Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor lenge før fødselen har dere vasket babyens klær, sengetøy ol.? Når har dere gjort klar sengen med sengetøy?

Anonymous poster hash: 4a886...967

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er i uke 28+2 og har allerede vasket tøy, sengetøy, håndklær og annet diverse. Er ikke noe galt i å ha det klart ;-). Bare kos deg med forberedelsene :-).

Skrevet

Har begynt vaskingen av klær ca 6 uker før termin. Har brukt å ha det meste klart ca 4 uker før termin. Seng og vugge har jeg gjort klar ca 2 uker før termin

Anonymous poster hash: dab88...0e8
Gjest Magdalene
Skrevet

Begynte vel å vaske tøy og slikt en mnd før termin.

Sengen gjorde vi klar når vi kom hjem fra sykehuset med første, og dagen før KS med andre.

Skrevet

Jeg har vasket klærne etterhvert som vi har fått/kjøpt:) Sengetøy og dyne har jeg vasket/luftet og lagt i i posen som man kjøper dyna i, også satt det på når vi kommer hjem:)

• Liker 1
Skrevet

Med første, då eg plutselig blei innlagt i veke 34 og fødde veka etter, blei det meste vaska etter me kom heim frå sjukehuset. Med andre, klok av skade frå sist, begynte eg med klargjeringa rundt 6 veker før termin. Det meste var klart ved fødsel i veke 37. Senga la me ikkje på før etter me kom heim. (Med første hadde me ikkje eingong senga i hus før guten var rundt 1 mnd gammal. :ler: ) Begge har uansett ikkje villa ligga aleine i senga si, så det har berre vore behov for å re foreldresenga (+ babydyne). ;)

Skrevet

Da kan jeg begynne å vaske med god samvittighet altså :lol: Er 30uker nå og mannen mener det er aaaaaalt for tidlig å tenke på slik allerede, men hadde det vert opp til han så hadde vi ikke handlet inn en eneste ting til nå. Har det jo ikke travelt må vite :lol:

Anonymous poster hash: 4a886...967

Skrevet

Hvis du koser deg med å gjøre det nå, hvorfor ikke?

Skrevet

Jeg har så smått begynt å vaske for jeg blir stressa av å ikke ha kontroll :P Har arvet en del klær så syns det var greit å få vasket det og få litt oversikt over hva vi har. Jeg har fått for meg at babyen kommer før, også det er jul og nyttår midt oppi dette så jeg vil være ferdig med alt sånn før det :)

Samboer har også veeeldig god tid, men det stopper ikke meg :fnise:

Gjest Keikolina
Skrevet

I god tid, fikk kjeft fordi jeg gjorde det for tidlig sist, 2 mnd, men var jo like greit, jenta kom 3 uker før.

Gjest Keikolina
Skrevet

Senga fikk samboeren beskjed om å ta når vi var på sykehuset.

Skrevet

Vi hadde kun bilstol og barnevogn klar før fødsel. Handduker brukte vi de samme som oss voksne, seng med sengklær ordnet mamma, klær ordnet pappaen mens vi var på sykehuset.

Jeg ville ha minst mulig å pakke vekk dersom det skulle gå galt. Og de første klærne ville pappaen veldig gjerne ordne mens vi var på sykehuset :)

Skrevet

Kan man ikke bare vaske når man vil da?

Anonymous poster hash: cdeca...ca6
  • Liker 2
Skrevet

Her mener jeg at klærne ble vasket ettersom de ble innkjøpt.

Skrevet

Jeg vasket også etter hvert som ting ble kjøpt. Men det var ikke akkurat noe jeg stresset med. Man har jo tid til å vaske klær etterpå også (dvs. det blir fort mye å vaske da også), så man må jo ikke ha alt klart. Det eneste er at sengetøyet godt kan være klart. Tror vi hadde senga klar en måned før termin. Hvis man koser seg med det, er det jo ikke noe i veien for å være tidlig ute. :)

Skrevet

Vasket opp alt et par mnd før termin. Vasket alt to ganger, brettet sirlig, la pent i brødposer så det ikke skulle bli støvete ;) La i fine bunker etter type i skuffen på stellebordet et par uker før termin. Senga ble redd opp ca en uke før termin (inkl stryke alt). Det er veldig spesielt og seremonielt for meg å gjøre klart små klær og liten seng til barnet jeg bærer :D

Skrevet

Jeg tror jeg vasket 1-2 uker før termin. Jeg hadde veeeeldig god tid med å få ut den babyen for vi drev med renovering av hus og hadde en del annet å tenke på.

Skrevet

Senga ordna jeg i uke 33 el 34, fordi jeg fikk lyst. Klærna vasket jeg tidligere. Man kan gjøre det når man føler for syns jeg :) Noen føder jo før tiden og da er det kjekt å være klar.

Skrevet

Selv vasket og ryddet jeg etterhvert som det kom i hus. Synes det var det mest praktiske, også har man mest lyst til å slappe av den siste tiden før fødselen :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...