AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2013 #1 Skrevet 1. oktober 2013 Ser det er andre tråder om lekser, men dette er likevel litt spesielt så lager en egen tråd. I klassen til sønnen min er det om å gjøre å ikke gjøre leksene sine. Samtidig er det om å gjøre å få best mulige karakterer (8. klasse), det høres kanskje litt rart ut men slik er det. Det er en slags mobb i klassen som "passer på" om noen er for ivrige med å gjøre leksene. Det har faktisk gått så langt som at de spionerer på blant annet min sønn! Han har rommet sitt i 1. etasje, og her en kveld var det tre stykker som kom bort til huset og kikket inn vinduet, og da satt han og leste leksen. På skolen neste dag ble han "konfrontert" med dette, han nektet for å ha lest leksen, men da sa de at "vi var borte hos deg og kikket inn vinduet, og der satt du jammen meg med boka oppe og las!". Jeg ser jo at det ikke er bra av han å lyve om at han ikke hadde gjort leksene selv om han hadde gjort det, men er ikke dette mobbing og på grensen til trakassering? Jeg bør vel gå til kontaktlærer og/eller rektor med dette? Anonymous poster hash: e7fc4...9ac
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2013 #2 Skrevet 1. oktober 2013 Jeg sendte en melding på facebook til en av mødrene til disse guttene, hun jeg anser som mest ansvarlig av seg. Ser akkurat nå at jeg fikk tilbake følgende svar: "hva guttene gjør på fritiden har ingenting med skolen å gjøre", med tanke på dette spioneringen. Skal jeg gå til politiet, da? De har jo ingenting på vår eiendom å gjøre på den måten. Anonymous poster hash: e7fc4...9ac
Notisblokk Skrevet 1. oktober 2013 #3 Skrevet 1. oktober 2013 (endret) Si i fra med en gang til kontaktlærer. Det er kjempebra at sønnen din gjør leksene sine. Dette vil jeg kalle mobbing og trakassering og det må få konsekvenser for mobberne. Legger til: ikke gå til politiet. Snakk med kontaktlæreren. Jeg vet at dette er utenom skoletiden, men det har sammenheng med leksene. Og det at moren ikke brydde seg noe særlig var skikkelig tåpelig synes jeg. Endret 1. oktober 2013 av Notisblokk 9
super-s Skrevet 1. oktober 2013 #4 Skrevet 1. oktober 2013 Herregud, kødder du? Jeg ville så absolutt tatt opp dette med kontaktlærer, selv om dette foregår på fritiden. 3
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2013 #5 Skrevet 1. oktober 2013 Guuuuuuuuuud som slike foreldre irriterer meg. Man kan etterhvert skjønne hvordan barna endte med å bli mobbere. Hadde jeg fått en slik henvendelse om mitt barn hadde vedkommende fått en KRAFTIG reprimande for for både å spionere inn vinduet til andre, mobbing, OG for å ikke gjøre leksene sine selv. Hadde han ikke hørt etter første gangen ville jeg troppa opp i klasserommet daglig med de ferdiggjorte leksene han gjorde i går, høylytt, helt til han tok poenget. Fatter ikke foreldre som ikke tar tak i mobbing utført av egne barn. Det er hos de løsninger ligger. Jeg kan GARANTERE at hvis mitt barn hadde vært en mobber hadde jeg uten noen som helst tvil innført tiltak som fikk de til å slutte totalt for all fremtid. Anonymous poster hash: c191c...861 9
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2013 #6 Skrevet 1. oktober 2013 Det som på en måte er litt "sårt" er jo at disse barna faktisk er flinke på skolen, og gjør det bra selv om de ikke er så ivrige på å gjøre lekser. Det er de som er mest populære, sjefene i klassen, og som har satt standarden om at man skal gjøre det så bra som mulig gjennom å gjøre minst mulig arbeid, og de som gjør lekser og leser til prøver osv hjemme, de "jukser", og er såkalte lekse-pig'er. De er ikke bøllete rent fysisk, og det er ikke gutter som begår alvorlige rampestreker, men dette har tatt litt vel av nå synes jeg. Og min gutt er mer middels av seg og må kompensere for å klare 4'ere og 5'ere, men nå er jeg redd han slutter å gjøre lekser og raser ned i karakterer. Jeg vet om klasser hvor det blant de mest populære guttene har bortimot vært om å gjøre å få dårligst karakter, så det kunne jo vært verre.. Anonymous poster hash: e7fc4...9ac
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2013 #7 Skrevet 1. oktober 2013 Det som på en måte er litt "sårt" er jo at disse barna faktisk er flinke på skolen, og gjør det bra selv om de ikke er så ivrige på å gjøre lekser. Det er de som er mest populære, sjefene i klassen, og som har satt standarden om at man skal gjøre det så bra som mulig gjennom å gjøre minst mulig arbeid, og de som gjør lekser og leser til prøver osv hjemme, de "jukser", og er såkalte lekse-pig'er. De er ikke bøllete rent fysisk, og det er ikke gutter som begår alvorlige rampestreker, men dette har tatt litt vel av nå synes jeg. Og min gutt er mer middels av seg og må kompensere for å klare 4'ere og 5'ere, men nå er jeg redd han slutter å gjøre lekser og raser ned i karakterer. Jeg vet om klasser hvor det blant de mest populære guttene har bortimot vært om å gjøre å få dårligst karakter, så det kunne jo vært verre.. Anonymous poster hash: e7fc4...9ac Jeg får følelsen av at disse jobber endel hjemme selv, og vil ødelegge for alle konkurrenter som de frykter kan få bedre karakterer enn dem selv. Og jeg mener dette er mobbing! Jeg mener også det er ganske alvorlig, når de sniker inn vinduet til folk for så mobbe dem for det dagen etter. Anonymous poster hash: c191c...861 1
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2013 #8 Skrevet 1. oktober 2013 Jeg sendte en melding på facebook til en av mødrene til disse guttene, hun jeg anser som mest ansvarlig av seg. Ser akkurat nå at jeg fikk tilbake følgende svar: "hva guttene gjør på fritiden har ingenting med skolen å gjøre", med tanke på dette spioneringen. Skal jeg gå til politiet, da? De har jo ingenting på vår eiendom å gjøre på den måten. Anonymous poster hash: e7fc4...9ac Men "konfrontasjonen" skjedde jo på skolen. Dette er absolutt en sak for skolen og ikke for politiet. For ei møkkakjærring! Hvis dette er en av de bedre mødrene i klassen føler jeg virkelig med deg. Anonymous poster hash: a2677...f68 2
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2013 #9 Skrevet 1. oktober 2013 De er jo nødt til å jobbe endel hjemme, også de som tøffer seg å sier at de ikke gjør lekser. Hva med prosjekter og inneleveringer. Anonymous poster hash: e663a...f75
minister-mio Skrevet 1. oktober 2013 #10 Skrevet 1. oktober 2013 Jeg sendte en melding på facebook til en av mødrene til disse guttene, hun jeg anser som mest ansvarlig av seg. Ser akkurat nå at jeg fikk tilbake følgende svar: "hva guttene gjør på fritiden har ingenting med skolen å gjøre", med tanke på dette spioneringen. Skal jeg gå til politiet, da? De har jo ingenting på vår eiendom å gjøre på den måten. Anonymous poster hash: e7fc4...9ac Og hun er den du anser som mest ansvarlig av seg? Gud bedre, lurer på hvorfor disse barne er mobbere? 3
Gjest BettyBoop Skrevet 1. oktober 2013 #11 Skrevet 1. oktober 2013 Jeg sendte en melding på facebook til en av mødrene til disse guttene, hun jeg anser som mest ansvarlig av seg. Ser akkurat nå at jeg fikk tilbake følgende svar: "hva guttene gjør på fritiden har ingenting med skolen å gjøre", med tanke på dette spioneringen. Skal jeg gå til politiet, da? De har jo ingenting på vår eiendom å gjøre på den måten.Anonymous poster hash: e7fc4...9ac hva feiler hun mora? S3lv om hun mener skolen ikke har noe med det å gjøre så har vel hun som mor ansvar for at hennes egen unge ikke mobber andre? Høres ikke ut som hun bryr seg 2
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2013 #12 Skrevet 2. oktober 2013 hva feiler hun mora? S3lv om hun mener skolen ikke har noe med det å gjøre så har vel hun som mor ansvar for at hennes egen unge ikke mobber andre? Høres ikke ut som hun bryr seg Hun mener at litt snakk om å gjøre lekser eller ikke er en bagatell og ikke noe jeg burde lage noe styr ut av. Det hun reagerte på var hvordan denne informasjonen i det hele tatt hadde nådd meg, at sladring om fillesaker var en uting! Anonymous poster hash: e7fc4...9ac
Gjest BettyBoop Skrevet 2. oktober 2013 #13 Skrevet 2. oktober 2013 Hun mener at litt snakk om å gjøre lekser eller ikke er en bagatell og ikke noe jeg burde lage noe styr ut av. Det hun reagerte på var hvordan denne informasjonen i det hele tatt hadde nådd meg, at sladring om fillesaker var en uting! Anonymous poster hash: e7fc4...9ac Det er jo ikke en bagatell når ungen kommer på skolen og blir mobbet daglig fordi han ikke gjør leksene sine, og må snike seg vekk for å gjøre lekser eller slutte å gjøre lekser for at hennes drittunge av en sønn skal la han være ifred.
Gjest Riskjeks Skrevet 2. oktober 2013 #14 Skrevet 2. oktober 2013 Husker det var slik da jeg gikk på ungdomsskolen også - i tillegg til at det var om å gjøre å ikke få gode karakterer. Var lik at flere (bla jeg dessverre) med vilje fikk dårligere karakterer for å unngå dette... Ta det opp med skolen!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå