AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2013 #1 Skrevet 1. oktober 2013 Jeg lurer på hvordan mennesker gjør dette? Med vanlig visa kort altså, ikke elektron. Når man handler i Sverige og betaler i Svenske. Hva må man ha på kortet for at du skal kunne trekke deg i minus? Si du har 100,- på kortet og skal kjøpe noe til 400,- går dette om man handler i Svenske? Dette trekkes vel ikke med en gang uansett.. Anonymous poster hash: 21e7c...ded
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2013 #2 Skrevet 1. oktober 2013 Hvis du med vanlig visa mener kredittkort så kan det gå. Hvis du mener debetkort så går det ikke. Anonymous poster hash: df533...e6c
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2013 #3 Skrevet 1. oktober 2013 Vanlig Visa Classic.. Hørt flere tilfeller hvor folk har gjort dette så lurer litt.. Anonymous poster hash: 21e7c...ded
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2013 #4 Skrevet 1. oktober 2013 Ofte når man handler i utlandet handles det på visa delen av kortet. Den har ikke alltid kontakt med banken og man kan dermed gå i minus. Jeg har opplevd det i Norge engang da nettet koblet til banken var nede, men koblingen til Visa var oppe. Det er noe av grunnen til at man har visa på kortet. For å kunne handle uten at man har kontakt med kontoen. Anonymous poster hash: c7de2...d98
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2013 #5 Skrevet 1. oktober 2013 Da forstod jeg plutselig litt mer vettu! Tusen takk :-) Men jeg har forstått det slik at når man betaler i Svenske i Sverige får man bare igjen kursen senere? Vil det si at du faktisk kan handle en god del på kortet selv om du ikke har nok så lenge du bare handler i Svenske da? Eller har de kontakt med banken? Anonymous poster hash: 21e7c...ded
Neket Skrevet 1. oktober 2013 #6 Skrevet 1. oktober 2013 Det trekkes ofte umiddelbart, men så forsvinner gjerne transaksjonen en dag eller så, og dukker opp igjen. Eks: Jeg kjøpte et klesplagg til 1450 svenske kr, og betalte med svenske (som de ofte spør om på Nordby). Da jeg sjekket konto litt senere på dagen var det trukket 1337.50 nkr. Da jeg sjekket konto et par dager senere, var beløpet korrigert til 1329,- eller noe sånt. Kortet ditt kan aldeles fint bli avvist pga manglende dekning.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå