AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2013 #1 Skrevet 1. oktober 2013 Noen som vet om man blir testet for dette den første kontrollen? Klamydia feks. Mannen min hadde vist det, og nå kan det jo hende jeg har det og. Anonymous poster hash: cdc0d...4e1
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2013 #2 Skrevet 1. oktober 2013 Ja, det blir testet for klamydia. Og de spør om de kan teste for Hiv og Syfilis. Anonymous poster hash: 7c1e4...44e
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2013 #3 Skrevet 1. oktober 2013 De spurte meg ikke om det?:0Anonymous poster hash: cdc0d...4e1
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2013 #4 Skrevet 1. oktober 2013 De spurte meg ikke om det?:0Anonymous poster hash: cdc0d...4e1 Jeg er ikke blitt spurt om å testes for Syfilis, det har de testet for uansett. Men Hiv har de spurt om i begge svangerskap. (Om man ikke blir testet for hiv blir man behandlet som risikopasient ved fødsel.) Anonymous poster hash: 7c1e4...44e
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2013 #5 Skrevet 1. oktober 2013 Tror jeg tar en tlf til legen jeg...:0Anonymous poster hash: cdc0d...4e1
Tordensky Skrevet 1. oktober 2013 #6 Skrevet 1. oktober 2013 Jeg ble ikke spurt om Hiv, jordmor påpekte at det ikke sto i papirene mine om jeg var neg eller pos og jeg skjønte ingenting. Gikk innom legen igjen og da skrev sekretæren det på for de hadde jo testet, bare ikke notert resultatet. Visste ikke at de testet slikt en gang jeg :-P Men du kan jo spørre og spesielt nevne klamydia-mistanke/frykt. Det med Hiv er jo greit, for det er litt mer styr rundt hvis man må behandles som risikopasient ved f.eks hastesnitt eller lignende, uten at det er grunn til det...
lykkestor Skrevet 1. oktober 2013 #7 Skrevet 1. oktober 2013 Jeg ble ikke spurt om HIV eller noe annet, men de sjekket det uansett..
Bikini Skrevet 1. oktober 2013 #8 Skrevet 1. oktober 2013 Hos meg ble alle tre tingene sjekket;hiv,syfilis og klamydia.
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2013 #9 Skrevet 1. oktober 2013 Blir disse testene gjort med blodprøver?Anonymous poster hash: fcaf0...bf2
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2013 #10 Skrevet 1. oktober 2013 HIV og syfilis er standardtester, man skal bli spurt om det er ok at de tester for HIV. Chlamydia er standard hos alle under 25, men du kan be om å bli testet hvis du er eldre også (noen leger tester alle). Hepatitt B og C testes hvis du er i risikogruppe for å ha det. At de tester for HIV osv. er ikke først og fremst med tanke på smitte under hastesnitt, men fordi en gravid med HIV har per definisjon et risikosvangerskap og skal følges opp oftere. Det er også en risiko for smitte til barnet ved bla. chlamydia og syfilis. Anonymous poster hash: 2db3e...436
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå