AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2013 #1 Skrevet 1. oktober 2013 Jeg er 9+1 i dag og på søndag ble jeg dumpa av han jeg har vært sammen med i 3 år og skulle flytte inn med i vinter. Han ville ikke ha flere barn. Det ville forsåvidt jeg, men ikke før vi var inne i huset og sånt. Også ble jeg gravid og han mener jeg har gjort det med vilje! Fordi jeg ikke går på p-piller, som jeg ikke tåler og er noe han visste!!! Han nektet å bruke kondom og han nekta å hoppe av i svingen... Jeg tok som regel angrepiller, men kunne jo ikke ta det flere ganger i mnd. og helt ærlig når han ga F trudde jeg ikke det var sååå ille for han! Og nå har han dumpa meg! Jeg skal forsåvidt klare meg helt fint jeg, det som er aller mest sårende er at han ikke svarer på spørsmålene mine... Når jeg skrev at han skyldte meg såpass å svare fikk jeg det eneste svaret jeg har fått: Skylder deg? Det hjelper ikke å diskutere! Nei det hjelper nok ikke å diskutere, men etter 3 år går det vel an å oppføre seg? Jeg vet da pokker hva jeg skal gjøre nå, satser bare på at alt hvertfall går bra med spiren. Gjør det ikke det vet jeg faktisk ikke hva jeg gjør! Anonymous poster hash: 5d6a3...7d7
Rosewood Skrevet 1. oktober 2013 #2 Skrevet 1. oktober 2013 (endret) For en tosk. Han nekter å bruke kondom, nekter å hoppe av i svingen (som forsåvidt er ganske risky det og) og så vil han overhodet ikke ha barn? Har han ikke fulgt med i timene? Når en mann og en dame har sex, uten prevensjon, da kan graviditet oppstå. Endret 1. oktober 2013 av Rosewood 35
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2013 #3 Skrevet 1. oktober 2013 For en tosk. Han nekter å bruke kondom, nekter å hoppe av i svingen (for forsåvidt er veldig risky det og) og så vil han overhodet ikke ha barn? Har han ikke fulgt med i timene? Når en mann og en dame har sex, uten prevensjon, da kan graviditet oppstå. Det er strengt tatt ikke mer risky å hoppe av i svingen enn å IKKE gjøre det! Anonymous poster hash: 5d6a3...7d7 2
Rosewood Skrevet 1. oktober 2013 #4 Skrevet 1. oktober 2013 Det er strengt tatt ikke mer risky å hoppe av i svingen enn å IKKE gjøre det! Anonymous poster hash: 5d6a3...7d7 Sa jeg det? 2
Madelen85 Skrevet 1. oktober 2013 #5 Skrevet 1. oktober 2013 En mann som nekter å bruke kondom og som i tillegg ikke vil ha flere barn. Bør kanskje ikke ha sex da! Jeg syns det blir ofte sett på som det er oss damer som må huske på p-piller evt andre prevensjoner. Mennene har like mye ansvar som oss damer! Klem til deg! 22
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2013 #6 Skrevet 1. oktober 2013 Hvorfor skal mannen alltid få skylda får at en dame blir gravid? Du visste selv hvor han stod, likevel har du sex uten å bruke beskyttelse. Det finnes alternativ til p-piller og kondom i 2013. Du er ikke et offer. Own up to it! Anonymous poster hash: ac6ab...f88 7
MilleVanille Skrevet 1. oktober 2013 #7 Skrevet 1. oktober 2013 Hvorfor skal mannen alltid få skylda får at en dame blir gravid? Du visste selv hvor han stod, likevel har du sex uten å bruke beskyttelse. Det finnes alternativ til p-piller og kondom i 2013. Du er ikke et offer. Own up to it! Anonymous poster hash: ac6ab...f88 Samme tenkte jeg. 3
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2013 #8 Skrevet 1. oktober 2013 Hvorfor skal mannen alltid få skylda får at en dame blir gravid? Du visste selv hvor han stod, likevel har du sex uten å bruke beskyttelse. Det finnes alternativ til p-piller og kondom i 2013. Du er ikke et offer. Own up to it! Anonymous poster hash: ac6ab...f88 Forsåvidt, men i dette tilfellet var han uansett inneforstått med at de ikke brukte prevensjon annet enn angrepiller (som ikke er spesielt sikkert og som en ikke bør bruke jevnlig). Nå høres dette ikke ut som et spesielt godt og modent forhold - voksne mennesker tar på en eller annen måte ansvar for sine handlinger eller konsekvensene av dem. Og de bør kanskje ha mer de samme ønskene for framtiden når de planlegger å flytte sammen... Kanskje like bra at det er slutt, men dere må finne en måte å håndtere foreldrerollene på. Selv om han muligens ikke vil ha noe med barnet å gjøre må han jo regne med å betale bidrag osv. Og han bør ha et snev av medfølelse med barnet som er uskyldig brakt inn i dette. Dette blir jo hans barn selv om han ikke ønsket seg det. Anonymous poster hash: 64d98...1e8 10
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2013 #9 Skrevet 1. oktober 2013 Han ville ikke ha flere barn? Har han andre barn? Hvor gamle er dere? Jeg tror du skal være glad for at dere ikke er sammen lengre (selv om jeg kan skjønne at det er tungt etter tre år, og særlig når du er gravid). Jeg trror at han hadde gitt opp lett uansett etter at barnet hadde blitt født. Anonymous poster hash: 788c8...7e7 4
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2013 #10 Skrevet 1. oktober 2013 Ex-samboeren min reagerte likt. Ble slutt når jeg ble gravid. Brukte prevensjon men det var tydeligvis ikke effektivt nok.(pluss legen har sagt at jeg ikke kan bli gravid uten lege hjelp ) Jeg valgte å flytte og beholde barnet. Han nektet å ha noe med meg eller barnet å gjøre. Kan ikke skjønne hvorfor jeg ble sammen med en sånn mann. Men det er nå så. Både han og jeg er voksne ikke sånn jeg hadde regnet med fra en voksen mann.Men vi klarer oss alene. Har en nydelig sønn nå ,kunne ikke valgt annerledes:) Anonymous poster hash: d11b7...158 5
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2013 #11 Skrevet 1. oktober 2013 Synes nå dere er like dumme begge to. Du ville jo i utgangspunktet ikke ha flere barn du heller. Finnes flere typer prevansjon enn p-piller. Stakkar lille barn. Anonymous poster hash: 4f4de...abb 4
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2013 #12 Skrevet 1. oktober 2013 Mente at du ikke ville ha før dere var inne i huset, ordla meg litt dårlig. Anonymous poster hash: 4f4de...abb
Charlene87 Skrevet 1. oktober 2013 #13 Skrevet 1. oktober 2013 Du må stille på krava! Hvis han ikke vil bruke kondom, så får du bare nekte han ha sex. Det er alltid bedre å ha sex med kondom enn ikkeno sex i det hele tatt. En ordentlig bra gutt hadde godtatt dette. 4
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2013 #14 Skrevet 1. oktober 2013 - Han vet at hun ikke tåler p-piller - Han nekter å bruke kondom - Han nekter å hoppe av i svingen - Han ønsker seg ikke flere barn Altså. Vanligvis er jeg helt med på den at det er begges skyld og ansvar dersom man har ubeskyttet sex som ender i graviditet. Men her er det jo han som er helt på trynet. Du KAN ikke, dersom du ikke vil ha barn, nekte å bruke kondom, nekte å hoppe av i svingen og allikevel ha sex - for SÅ å dumpe dama når hun blir gravid? Så lenge han var fullt innforstått med situasjonen må han faktisk skylde seg selv her. Kjære TS, lykke til. Dette kommer du til å fikse alene Anonymous poster hash: 83a6d...b27 26
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2013 #15 Skrevet 1. oktober 2013 Gleder meg til han skal begynne og betale bidrag jeg! Hilsen fornuftig mann Anonymous poster hash: 35b7b...2db 18
Missy1 Skrevet 1. oktober 2013 #16 Skrevet 1. oktober 2013 Så trist Har selv opplevd å bli alene mens jeg var gravid, jeg var høygravid da. prøvde å se på det sånn at det er lettere å ta seg av et barn når man ikke har en stor baby (mann) å ta seg av i tillegg, det har gått kjempe fint med meg og min lille og jeg nøt babytiden i fred og ro. Tenker at du helt klart burde satt ned foten og sagt "uten kondom blir det ikke noe" men samtidig så virker det for meg at du innerst inne ønsket å få et barn siden du ikke satte ned foten, redd for å bli gravid kan du nok ikke ha vært. Han visste at du ikke brukte ppiller så du har jo ikke lurt han. Han valgte også selv å ikke hoppe av i svingen (noe som er tryggere enn å ikke gjøre det) så han har også vært med på å lage dette barnet. Med den holdningen han har så hadde du nok ikke fått det noe godt med han i lengden uansett og det er jo bedre at bruddet skjer nå enn når du er lengre på vei eller etter at barnet er født. Nå får du i det minste god tid til å vende deg til tanken og god tid til å komme deg på plass alene før barnet blir født og det gir gode forutsetninger for dere Dette klarer du 4
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2013 #17 Skrevet 1. oktober 2013 Sa jeg det? Neida, jeg måtte bare nevne det Anonymous poster hash: 5d6a3...7d7
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2013 #18 Skrevet 1. oktober 2013 Hvorfor skal mannen alltid få skylda får at en dame blir gravid? Du visste selv hvor han stod, likevel har du sex uten å bruke beskyttelse. Det finnes alternativ til p-piller og kondom i 2013. Du er ikke et offer. Own up to it! Anonymous poster hash: ac6ab...f88 Har jeg sagt at noen av oss har mer skylda enn den andre??? Og hva er disse alternativene? For spiral får man ikke når man ikke har fått barn og p-sprøyte, p-stav og lignende blir samme som p-pillene jeg ikke tåler... Poenget er at han visste det! Og nå skylder han på meg. Anonymous poster hash: 5d6a3...7d7 1
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2013 #19 Skrevet 1. oktober 2013 Synes nå dere er like dumme begge to. Du ville jo i utgangspunktet ikke ha flere barn du heller. Finnes flere typer prevansjon enn p-piller. Stakkar lille barn.Anonymous poster hash: 4f4de...abb Men for min del er det ikke no krise og vi har gode jobber osv. begge to så er nok ikke noe synd på barnet uansett gitt... Anonymous poster hash: 5d6a3...7d7 1
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2013 #20 Skrevet 1. oktober 2013 Hva skylder han deg? Du gjør han til far mot hans vilje. Han skylder deg ikke en dritt, annet enn penger du på urettmessigvis har krav på. Du trodde ikke det var så ille liksom å bli påtvunget et barn? Anonymous poster hash: 7810a...4be 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå