Gå til innhold

Til dere som skal vies borgerlig!

Anbefalte innlegg

Gjest Gjesta
Skrevet

Jeg lurer på hvordan dere har tenkt til å gjøre dette, og da mener jeg i forhold til brudekjole/brudebukett og "gjester".

Kommer dere til å være fullt pyntet og stylet som brud, eller blir det mer uformelt? Og hva er egentlig det vanligste å gjøre?

Og kommer dere til å ha med dere noen gjester, foruten evt. forlovere?

K

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå skal vi gifte oss i utlandet, men feirer med stor bryllupsfest når vi kommer hjem. Kjolen min ( som jeg ikke har funnet enda :ler: ) er litt mindre stivpyntet enn normalt. Fin og elegant samtidig som den er røff. Ikke slep og slør.

Hvis jeg skulle tatt alt her i norge hadde jeg hatt samme type kjole. Men brudebukett kan du ha. Tror også det er vanlig at mange bruker kjoler som i et kirkebryllup. Har vel mer med stil å gjøre det.

Har aldri vært med i en borgelig vielse, så mer kan jeg ikke fortelle.

Hva føler du selv for da?

Skrevet

De jeg kjenner som har giftet seg borgerlig, har gjort det i bunad eller pen kjole, ikke sånne "svære" brudekjoler som de jeg kjenner som har giftet seg i kirken har..

De fleste har også hatt bare noen få gjester som har vært med under selve vielsen, mens resten har kommet til middagen..

Skrevet

Vi kjører så godt som full pakke.

Dvs skikkelig brudekjole og bukett. Skal ikke ha slør eller slep på kjolen, fordi jeg liker kjolen bedre uten.

Under selve vilesen kan vi ha med 10, så da tar vi med foreldre, forlovere, søsken og Vesla, og vips har vi 10 gjester.

Etter vielsen skal vi ha en vigselsermoni med alle gjestene tilstede, etterfulgt av middag og bryllupsfest. Vi har invitert 100 gjester.

Slik jeg kjenner borgelig vielse er det like vanlig med "store" som "enkle" brylluper.

Skrevet

Vi gifter oss hos byfogden og jeg skal ha brudekjole. Den er forholdsvis enkel, men med et lite slep. Jeg skal ikke ha slør, men muligens en enkel tiara. Synest det er nok pynt når bryllupet er så enkelt. Har egentlig ikke vurdert noen annen kjole. Har alltid drømt om å ha på meg brudekjole, og da lar jeg ikke den sjansen gå fra meg. :)

Vi skal ha med oss 7 gjester som skal spise middag sammen med oss på restaurant etterpå. Til slutt tar vi kaffe og kaker hjemme hos oss. Gleder meg! :hoppe:

Skrevet

Jeg skal ha skikkelige brudekjole, bukett, brudepike, festmiddag med 40 gjester. føler meg like "brudete" fordi om eg ikkje gifter meg kirken.

hvorfor ikke gjøre det "skikkeligt" om enn ønsker det selv.

For oss blir det vanligt bryllup bare att me sleppe å gå i kirken, for min del blir eg like mye gift borgerlig.

Det er bare å gjere det dere føler er riktigt. :)

Alle har forskjelige mening.

Gjest the imp
Skrevet

Søskenbarnet mitt giftet seg borgerlig, og der var alle gjestene som ønsket det med. Hun hadde også skikkelig brudekjole osv.

Gjest Gjesta
Skrevet

Flott!!!

Jeg ønsker jo å ha brudekjole, og jeg har funnet drømmekjolen min. Den er meget enkel og elegant, så jeg tror den vil passe fint til vårt bryllup. Ville bare forsikre meg om at det er vanlig at man pynter seg som man ville gjort i kirken. Hadde følt meg litt utilpass om alle hadde snudd seg og glant på meg fordi jeg hadde på meg brudekjole! :wink:

Og vi ønsker å ha med i hvertfall foreldre og søsken på vielsen, og det høres det ut som at skulle gå i orden også!

Finfint! :)

K

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...