cathrineerher Skrevet 1. oktober 2013 #1 Skrevet 1. oktober 2013 Jeg går nå på et studie ved UiO, startet nå i høst, men det er ikke noe jeg vil fortsette med. Hva skal jeg gjøre nå for å starte på sykepleie ved HiOA? Må jeg fullføre det første året, eller kan jeg slutte nå, og så søke gjennom samordna opptak, eller hva gjør jeg? Og om jeg kan slutte nå eller til jul, må jeg melde meg ut av noe? eventuelt hvordan skjer det? Finner ingen informasjon om det på UiOs sider..
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2013 #2 Skrevet 1. oktober 2013 For å begynne på sykepleien må du søke deg inn der via samordna opptak med de frister de har. Når du slutter på UIO er det hyggelig av deg om du sender dem en e-post hvor varsler dem om at du slutter. Du må ikke fullføre semesteret, men det kan være greit mtp studielån og ekstra poeng til neste opptak (dersom du ikke allerede har tatt et år tidligere). Anonymous poster hash: eba51...939 1
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2013 #3 Skrevet 1. oktober 2013 Jeg går nå på et studie ved UiO, startet nå i høst, men det er ikke noe jeg vil fortsette med. Hva skal jeg gjøre nå for å starte på sykepleie ved HiOA? Må jeg fullføre det første året, eller kan jeg slutte nå, og så søke gjennom samordna opptak, eller hva gjør jeg? Og om jeg kan slutte nå eller til jul, må jeg melde meg ut av noe? eventuelt hvordan skjer det? Finner ingen informasjon om det på UiOs sider.. Ikke slutt!!! Den eneste grunnen er at om du dropper ut nå vil du ligge AUTOMATISK 30 stp bak og det er kjipt å gå rundt og tenke på det. Hvis du er mer enn 60 stp bak så stopper lånekassen utbetalingene frem til du har tatt igjen de poengene. Jeg begikk nøyaktig samme feil. Begynte å studere i år og droppet ut. Nå må jeg ta 20/30 stp neste vår flr jeg begynner å studere. Du trennger bare å si ifra til Lånekassen(dette er VELDIG VIKTIG) og selvfølgelig universitetet. Til beste år slker du via. Samordna Opptak. Drt er ikke noe mer komplisert enn det Anonymous poster hash: 4b70d...113
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2013 #4 Skrevet 2. oktober 2013 Om hun tar eksamen til jul, og så ikke søker noe lån for våren vil hun ikke ligge noe bak. Anonymous poster hash: eba51...939
Rosalie Skrevet 2. oktober 2013 #5 Skrevet 2. oktober 2013 Ta eksamen til jul, så slutter du og gir beskjed til Lånekassen om at du ikke skal ha lån og stipend neste semester. Da slipper du å bli liggende bakpå ift. Lånekassen. Så søker du sykepleien på SO innen fristen.
cathrineerher Skrevet 2. oktober 2013 Forfatter #6 Skrevet 2. oktober 2013 Tuuuuusen takk alle sammen!
cathrineerher Skrevet 3. oktober 2013 Forfatter #7 Skrevet 3. oktober 2013 Ta eksamen til jul, så slutter du og gir beskjed til Lånekassen om at du ikke skal ha lån og stipend neste semester. Da slipper du å bli liggende bakpå ift. Lånekassen. Så søker du sykepleien på SO innen fristen. Et spørsmål til om Lånekassen. Må jeg begynne å betale tilbake det lånet jeg har fått nå for høstsemesteret, før jeg begynner opp med studier igjen til neste høst?
Rosalie Skrevet 4. oktober 2013 #8 Skrevet 4. oktober 2013 Det vil ta noen måneder fra du avslutter til du skal begynne å betale. Du kan da søke om betalingsutsettelse. Husk at rentene vil løpe fra den dagen du avslutter.
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2013 #9 Skrevet 4. oktober 2013 Innbetalingen kommer vel 7 mnd etter avsluttet studie tror jeg. Anonymous poster hash: eba51...939
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå