synes du skal lage en eksta god middag til han :) Er jo det han har sagt han ønsker seg. Og det virker jo også som han fortstår at du har dårligere råd enn han, og derfor ikke kan bruke så masse penger.

Hvis han liker å se film, så kan du jo ta han med på kino? Du kan jo også ta han med ut for å spise, om det finnes noen rimelige restauranter der du bor. Kinamat er jo feks. billig, hvis han liker det.

Er det noe klær du vet han trenger/ønsker seg, som ikke er så alt for dyrt? Eller andre ting han trenger? Kan jo være noe så enkelt som et nytt, fint deksel til mobilen, yndlingsgodteriet hans, hjemmelaget sjokolade?

Skrevet

Hva med:
- Fjelltur i høstværet med bål hvor dere kan grille pølser, marshmellows, pinnebrød og se på stjernene
- Gavekort på personlige tjenester fra deg: eks. massasje, at du lager middag, hjemmelaget kake osv
- Publikum på show-innspilling (det koster 105,- kr per billett å f.eks. være med på I kveld med Ylvis osv)
- Tur i Operaen (samme prisklasse som ovenfor for de rimeligste billettene)
- Fyll soverommet med levende lys, behagelig musikk og eteriske oljer, og inviter ham på spa-aften med full kroppsmassasje og middag som avslutning
- Print et fint bilde av dere i passende størrelse (gjøres i fotobutikkene) og ram det inn i en fin ramme
- Ta ham med i en klatrepark (de har f.eks. en i Svarstad som er syyykt moro, selv for de som tror det er for barn)
- Rafting - kanskje du kan spleise på gaven hans med noen kamerater? Både Sjoa og Lågen er bra rafting-steder
- Strikkhopp (koster som regel rundt 500,-, men absolutt verdt det)

Det er jo i alle fall noen ideer :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...