Gå til innhold

Familiebursdag 8-åring, hva servere? Mange.

Anbefalte innlegg

Skrevet

I år har vi planlagt å ha felles feiring av 8åringen. Jeg og faren er skilt og er gift på nytt begge to. Tidligere år har det ikke passet for fars familie, så vi har feiret hjemne og de har feiret der. Altså to dager.

Men nå er altså alle samlet. Meg, mannen, våre felkes barn, mine foreldre, hans foreldre, våre søsken, stesøsken. Og det samme på far og stemors side. Foreldre, søsken, særkullsbarn, fellesbarn. Til sammen blir vi 34 voksne og 15 barn. Skal ha det hjemme hos meg og mannen min. Har dtort hus og stor stue. Låner bord på jobben.

Men hva bør jeg servere? Stemors familie komner langveisfra, dvs 3 timers kjøretur en vei. Far og stemor og fars familie har en times kjøretur. Min familue og min manns familie bor innenfor 3-4 mils avstand alle sammen.

Bør vi ha snitter/påsmurte rundstykker? Er det nok med 6 kaker? Bløtkake, marsipankake, pavlova, suksesskake, sjokoladekake, ostekake. Skal også ha multekrem, krumkaker, trollkrem, vafler, kransekakestenger og skillingsboller. I tillegg til brus i slle varianter og kaffe, te, saft, juice, melk. Er dette nok? Bør jeg ha varmmat i tillegg?

Tenkte å dekke bordene med hver kuvert og ha 2 bord med maten på. Msmma mener jeg skal ha kopper, fat glass og servietter på et bord at folk henter selv. Men synes nå det er litt sjarmerende med pådekte bord. Litt av sjarmen er at jeg må ta i bruk alle tre kaffeservsene mine a 12 kuverter, som egentlig er altfor ulike til å passe sammen, men siden vi er så mange må jeg jo det.. Høres dette bra ut?

Anonymous poster hash: b4628...47c

Videoannonse
Annonse
Gjest gurimalla
Skrevet

Suppe er god mat og enkelt å ha klart på forhånd. Det er godt med noe varmt når det er mange som reiser langt.

Ellers er det sikkert nok kaker :-)

• Liker 1
Skrevet

Jeg ville definitivt servert noe varmt. Noe enkelt som suppe, gryte, lapskaus? Evt kanskje lasagne, lettvint å lage stort...

Når dere er såpass mange tror jeg heller ikke jeg ville dekket på, men gjort som du har fått foreslått, plassere kopper og fat sammen med maten.

Anonymous poster hash: c9544...b00

Skrevet

Hva m blomkålsuppe fra pose, laget m matfløte, ekstra blomkål og evt skinke/baconbiter? Rundstykker kan bakes god tid i forveien og smaker godt til. Evt bare pasta og kjøttsaus. Tror forøvrig det er nok kaker. Kan jo evt ha pinneis pi bakhånd til barna.

Anonymous poster hash: dd489...c33

Skrevet

Når folk kjører så langt (3 timer en vei) for å komme synes jeg det er på sin plass å servere en varmrett. Gryte med ris og/eller rundstykker kan lages på forhånd og varmes opp. Enkel måte å mette mange på.

6 kaker hørtes litt lite ut til nesten 50 personer, men med multekrem, trollkrem, krumkaker, vafler, skillingsboller og kransekakestenger i tillegg så burde det bli ok :)

Når det er bufét er det vanlig at tallerkenen en henter mat på står ved siden av maten, mens en dekker hver plass med bestikk, kopp/glass og serviett. Vi pleier å fordele vannmugger og kaffekanner på bordene, så blir det mindre trafikk når en er så mange samla.

Anonymous poster hash: 7abe8...e09
  • Liker 2
Skrevet

Forslag til varm mat: lapskaus. Enkelt å lage, kan lages i forveien og varmes opp, og det er veldig godt.

Anonymous poster hash: 9067b...a76
Skrevet

Hva med å lage en grateng? Pølsegraten, brokkoligrateng? Kan jo lages av hva som helst.

Hjemmelaget pizza funker også. Om du har stor frys kan du fryse ned ferdiglagde (hjemmelagde) og ta ut for stekning samme dag som besøket skal være.

Ellers så kan det være lurt å skjære opp kakene i ferdig stykker på forhånd. I flere besøker og hos meg selv, forsvinner noen kaker veldig fort fordi noen tar alt for svære stykker. Dumt for de som står sist i "kø" og ønsker å smake.

Skrevet

Hva med å steke en haug med karbonader i ovnen, så kjøper du inn hamburgerbrød og tilbehør som salatblader, tomat, agurk, mais, dressing, ost osv. Så kan gjestene servere seg litt selv også :)

Anonymous poster hash: d6a09...9bd
Skrevet

Stek opp masse karbonader og løk, lag til laks og eggerøre, forskjellig spekemat, en pastasalatm of kjøp mange loff;)

Skrevet

Ville prioritert skikkelig mat foran kaker, særlig med tanke på de som kommer langveis fra.

Anonymous poster hash: 7227e...5df

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...