AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2013 #1 Skrevet 1. oktober 2013 Har fått ett av en sauebonde jeg kjenner. Jeg har vasket det, men lukter fremdeles litt sau. Tenkte å ha det under lakenet iom. at det er langhåret, går det bra eller er ikke det ikke å anbefale siden det er "helt ekte" og langhåret..? Hilsen førstegangsmamma Anonymous poster hash: f7273...47c
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2013 #2 Skrevet 1. oktober 2013 To av farene er at babyen kan "spise" av hårene og kveles eller at det er for mykt så babyen "drukner" og kveles. Men når du har det under et laken så spiser ikke babyen hårene, men pass på at det ikke blir for mykt, når babyen har lært å snu seg. Anonymous poster hash: 71623...1bb
Stinelin Skrevet 1. oktober 2013 #3 Skrevet 1. oktober 2013 Jeg hadde nok heller brukt det i bunnen av vogna, under vognposen, i vinter.
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2013 #4 Skrevet 1. oktober 2013 Jeg hadde nok heller brukt det i bunnen av vogna, under vognposen, i vinter. Min tanke og men skrev det ikke siden ts ikke nevnte vognposeAnonymous poster hash: 71623...1bb
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2013 #5 Skrevet 1. oktober 2013 Ok, takk for rådene damer Anonymous poster hash: f7273...47c
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2013 #6 Skrevet 1. oktober 2013 Min tanke og men skrev det ikke siden ts ikke nevnte vognposeAnonymous poster hash: 71623...1bb Jeg har vognpose så ok, høres smart ut. men til det AB 1 skrev her: " To av farene er at babyen kan "spise" av hårene og kveles eller at det er for mykt så babyen "drukner" og kveles. Men når du har det under et laken så spiser ikke babyen hårene, men pass på at det ikke blir for mykt, når babyen har lært å snu seg." Jeg har nå klippet til skinnet slik at det passer i vognen, men det er fremdeles for bredt slik at kantene går litt opp etter siden. Jeg tenkte at det isolerte bra, men kanskje jeg bør klippe det til så det blir mindre risiko for kvelning på sidene? Anonymous poster hash: f7273...47c
Gjest navnelapp Skrevet 1. oktober 2013 #7 Skrevet 1. oktober 2013 Det kjem til å gå heilt fint. Eg har hatt saueskinn til begge mine barn, og det har ikkje så lange hår at det er noko fare for at barnet "syg seg fast" i sauehåra. Det er isolerande og fint, så la det gjerne gå litt opp over kantane. Du kan jo eventuelt stusse dei lengste håra langs kanten.
Stinelin Skrevet 1. oktober 2013 #8 Skrevet 1. oktober 2013 Jeg liker at skinnet går litt oppover kantene, så blir det lunt og godt. Du ser jo etterhvert om babyen kommer til å "spise" det, hehe.. Har aldri vært noe problem hos oss ihvertfall.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå