Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har vært sammen med kjæresten i snart ett år, han har vært gift før og har et godt forhold til ex-konen (flott selvfølgelig) når hun skal hente barna hos han for eksempel så kommer hun gjerne inn i hans hus og prater en times tid om alt og ingenting før de kjører igjen. Jeg bor ikke der så jeg har aldri vært tilstede. Jeg synes egentlig dette er ok, men jeg kjenner av og til at det stikker og lurer på om jeg vil bli mer "sjalu" på slikt etter hvert? hadde dere synes dette var ok?

MEN saken er egentlig at de nå begge skal dra på besøk til en felles venn de hadde da de var gift og som er syk, han bor langt unna. De skal ikke dra de to sammen, men de skal reise på samme tidspunkt. Og nå de skal de visst sove i samme hus... enten skal de to sove i leiligheten til moren hans, sammen med moren, eller så skal de begge overnatte hos en annen tidligere venn. Dette er jo billigere enn at en av de sover på hotell...

Jeg blir helt matt, de er skilt for flere år siden, han har fått seg ny kjæreste, og da synes jeg at de bør ha respekt nok til å la vær og sove i samme hus og ordne overnatting på en annen måte, han kan sove hos moren, og hun kan vel bo på hotell i ett par dager pga dette ? Takler ikke å tenke på at etter sammenkomsten skal de sitte sammen/ spise sammen osv. i en eller to kvelder. Hva synes dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har verdens beste mann og ett godt trygt forhold. Men det der hadde jeg ikke godtatt! Prating, ja. Men sove sammen med x kona? Nei. Hvor tar han det fra? Er han ikke så smart han mannen din?

Skrevet

Jeg har verdens beste mann og ett godt trygt forhold. Men det der hadde jeg ikke godtatt! Prating, ja. Men sove sammen med x kona? Nei. Hvor tar han det fra? Er han ikke så smart han mannen din?

Ikke i samme seng da (forhåpentligvis) men allikevel...mest praktisk og billigst er hans forklaring.

Skrevet

Beklager om jeg fremstår som mindre begavet, men jeg bryr meg svært lite om hvem som sver hvor da vi er samlet flere på samme sted. Om det er en x eller ikke, spiller liten rolle for meg. Vi ordner sengeplasse på enkleste, beste og i mange tilfeller billigste måte.

Kunne nok endt opp i en situasjon som mannen til TS har gjort, rett og slett fordi jeg er så ferdig med x-kona at jeg ikke hadde sett problemstillingen.

• Liker 3
Skrevet

Kan ikke han overnatte til moren og hun i leiligheten til vennen da?

Det er vel forøverig ikke snakk om å sove sammen, i samme seng, men under samme tak på hvert sitt rom.

• Liker 3
Skrevet

Beklager om jeg fremstår som mindre begavet, men jeg bryr meg svært lite om hvem som sver hvor da vi er samlet flere på samme sted. Om det er en x eller ikke, spiller liten rolle for meg. Vi ordner sengeplasse på enkleste, beste og i mange tilfeller billigste måte.

Kunne nok endt opp i en situasjon som mannen til TS har gjort, rett og slett fordi jeg er så ferdig med x-kona at jeg ikke hadde sett problemstillingen.

Kunne du ikke sett problemstillingen utfra kjæresten din sine øyne da? kunne du ikke forstått at det ville vært ubehagelig for hun? jeg hadde hvertfall ikke gjort det samme hvis mannen min var ukomfortabel med det. Noe må det vel være "lov" til å reagere på?

Skrevet

Under samme tak, men ikke i samme seng er helt OK for meg.

Men,

Har du fortalt han at du ikke synes det er OK? Vet han at det ikke føles OK for deg? For om du ikke sier noe, så sier du egentlig at du synes det er greit.

Skrevet

Hadde du reagert på samme måte hvis det var på samme hotell dem skulle sove? Eller er det bare det at dem kanskje skal sove i samme privat-hus?

Men, hvis både mor og venn kan stille med overnatting, burde det jo være enkelt, han sover hos mor, hun hos venn.

Skrevet

Hadde du reagert på samme måte hvis det var på samme hotell dem skulle sove? Eller er det bare det at dem kanskje skal sove i samme privat-hus?

Men, hvis både mor og venn kan stille med overnatting, burde det jo være enkelt, han sover hos mor, hun hos venn.

Nei, det blir noe helt annet selvfølgelig. I samme hus eller en liten leilighet betyr at de vil sitte sammen om kveldene, ha lørdagskosen sammen liksom, det blir noe helt annet. De to og moren hans? blir helt feil for meg.

Skrevet

Jeg ser ikke helt problemet så lenge de ikke sover i samme seng. Det er tross alt en god venn av de som er blitt syk, ikke akkurat noe de gjør for at de har lyst å være sammen og skravle utover kvelden sammen med moren.

Ikke ser jeg noe galt i at de sitter sammen om kvelden og snakker sammen med moren hans heller. Eksen er jo ikke ukjent for moren, de har jo hatt en relasjon i mange år, og det blir naturlig å snakke sammen. Kanskje de har litt å snakke om også, nå når vennen er alvorlig syk.

• Liker 2
Skrevet

Nei, det blir noe helt annet selvfølgelig. I samme hus eller en liten leilighet betyr at de vil sitte sammen om kveldene, ha lørdagskosen sammen liksom, det blir noe helt annet. De to og moren hans? blir helt feil for meg.

Å, når dem skal besøke en felles syk venn, så tror du at dem ville sitte på hvert sitt rom med hendene i fanget hvis dem bodde på hotell?? Nei, da ville dem helt sikkert spist middag sammen, sittet i baren sammen, evnt gått på ett rom sammen, for å snakke om ting som hadde kommet opp i løpet av dagen med den syke vennen.

Du bør se nøye på settingen her, dem skal besøke syk venn, sikkert forholdsvis alvorlig syk og, ergo er det stor sannsynlighet for at dem føler for å snakke sammen om vennen og sykdommen.

Så jeg ville absolutt foretrukket at dem bodde sammen hos mor/venn, der har dem tross alt en annen bekjent sammen med seg.

• Liker 2
Skrevet

Dette hadde jeg ikke brydd meg om. Om det var snakk om samme seng hadde jeg ikke likt det, men samme hus hadde virkelig ikke gjort det.

De er skilt og har barn sammen, da er det gjerne en veldig god grunn til at de er skilt også. Selv om det kanskje ikke virker sånn her på KG så skal det veldig mye til for de fleste å gå fra hverandre når man har barn.

Skrevet

Jeg synes han viser null respekt for deg som kjæreste TS. Har han ikke råd til å bo på hotell, så har han heller ikke råd til å reise.... Han kan jo i verste fall risikere å miste deg (vil han det?). Er egentlig litt merkelig at de skal dra dit på samme dato også synes jeg...

Skrevet

Kunne du ikke sett problemstillingen utfra kjæresten din sine øyne da? kunne du ikke forstått at det ville vært ubehagelig for hun? jeg hadde hvertfall ikke gjort det samme hvis mannen min var ukomfortabel med det. Noe må det vel være "lov" til å reagere på?

Nå fremgår det ikke klart av HI om hun har tatt opp dette med kjæresten eller ikke. Poenget mitt var at jeg fort kunne endt opp i en situasjon med slike boordninger på en sånn tur. Hadde kjæresten tatt det opp med meg og vært tydelig ukomfortabel med situasjonen, hadde jeg så klart vært med på en diskusjon om og eventuelt endring av planene.

Jeg synes han viser null respekt for deg som kjæreste TS. Har han ikke råd til å bo på hotell, så har han heller ikke råd til å reise.... Han kan jo i verste fall risikere å miste deg (vil han det?). Er egentlig litt merkelig at de skal dra dit på samme dato også synes jeg...

Her drar vi det vel litt langt vel... Jeg hadde strekt meg langt økonomisk for å besøke en venn som var alvorlig syk, i verste fall hadde jeg sovet i bilen om jeg ikke hadde råd til hotell.

• Liker 4
Skrevet

Hvis vennen virkelig er alvorlig syk, og i verste fall synger på siste verset, så er det sikkert begrenset datoer det er å ta av når det gjelder å dra på besøk. "Du kan ikke dø riktig enda, du må vente i tre uker, for dama mi vil at jeg skal komme og besøke deg helga etter eksen min besøker deg skjønner du....".......

Hva om det er et siste farvel til vennen? Er ikke det å prioritere foran en sjalu kjæreste?

• Liker 3
Skrevet

Jeg har vært sammen med kjæresten i snart ett år, han har vært gift før og har et godt forhold til ex-konen (flott selvfølgelig) når hun skal hente barna hos han for eksempel så kommer hun gjerne inn i hans hus og prater en times tid om alt og ingenting før de kjører igjen. Jeg bor ikke der så jeg har aldri vært tilstede. Jeg synes egentlig dette er ok, men jeg kjenner av og til at det stikker og lurer på om jeg vil bli mer "sjalu" på slikt etter hvert? hadde dere synes dette var ok?

MEN saken er egentlig at de nå begge skal dra på besøk til en felles venn de hadde da de var gift og som er syk, han bor langt unna. De skal ikke dra de to sammen, men de skal reise på samme tidspunkt. Og nå de skal de visst sove i samme hus... enten skal de to sove i leiligheten til moren hans, sammen med moren, eller så skal de begge overnatte hos en annen tidligere venn. Dette er jo billigere enn at en av de sover på hotell...

Jeg blir helt matt, de er skilt for flere år siden, han har fått seg ny kjæreste, og da synes jeg at de bør ha respekt nok til å la vær og sove i samme hus og ordne overnatting på en annen måte, han kan sove hos moren, og hun kan vel bo på hotell i ett par dager pga dette ? Takler ikke å tenke på at etter sammenkomsten skal de sitte sammen/ spise sammen osv. i en eller to kvelder. Hva synes dere?

For det første er det litt rart de skal reise på samme tidspunkt, er det planlagt sånn? Du kan vel bli med? En av dem kan overnatte hos denne vennen og en hos moren. Og så må du si til han at du ikke føler deg komfortabel med at de er der sammen. Selv om de er skilt, så har de hatt et nært forhold, med følelser, så dette hadde jeg ikke syntes var greit.

Anonymous poster hash: 35200...754

Skrevet

Hvis vennen virkelig er alvorlig syk, og i verste fall synger på siste verset, så er det sikkert begrenset datoer det er å ta av når det gjelder å dra på besøk. "Du kan ikke dø riktig enda, du må vente i tre uker, for dama mi vil at jeg skal komme og besøke deg helga etter eksen min besøker deg skjønner du....".......

Hva om det er et siste farvel til vennen? Er ikke det å prioritere foran en sjalu kjæreste?

Jeg ønsker jo ikke at han skal ta en annen helg, men at de ordner det så de overnatter på hversin plass synes jeg er helt naturlig
Skrevet

Jeg ønsker jo ikke at han skal ta en annen helg, men at de ordner det så de overnatter på hversin plass synes jeg er helt naturlig

Hva er du redd skal skje da? At de har sex bare pga de er i samme hus?

Skrevet

Det finnes mye verre ting enn sex ekser kan finne på i alle fall.... Mimre, gjenopplive følelser osv osv. Skjønner godt TS sin bekymring. Dette burde vært helt unødvendig.

Skrevet

Hva er du redd skal skje da? At de har sex bare pga de er i samme hus?

Nei, egentlig ikke. Men jeg synes det er ubehagelig..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...