AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2013 #1 Skrevet 1. oktober 2013 Jeg har opp gjennom årene sett flere som har f.eks. kysset noen, blitt fingret, tatt andre på kjønnsorganet (altså seksuelle handlinger uten å ha sex), uten å fortelle kjæresten om det. Hvor går grensen din, dersom det kun var et engangstilfelle og det ikke skjer igjen? Ville du fortalt det uansett? Anonymous poster hash: 77df3...218
Gjest Gjest Skrevet 1. oktober 2013 #2 Skrevet 1. oktober 2013 Nei, hadde jeg hatt sex med noen (andre) ville jeg aldri fortalt kjæresten det! Det man ikke vet har man ikke vondt av. Et kyss er over grensen. Men aldri om jeg hadde fortalt om det!
Gjest Blåskjell Skrevet 1. oktober 2013 #3 Skrevet 1. oktober 2013 (endret) Kyssing, fingring og ta på kjønnsorgan er alle utroskap for meg. Hvor grensen for hva jeg kunne tilgitt går, kommer vel litt ann på settingen rundt, med hvem, alkoholinntak, anger osv. Endret 1. oktober 2013 av Blåskjell
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2013 #4 Skrevet 1. oktober 2013 Jeg slikket en annen kvinne en gang. Det var på en jobbtur, møtte en smellvakker dame jeg hadde vært litt betatt av lenge, hun lot meg slikke seg på hotellrommet sitt før vi begge angret oss og sluttet (vi var begge i forhold). Har aldri fortalt min samboer om dette. Er ikke vits i å såre henne unødvendig, når det bare var snakk om en glipp. -Mann Anonymous poster hash: 7b05b...88c 1
frøkna Skrevet 1. oktober 2013 #5 Skrevet 1. oktober 2013 Alt er utroskap for meg. Et kyss i fylla med en fremmed er det jo lettere å tilgi syns jeg da, enn sex med noen man kjenner. Er jo forskjell på hvor overkommelig det er! 1
Gjest Gjest Skrevet 1. oktober 2013 #6 Skrevet 1. oktober 2013 Alt er utroskap for meg. Et kyss i fylla med en fremmed er det jo lettere å tilgi syns jeg da, enn sex med noen man kjenner. Er jo forskjell på hvor overkommelig det er! Men hvis du kom i skade for å bli fingret eller sleiket av noen, hadde du da fortalt typen det eller hadde du ikke sagt noe?
Tidus Skrevet 1. oktober 2013 #7 Skrevet 1. oktober 2013 Det er tydelig forskjell på folk, ja. Jeg har aldri kysset en annen jente i svarteste mongo-fylla engang.. Og jeg hadde dumpa dama for å gjøre det samme uten å blunke. Skulle jeg ha vært så hjerteløs, så skulle jeg slått opp med kjæresten uten å si at jeg var utro. For å spare henne. Hadde det vært fare for at hun skulle funnet ut på andre måter, ville jeg sagt det selv. Heldigvis for henne, er jeg ikke en sånn person. 7
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2013 #8 Skrevet 1. oktober 2013 Går vel mer på om det er vits i å fortelle det, hvis man vet at man aldri kommer til å gjøre det igjen og det ikke betydde noe. Skal man risikere et forhold og tilliten til den ene, dersom det var en glipp? Greit nok hvis noen gjør sånne ting flere ganger, men. Ja, jeg veit ikke. Blir mange nyanser i dette for meg. Det er tydelig forskjell på folk, ja. Jeg har aldri kysset en annen jente i svarteste mongo-fylla engang.. Og jeg hadde dumpa dama for å gjøre det samme uten å blunke. Skulle jeg ha vært så hjerteløs, så skulle jeg slått opp med kjæresten uten å si at jeg var utro. For å spare henne. Hadde det vært fare for at hun skulle funnet ut på andre måter, ville jeg sagt det selv. Heldigvis for henne, er jeg ikke en sånn person. Anonymous poster hash: 77df3...218
Madelen85 Skrevet 1. oktober 2013 #9 Skrevet 1. oktober 2013 Vist du føler at du må skjule det for kjæreste/samboer/ektefelle er det jo på mange måter noe du gjør galt., I dette tilfelle utroskap! Det kommer jo selvfølgelig ann på hvor grensene til de forskjellige parene går. Men for meg er allerede kyssing utroskap. Men det er jo forskjellige nivå for hvor mye du evt kan tilgi / ikke tilgi. 1
Gjest celine Skrevet 1. oktober 2013 #10 Skrevet 1. oktober 2013 (endret) Som ab sier i #8 - det er mange nyanser her! Selv har jeg bare blitt kysset en gang, mens jeg har vært i forhold, og det var av ei venninne. Jeg ble så satt ut, både av sammenhengen og alkoholnivået, at jeg egentlig ikke skjønte hva som hadde skjedd før etterpå. Både mannen og jeg kjenner denne venninnen godt, og ingen av oss syns vel at jeg gikk over streken. (Selvfølgelig vet han om det!) Hvis det derimot hadde vært en mann, og jeg hadde hengt om halsen hans som et slips hele kvelden, ville det vært totalt uakseptabelt. Edit: to forskjellige venninner på to forskjellige kvelder - begge er hetero i utgangspunktet, og den andre gangen fikk mannen også et kyss av samme venninne... (Hva ER det med meg som gjør at det er DAMER som prøver seg??) Endret 1. oktober 2013 av celine 1
Gjest Gjest Skrevet 1. oktober 2013 #11 Skrevet 1. oktober 2013 Jeg slikket en annen kvinne en gang. Det var på en jobbtur, møtte en smellvakker dame jeg hadde vært litt betatt av lenge, hun lot meg slikke seg på hotellrommet sitt før vi begge angret oss og sluttet (vi var begge i forhold). Har aldri fortalt min samboer om dette. Er ikke vits i å såre henne unødvendig, når det bare var snakk om en glipp. -Mann Anonymous poster hash: 7b05b...88c En glipp?? En glipp er når du blingser på busstidene og mister bussen. Eller når du glemmer noens fødselsdag. Eller når du dulter borti noen så vedkommende får kaffe sølt på seg. Ser du mønsteret? En glipp dreier seg om hendelige uhell, ikke vond vilje eller dårlige intensjoner. Når du slikker ei dame og er i et forhold så er ikke dette et uhell. Under absolutt ingen omstendigheter er dette et uhell. Du har med fullt overlegg og med vond vilje behandlet dama di maksimalt respektløst. Det er ingen glipp. Det er enten ekstrem egoisme, eller ondskap. Take your pick. Det spiller ingen rolle om du forteller det til henne eller ikke. Og det forteller alt om deg at du velger å skjønnmale handlingen din ved å kalle den en glipp. Du kan forsøke å overbevise deg selv om det var en glipp, men innerst inne vet du at det ikke stemmer. Og hvis du ikke vet det er du sub-standard som menneske. Et undermenneske, ja.
Gjest Gjest Skrevet 1. oktober 2013 #12 Skrevet 1. oktober 2013 Det er tydelig forskjell på folk, ja. Jeg har aldri kysset en annen jente i svarteste mongo-fylla engang.. Og jeg hadde dumpa dama for å gjøre det samme uten å blunke. Skulle jeg ha vært så hjerteløs, så skulle jeg slått opp med kjæresten uten å si at jeg var utro. For å spare henne. Hadde det vært fare for at hun skulle funnet ut på andre måter, ville jeg sagt det selv. Heldigvis for henne, er jeg ikke en sånn person. This. Dette er det riktige synet på denne problemstillingen. Den eneste riktige.
frøkna Skrevet 1. oktober 2013 #13 Skrevet 1. oktober 2013 Men hvis du kom i skade for å bli fingret eller sleiket av noen, hadde du da fortalt typen det eller hadde du ikke sagt noe? Kommet til skade? Er vel ikke uhell om noe sånt hadde skjedd akkurat, med mindre det er snakk om overgrep. Ja jeg ville vært ærlig om det. 2
Tidus Skrevet 1. oktober 2013 #14 Skrevet 1. oktober 2013 Går vel mer på om det er vits i å fortelle det, hvis man vet at man aldri kommer til å gjøre det igjen og det ikke betydde noe. Skal man risikere et forhold og tilliten til den ene, dersom det var en glipp? Greit nok hvis noen gjør sånne ting flere ganger, men. Ja, jeg veit ikke. Blir mange nyanser i dette for meg. Anonymous poster hash: 77df3...218 Jeg bryr meg ikke en døyt hvordan andre forhold har det, egentlig, så lenge jeg ikke kjenner og ser personen som blir såret (hvis han/hun blir det). Dog er jeg typen som blander meg inn hvis jeg vet noe den ene parten ikke vet i et forhold. Folk kan si hva de vil, men for en som vet hvor vondt det kan være, så ønsker jeg å bidra med hva jeg kan for at den uskyldige tredjepart skal få kunne velge selv. (Men dette er off topic, så nok om det) For meg er ikke forholdet liv laga, selv "bare" med det noen kaller for "en glipp".
Kassiopeia Skrevet 1. oktober 2013 #15 Skrevet 1. oktober 2013 (endret) Går vel mer på om det er vits i å fortelle det, hvis man vet at man aldri kommer til å gjøre det igjen og det ikke betydde noe. Skal man risikere et forhold og tilliten til den ene, dersom det var en glipp? Greit nok hvis noen gjør sånne ting flere ganger, men. Ja, jeg veit ikke. Blir mange nyanser i dette for meg. Anonymous poster hash: 77df3...218 Prøv å snu det andre veien. Er det greit hvis samboeren din blir slikket av en annen mann? Hvordan hadde det føltes hvis du en dag fikk vite det av noen andre, og du hadde levd uvitende om dette i tro at hun ikke var seksuell med noen andre enn deg selv? At en annen mann har stukket ansiktet sitt i mellom bena på din kjære. Er det også helt greit da? Jeg er 100 % enig med Tidus. Utroskap i alle former har jeg nulltoleranse for og kommer aldri til å gjøre det selv. Men jeg synes faktisk det å skjule utroskap og lyve om det i ettertid er enda verre enn selve utroskapen, for hvis man først har begått et så stort svik bør man ha respekt til å fortelle det i det minste. Gjør man ikke det viser det at man ikke respekterer partneren sin i det hele tatt, og forholdet er da i grunn helt meningsløst. Forresten synes jeg folk som kaller utroskap for "en glipp" er latterlige. Det er et valg man tar, enten man er edru eller full. Endret 1. oktober 2013 av Suvana 2
Missy1 Skrevet 1. oktober 2013 #16 Skrevet 1. oktober 2013 Men hvis du kom i skade for å bli fingret eller sleiket av noen, hadde du da fortalt typen det eller hadde du ikke sagt noe? Kom i skade for? Unnskyld meg, men eier ikke folk noe selvkontroll eller? Man kommer da ikke bare i skade for å bli fingret eller slikket 5
Gjest Moirai Skrevet 1. oktober 2013 #17 Skrevet 1. oktober 2013 Men hvis du kom i skade for å bli fingret eller sleiket av noen, hadde du da fortalt typen det eller hadde du ikke sagt noe? Kom i skade for? Pleier ofte folk å snuble og tryne i underlivet ditt når du er naken? Første skritt for meg er at folk står for det de har gjort, og ikke forsøker å bortforklare det på denne måten. Hvor grensene går er noe hvert enkelt par må avklare seg i mellom. 2
lykkestor Skrevet 1. oktober 2013 #18 Skrevet 1. oktober 2013 Jeg mener kun et enkelt kyss er utroskap, og hadde selv ikke gjort dette. Skal jeg sette det helt på spissen, og hadde det skjedd ville jeg bare endt forholdet. Da fortjener han rett og slett bedre enn meg, og aldri om jeg ville vært så ond at jeg sa jeg hadde vært utro.
Mike Waters Skrevet 1. oktober 2013 #19 Skrevet 1. oktober 2013 Grensen min går ikke automatisk på om ting er seksuelle eller ei, men om det er handlinger som vi har snakket om og "vedtatt" at ikke er greit. Med andre ord har vi tatt konkrete avgjørelser på hva som er lov og ikke lov, vi er begge enige om å forholde oss til disse reglene, og jeg forventer at de overholdes. Selv kunne det ikke fallt meg inn å bryte våre regler, jeg respekter henne og måten vi lever på altfor høyt til det. Når det er sagt har jeg ingen planer om å gå fra henne om hun skulle falle for fristelsen å "skil" over grensene, men det avhenger selvsagt av om hun er ærlig og åpen om hva som har skjedd og selvsagt hvor langt over grensa hun "skled" Slik er det ihvertfall nå, om hun skulle plutselig bli en helt "annen" så kan det jo hende at jeg hadde endret syn på dette. 1
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2013 #20 Skrevet 1. oktober 2013 Men hvis du kom i skade for å bli fingret eller sleiket av noen, hadde du da fortalt typen det eller hadde du ikke sagt noe? Har gjort det, og fortalte det fordi det opplevdes som utroskap. Han ble såret, men tilga. Anonymous poster hash: ba404...dfe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå