Gå til innhold

Kø på gangen hos byfogden?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal gifte oss på Oslo tinghus, og har fått angitt tidspunktet til klokken to. Det er vel ikke en hel haug av mennesker som har fått oppgitt klokka to, sånn at de tar folk etter tur inntil klokka har blitt tre og neste pulje ankommer? :-? Kjæresten var litt bekymret for at vi må sitte på gangen og vente til vi blir ropt inn, mens jeg synes dette helt hårreisende ut.

Vær så snill å berolige meg anyone?

Videoannonse
Annonse
Gjest Poirot
Skrevet

...........

Eh.........

Har bare vært i bryllup i Sanvika, og der var det kø..

Sorry.

Men de hadde fått ulike tidspunkt, hver kvarter 20 min eller noe sånt, men så var det litt forsinkelser. Mao ikke slik du foreslår her.

Skrevet

Jeg skal gifte meg i Tinghuset i Bergen og jeg regner med at det blir kø. Der regner de 10 min. pr. par, så det kommer det til å gå fort unna. Vi fikk klar beskjed om å ikke være sene siden det kommer så mange etter oss. Skulle ønske det ikke var slik, men det er ikke så mye å gjøre med.

Skrevet

Derfor reiser vi til jamaica og gifter oss :ekstra kul:

Skrevet

Hvis det bare er sånn at noen har fått oppgitt 14.10, neste har 14.20 osv er det helt ok. Litt forsinkelser må man vel nesten regne med.

Bare ikke det er seks par som har fått oppgitt klokka to - og så kommer vi kanskje ikke inn før ti på tre - det er mitt lille skrekkscenarie. Gjestene kommer jo halv fire...

Skrevet

Noen må jo vite det hos byfogden?

m

Skrevet

Jada. Hadde bare ikke lyst til å ringe dem i dag også

Ringte dem nemlig i går for å orientere om vårt musikalske innslag.

Skrevet
Derfor reiser vi til jamaica og gifter oss :ekstra kul:

Saa kult! Gleder meg til Jamaica jeg ogsaa! 8)

Skrevet

Var med på bryllup i Oslo tinghus i vinter. Vi kom litt tidlig, og da var det et annet bryllupsselskap der i tillegg til oss. Men de skulle i salen ved siden av vår. Da vi kom ut, hadde neste selskap begynt å samle seg. Men alle hadde fått forskjellige tidspunkter, så det var ikke noe problem. Men jeg vet ikke om det vil være tid for dere til å ha noe musikalsk innslag. Der jeg var med, var det bare tid til selve løftet og ikke stort mer.

Catzy

Skrevet

Min mor giftet seg i rådhuset. Da satt vi og ventet på tur. Gjester fra flere bryllups var SAMLET. dETTE SKJØNTE IKKE MIN STEFARS FORLOVER, SOM GIKK RUNDT OG HILSTE OG PRESENTERTE SEG FOR ALLE! :ler:

(Oups, capslocken snek seg på..Gidder ikke skrive en gang til :ler: )

Skrevet
Men alle hadde fått forskjellige tidspunkter, så det var ikke noe problem. Men jeg vet ikke om det vil være tid for dere til å ha noe musikalsk innslag. Der jeg var med, var det bare tid til selve løftet og ikke stort mer.

Catzy

Puh, det var da enda godt. Vi har fått lovet at vi skal ha et musikalsk innslag, så det går greit. En kjempeflink trompetist skal spille Mendelssohns brudemarsj etter at seremonien er over og vi skal kysse hverandre.

Skrevet

En liten "skrekkhistorie" som ikke passer helt i tråden, men allikevel, her kommer den:

I Arendal har det nemlig vært sånn at parkeringsplassen utenfor rådhuset har vært altfor liten, derfor har det vært en del "kreative" parkeringsløsninger i området. Dette gikk da utover et par som skulle inn og gifte seg.

Det var selvfølgelig fullt på parkeringsplassen, så de parkerte på den andre siden av veien hos en butikk. Det de ikke visste var at eieren av butikken var så lei av at folk parkerte hos ham og tok plassene til kundene hans, at han fikk bilen tauet bort! Når de kom ut trodde de så klart at den var stjålet, men skjønte etter hvert at den var borttauet.

Butikkeieren hadde liten forståelse for dem, så de endte opp med å måtte betale for borttauingen, en lite ønsket ekstrautgift ville jeg tro...

Ikke at jeg egentlig synes butikkeieren var en megadrittsekk, for det er jo et reelt problem for ham, men synes uansett synd på paret.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...