AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2013 #1 Skrevet 1. oktober 2013 Jeg vil gjerne ned i vekt. Jeg er 21 år, 169 cm høy, vekten er jeg ikke sikker på. Har ikke veget meg på lenge, men tipper den er rett over eller rett under 70 kg. Kan ikke være så langt i fra. Til frokost spiser jeg for tiden havregrøt, jeg halverer den oppskriften som står bak på axa pakken. laget med vann og og litt extra lett melk, litt kanel på, frosne blåbær og av og til noen skiver banan på. Til lunsj blir det som oftest 3 ryvita knekkebrød med makrell i tomat, eller mager skinke og lettost. Til middag fyller jeg først på med salat og grønnsaker, så har jeg kjøtt som svinekjøtt, kylling eller ytrefilet av svin eller okse, og sa har jeg gjerne en potet, en liten porsjon fullkornspasta eller en liten porsjon fullkornsris. Saus bruker jeg veldig lite av. Til kvelds blir det noe veldig lett, en eller to knekkebrød, eller en liten pose babygulrøtter, eller en yoghurt (yoplait dobbel 0 %) og frukt... Jeg spiser regelmessig, lar det ikke gå mer enn 4 timer mellom hvert måltid, drikker masse vann. Spiser ikke sukker i hverdagene og spiser ikke raske karbohydrater. Er dette lite (for mye?) eller går det bra? Jeg går ikke rundt skrubbsulten, men jeg har jo lest og hørt at det er dumt å spise for lite, med tanke på å holde forbrenningen i gang og ikke la kroppen gå i sultmodus. Anonymous poster hash: 315a0...fdb
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2013 #2 Skrevet 1. oktober 2013 Jeg synes ikke det er for lite mat, men det synes sikkert noen andre. Så lenge du føler deg i fin form og ikke for slapp, gjør det ikke noe om det er litt lite en stund. Vil si kostholdet ditt ser ganske bra ut. Anonymous poster hash: ac014...bf0 2
Cleopatrah Skrevet 1. oktober 2013 #3 Skrevet 1. oktober 2013 Helt greit hvis du er inaktiv. Men hvis du trener så er dette for lite. Vil anta at du får cravings/til tider overspiser i helgene om du spiser så lite og trener i ukedagene. Det blir jo bare spekulasjoner, så ikke mening å fornærme
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2013 #4 Skrevet 1. oktober 2013 TS her. Tusen takk for svar Jeg er ute og går litt hver dag, noen dager powerr walk og noen ganger lett jogging. Tar noen styrkeøvelser her hjemme. Har ikke råd til treningssenter :/ Jeg sliter egentlig ikke så mye med cravings, jeg er såpass gira på å bli slank og sunn at jeg vil ikke ødelegge eet med masse snop og chips. Jeg spiser litt godteri på lørdager, en liten pose smågodt og en chips som jeg deler med samboeren. Og så gjør jeg det sånn at hvis jeg skal ut å drikke en fredag eller lørdag så blir det ikke godteri. Det blir enten alkohol eller godteri. Jeg får kanskje lyst på en liten muffin eller sjokolade i ny og ne, men det er ikke så voldsomt at jeg bare MÅ ha det. Klarer fint å vente til helga da nøyer jeg meg med litt frukt eller sukkerfri tyggegummi. Anonymous poster hash: 315a0...fdb
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2013 #5 Skrevet 1. oktober 2013 Jeg synes dette høres ut som mye mat, jeg! Fem knekkebrød, havregrøt OG middag på en dag? Jeg vil anbefale deg å begynne å telle kalorier, bare for å få en ca oversikt over hvor mye du får i deg. Anonymous poster hash: b800e...936
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2013 #6 Skrevet 1. oktober 2013 Jeg synes dette høres ut som mye mat, jeg! Fem knekkebrød, havregrøt OG middag på en dag? Jeg vil anbefale deg å begynne å telle kalorier, bare for å få en ca oversikt over hvor mye du får i deg. Anonymous poster hash: b800e...936 Blir som oftest bare 3 knekkebrød, men det hender av og til at det blir et knekkebrød på kvelden. Som oftest babygulrøtter eller frukt med yoghurt. Men knekkebrødet inneholder jo ikke så mange kalorier? Ca 30 kcal per stk. Er det mye liksom?Anonymous poster hash: 315a0...fdb
Nerine_ Skrevet 1. oktober 2013 #7 Skrevet 1. oktober 2013 Jeg synes dette høres ut som mye mat, jeg! Fem knekkebrød, havregrøt OG middag på en dag? Jeg vil anbefale deg å begynne å telle kalorier, bare for å få en ca oversikt over hvor mye du får i deg. Anonymous poster hash: b800e...936 Absolutt ikke, jeg spiser omtrent det samme og ligger på ca 1300kcal per dag.
Cleopatrah Skrevet 1. oktober 2013 #8 Skrevet 1. oktober 2013 TS her. Tusen takk for svar Jeg er ute og går litt hver dag, noen dager powerr walk og noen ganger lett jogging. Tar noen styrkeøvelser her hjemme. Har ikke råd til treningssenter :/ Jeg sliter egentlig ikke så mye med cravings, jeg er såpass gira på å bli slank og sunn at jeg vil ikke ødelegge eet med masse snop og chips. Jeg spiser litt godteri på lørdager, en liten pose smågodt og en chips som jeg deler med samboeren. Og så gjør jeg det sånn at hvis jeg skal ut å drikke en fredag eller lørdag så blir det ikke godteri. Det blir enten alkohol eller godteri. Jeg får kanskje lyst på en liten muffin eller sjokolade i ny og ne, men det er ikke så voldsomt at jeg bare MÅ ha det. Klarer fint å vente til helga da nøyer jeg meg med litt frukt eller sukkerfri tyggegummi.Anonymous poster hash: 315a0...fdb Hvis det er dette du gjør/har gjort over lengere tid så forstår jeg ikke hvorfor du ikke slankere, men bare du vet hvorfor det. Jeg hadde minsket på kosen i helgene for en periode og trappet opp styrketreningen hjemme for å komme nærmere målet. 2
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2013 #9 Skrevet 1. oktober 2013 Hvis det er dette du gjør/har gjort over lengere tid så forstår jeg ikke hvorfor du ikke slankere, men bare du vet hvorfor det. Jeg hadde minsket på kosen i helgene for en periode og trappet opp styrketreningen hjemme for å komme nærmere målet. TS her. Jeg har gjort dette siden august. Jeg veier meg ikke, jeg vil ikke fokusere på hvor mye jeg veier, så jeg vet ikke om jeg har gått ned liksom. For alt jeg vet kan jeg ha gått ned en god del, jeg føler meg ivertfall lettere og mye bedre:) Magen føles mindre oppblåst, og samboeren min sier jeg ser mindre ut. Jeg lurte bare på om det var et bra nok kosthold, om jeg fikk i meg nok mat eller for mye mat Anonymous poster hash: 315a0...fdb
Cleopatrah Skrevet 1. oktober 2013 #10 Skrevet 1. oktober 2013 TS her. Jeg har gjort dette siden august. Jeg veier meg ikke, jeg vil ikke fokusere på hvor mye jeg veier, så jeg vet ikke om jeg har gått ned liksom. For alt jeg vet kan jeg ha gått ned en god del, jeg føler meg ivertfall lettere og mye bedre:) Magen føles mindre oppblåst, og samboeren min sier jeg ser mindre ut. Jeg lurte bare på om det var et bra nok kosthold, om jeg fikk i meg nok mat eller for mye mat Anonymous poster hash: 315a0...fdb Ok
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå