AnonymBruker Skrevet 30. september 2013 #1 Skrevet 30. september 2013 Vet så klart at barnesetet skal stå mot kjøreretning og bak, men høyre eller venstre side? Ser de aller aller fleste har det på pasasjersiden. Er det en spesiell grunn til det? På Trygg trafikk sine nettsteder finner jeg ingen anbefalinger på akkurat dette. Anonymous poster hash: 1b58c...eb7
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2013 #2 Skrevet 1. oktober 2013 Er vel ingen anbefaling om hvilken side fra trygg trafikk fordi hvilken side har neppe noe å si. Vi tenkte først bakp passasjersetet så det er lettere å følge med når man er alene med babyen men så kan man jo ikke snu seg heller og dulle med babyen mens man kjører. Om den gråter eller noe sånt. Så vi fant ut at da kan setet like godt stå bak førersetet fordi da slipper vi å gå rundt bilen når vi stopper for å trøste eller skal ha babyen ut.Anonymous poster hash: e3984...d52
Silfen Skrevet 1. oktober 2013 #3 Skrevet 1. oktober 2013 Har man det i midten, så er det tryggest. Ellers spiller det ingen rolle for tryggheten sin del.
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2013 #4 Skrevet 1. oktober 2013 Vi har det på passasjersiden bak. Da kan vi strekke armen bak og vugge evt klappe litt på hodet om fet behøves. Kjører jeg langt alene har jeg noen ganger måtte ha han foran for han blir så grinete. Anonymous poster hash: 5dbf8...e3f
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2013 #5 Skrevet 1. oktober 2013 Vi har på passasjersiden, for da kan sjåføren justere setet helt fritt (vi er en lang familie). Det føles også tryggere (selv om jeg leste i en annen tråd at noen hadde sendt mail til trygg trafikk ang dette og fått til svar at midten er lengst unna alle treffpunkter, og at det ikke er noen forskjell på høyre og venstre side sikkerhetsmessig.) med tanke på at de da sitter lengst unna møtende trafikk og idioter som ikke overholder høyreregelen... Anonymous poster hash: 1493b...07c
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2013 #6 Skrevet 1. oktober 2013 I midten bak er tryggest. Baksetet er tryggere enn forsetet, men det er liten forskjell på høyre og venstre baksete.Anonymous poster hash: 862f5...d10
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2013 #7 Skrevet 1. oktober 2013 AB fra innlegg #5 her. Når jeg skriver på passasjersiden, mener jeg selvølgelig bak Anonymous poster hash: 1493b...07c
Stinelin Skrevet 1. oktober 2013 #8 Skrevet 1. oktober 2013 Jeg synes det er mest praktisk å ha setet bak førersetet, siden jeg da kan parkere tett inntil hus, gjerder og trafikk på høyresiden. Men siden mannen min er lang trenger han plassen bak førersetet, så småen satt oftest bak passasjersetet. Ellers tenker jeg at det er tryggest for barna å sitte lengst unna møtende trafikk, men jeg vet ikke.
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2013 #9 Skrevet 1. oktober 2013 Jeg har mest erfaring med folk som ikke bryr seg om vikeplikten i rundkjøringer, at de altså nesten kjører i meg fra min høyre side. Anonymous poster hash: e3984...d52
Sunshine Skrevet 1. oktober 2013 #10 Skrevet 1. oktober 2013 Vi måtte ha det på passasjersiden bak for ellers kunne vi ikke justert sjåførsetet nok. Dessuten synes jeg det fungerer veldig bra å strekke en hånd bak med en ny smokk/noe å spise/drikke når jeg kjører på langtur alene med henne når hun er plassert sånn. Det hadde ikke gått om hun satt bak meg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå