AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2013 #1 Skrevet 1. oktober 2013 Og har lyst til å løpe hele tiden Men regner med det ikke er helt bra for kroppen, når jeg ikke har løpt på i hvertfall et år grunnet graviditet og fødsel. Hvordan burde jeg da legge opp dette i begynnelsen? Kondisen er det ikke noe i veien med men har jo litt vondt i knær og ankler... TIPS anyone? Anonymous poster hash: 54caa...035
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2013 #2 Skrevet 1. oktober 2013 Hvis du har vondt i knærne, skjønner jeg ikke hvorfor du har kjøpt deg tredemølle. Dette gir mer belastning enn noe annet! Du er også mer utsatt for beinhinnebetennelse når du løper mye på mølle, da underlaget er veldig hardt. Med tanke på kneproblemer hadde jeg rett og slett gått å bytta mølla inn i en spinningsykkel eller elipsemaskin, som gir like bra trening men mindre belastning på knærne. Anonymous poster hash: 7c07e...acb
Frk. Belle Skrevet 3. oktober 2013 #3 Skrevet 3. oktober 2013 Må jo si meg litt enig med AB over om at tredemølle ikke er idelt hvis du har vondt i knær og ankler.. Men la oss nå si at det er det du vil ha så kommer noen tips: Pass på å ha stigning på mølla - det reduserer belastningen noe. Bruk MYE stigning hvor det gjerne holder å gå (blir som bratt oppoverbakke). Dette er super trening som gir styrke og kondis uten å belaste for mye. Du kan jo prøve deg med noen intervaller? Og så selvflølgelig begynne gradivs.. det som du sier lett å ville løpe "hele tida". Prøv å som sagt også å gå end del for å gradivs øke belastningen på knær og ankler. Lykke til
Chloe- Skrevet 3. oktober 2013 #4 Skrevet 3. oktober 2013 Kan jeg spørre om støynivået på din tredemølle? Min er så bråkete at det naturlig nok begrenser seg til når det ikke plager andre.
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2013 #5 Skrevet 3. oktober 2013 Var kanskje litt misvisende, er ikke plaget med vonde ankler og knær sånn til vanlig. Nettop hatt en infeksjon som henger i leddene enda Men takk for tips. Har begynt med c25k programmet. Selvom jeg har kondisen så følger jeg programmet for å unngå skader/overbelastning. Ellers går jeg på 10% stigning med fart på 6-6,5 km/t, er dette ok trening utenom løping 3 ganger i uken? Mølla mi bråker veldig lite. Den kosta nesten 20000,- så det det skulle vel bare mangle. Måtte ha en som støyer minimalt da den står rett utenfor rommet til barna mine. TSAnonymous poster hash: 54caa...035
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå