AnonymBruker Skrevet 30. september 2013 #1 Skrevet 30. september 2013 Jeg er i en litt fortvilet situasjon og håper noen kan hjelpe meg med litt objektive meninger. For å ta det fra starten av flyttet jeg og en venninne sammen for to år siden, og nå deler vi en hybel sammen cirka 50 mil fra hjemstedet våres. Vi studerer begge to, men på forskjellige skoler. Jeg studerer for å bli lærer, og har nå strøket to ganger på en eksamen, det vil si at om jeg stryker en gang til får jeg ikke fortsette på tredje året, men må vente til høsten igjen for å fortsette skolen. Dette vil da si at jeg ikke er ferdig før om tre år på skolen om jeg stryker, mens roomien er ferdig om to år. Hun går samme studie, men på en annen skole. Roomien og jeg har egentlig hatt det ganske bra, nesten ingen krangling og vi fungerer egentlig veldig greit sammen. Nå har jeg vært hjemme hos foreldrene mine i to uker på høstferie, og reiser ikke tilbake til hybelen før om tre dager. Jeg kjenner at jeg ikke vil tilbake dit i det hele tatt. Jeg har det så bra når jeg er i Oslo, sammen med familie, venner og ikke minst kjæreste. Jeg orker ikke reise tilbake til det trøtte trynet til roomien, den kjedelige leiligheten og alt som hører med. Jeg har aldri hatt det slik før, men har heller gledet meg til å komme tilbake til hybelen. I sommer så oppdaget jeg noen nye sider ved roomien, hun har rotet med en del ekser av venninner før og jeg har sagt rett ut at det er jævølig dårlig gjort. Men når jeg da fikk vite at hun har lagt seg opp i en eks av meg, som jeg var sammen med i fire år, så fikk jeg litt nok. Jeg er veldig konfliktsky, og har ikke tatt dette opp med henne, men jeg har problemer med å bare se henne i øynene. Dette drar meg selvsagt ned, og tror det drar roomien også ganske ned ettersom jeg ofte er i dårlig humør mot henne, men gjerne blid mot andre. Dette skjer helt ubevisst, men jeg har i den siste tiden begynt å lagt merke til det. De siste månedene har jeg ikke hatt det særlig bra med meg selv,