AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2013 #1 Skrevet 1. oktober 2013 Jeg fødte for snart 4 mnd siden og har satt inn en hormonspiral (1, 5 mnd siden) og har siden da hatt småblødninger. Jeg vet at det er normalt i starten, men nå hat det gått såpass lang tid at jeg ønsker å ta den ut og heller bruke prevensjon uten hormoner. Jeg liker ikke å tulle til syklusen min og putte i meg hormoner siden jeg hadde en veldig stabil syklus før jeg ble gravid. Vi praktiserte "hoppe av i svingen" metoden i halvannet år, siden vi hadde blitt glade for å bli gravide om det skulle skjedd, men ville vente. Det fungerte fint og jeg ble gravid med én gang vi ikke hoppet av. Men nå er det jo litt verre om jeg skulle bli gravid så jeg tør ikke å bruke den samme metoden (det er jo tross alt ikke prevensjon ) og lurer derfor på hvilke alternativer det er utenom kondom? Hvis noen har erfaringer å komme med ville jeg blitt veldig glad. Jeg vet også at det kan hende menstruasjonen blir borte etter hvert, men jeg savner å ha sex med mannen min og han savner det også veldig siden vi bare hadde det noen ganger etter fødsel ca 7 uker etter. Jeg har brukt p-sprøyte tidligere og den blødde jeg i tide og utide av og sånn usikkerhet vil jeg slippe. Er det forresten sånn at det vil fortsette å blø litt etter at den blir tatt ut eller blir det normalisert med en gang? Anonymous poster hash: e95cb...34f
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2013 #2 Skrevet 1. oktober 2013 Kobberspiral? Ikke alle som får større blødninger av det, og du beholder den naturlige syklusen (og veldig sikker og enkel prevensjon). Anonymous poster hash: 5b146...0d8
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2013 #3 Skrevet 1. oktober 2013 Kobberspiral? Ikke alle som får større blødninger av det, og du beholder den naturlige syklusen (og veldig sikker og enkel prevensjon).Anonymous poster hash: 5b146...0d8 Jeg har hørt at det kan gi enda større blødninger og at det ikke er like sikkert (legen sa 85%!?) Så jeg vet ikke om jeg vil ta den sjansen nå, orker ikke to så tette Anonymous poster hash: e95cb...34f
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2013 #4 Skrevet 1. oktober 2013 Jeg har hørt at det kan gi enda større blødninger og at det ikke er like sikkert (legen sa 85%!?) Så jeg vet ikke om jeg vil ta den sjansen nå, orker ikke to så tette Anonymous poster hash: e95cb...34f 85%? Det jeg har lest varierer fra 95-97. Og i forhold til prevensjon som må huskes på eller brukes korrekt for å virke tror jeg det er veldig sikkert. Men ja, noen får større blødninger. Spotting er derimot ikke vanlig sånn som med hormonspiral. Har selv brukt kobberspiralen u til sammen ti år, uten større blødninger (og uten uønsket baby!). Men godt mulig det finnes andre gode alternativer.Anonymous poster hash: 5b146...0d8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå