AnonymBruker Skrevet 30. september 2013 #1 Skrevet 30. september 2013 Jeg er i en litt fortvilet situasjon og håper noen kan hjelpe meg med litt objektive meninger. For å ta det fra starten av flyttet jeg og en venninne sammen for to år siden, og nå deler vi en hybel sammen cirka 50 mil fra hjemstedet våres. Vi studerer begge to, men på forskjellige skoler. Jeg studerer for å bli lærer, og har nå strøket to ganger på en eksamen, det vil si at om jeg stryker en gang til får jeg ikke fortsette på tredje året, men må vente til høsten igjen for å fortsette skolen. Dette vil da si at jeg ikke er ferdig før om tre år på skolen om jeg stryker, mens roomien er ferdig om to år. Hun går samme studie, men på en annen skole. Roomien og jeg har egentlig hatt det ganske bra, nesten ingen krangling og vi fungerer egentlig veldig greit sammen. Nå har jeg vært hjemme hos foreldrene mine i to uker på høstferie, og reiser ikke tilbake til hybelen før om tre dager. Jeg kjenner at jeg ikke vil tilbake dit i det hele tatt. Jeg har det så bra når jeg er i Oslo, sammen med familie, venner og ikke minst kjæreste. Jeg orker ikke reise tilbake til det trøtte trynet til roomien, den kjedelige leiligheten og alt som hører med. Jeg har aldri hatt det slik før, men har heller gledet meg til å komme tilbake til hybelen. I sommer så oppdaget jeg noen nye sider ved roomien, hun har rotet med en del ekser av venninner før og jeg har sagt rett ut at det er jævølig dårlig gjort. Men når jeg da fikk vite at hun har lagt seg opp i en eks av meg, som jeg var sammen med i fire år, så fikk jeg litt nok. Jeg er veldig konfliktsky, og har ikke tatt dette opp med henne, men jeg har problemer med å bare se henne i øynene. Dette drar meg selvsagt ned, og tror det drar roomien også ganske ned ettersom jeg ofte er i dårlig humør mot henne, men gjerne blid mot andre. Dette skjer helt ubevisst, men jeg har i den siste tiden begynt å lagt merke til det. De siste månedene har jeg ikke hatt det særlig bra med meg selv, jeg har vært mye lei meg, mye deprimert, ikke orket å trene, og for det meste bare lagt i sengen og sett på serier. Vanlige gjøremål er blitt et ork, og for eksempel og gå å handle kan jeg grue meg til i flere timer før jeg kommer meg ut på butikken. Over til problemet, jeg har ikke lyst å bo her lengre. Jeg vil flytte hjem igjen! Jeg skal ha denne eksamen om en og en halv uke, og jeg vurderer seriøst å stryke med vilje. Bare droppe og lese mer, og da stryke. Da har jeg en unnskyldning til å flytte til Oslo igjen. Det jeg lurer på er hvordan gjør jeg det med roomien da? Jeg lurer på om jeg skal fortelle til henne etter eksamen at hvis jeg stryker - da flytter jeg hjem igjen! Men vi deler trossalt denne leiligheten, og føler det blir frekt å ditche henne her. Samtidig så har vi ikke inngått noe avtale på at "her skal vi bo i fire år", men mer "vi bor her så lenge det funker". Vi har to mnd oppsigelse, og jeg tenker at jeg kan hjelpe henne med å finne en ny hybel, eller evt å finne en ny leietaker som kan flytte inn her. Er jeg veldig egoistisk? Jeg er så redd for å skuffe familien min, selvom jeg har luftet tanken for dem. Og jeg føler et enormt nederlag om jeg må gi opp. Min bror har byttet mye studier før han endelig har bestemt seg, og jeg vet mamma og pappa ikke likte det. De ble ikke skuffet, men tenker mer over alt studielånet osv han har fått for å sitte igjen med ingenting da. Tanken er selvsagt å søke overflytning til en av høgskolene rundt oslo området til høsten, og om dette ikke lar seg gjøre må jeg da begynne på nytt på studie. Da blir jeg to år "forsinket" i utdanningen, men jeg er veldig villig til å ofre dette. Hva tenker dere? Bør jeg bite i det sure eplet å bo her i noen år til, eller skal jeg flytte hjem? Trenger sårt råd og forskjellige meninger. Anonymous poster hash: 1172d...dcb
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2013 #2 Skrevet 1. oktober 2013 Følg hjertet ditt og flytt hjem! Anonymous poster hash: ec11e...dc6 1
Gjest Gjest Skrevet 1. oktober 2013 #3 Skrevet 1. oktober 2013 Har du nødt til å stryke, for å kunne flytte hjem? Kan du ikke ta resten av utdannelsen i hjembyen eller i nærheten av hjembyen, selv om du gjør det godt på eksamen?
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2013 #4 Skrevet 1. oktober 2013 Har du nødt til å stryke, for å kunne flytte hjem? Kan du ikke ta resten av utdannelsen i hjembyen eller i nærheten av hjembyen, selv om du gjør det godt på eksamen? Må ikke stryke for å kunne flytte hjem, men føler det blir det "enkleste". Da har jeg på en måte en unnskyldning ovenfor andre, jeg gir ikke bare opp pga hjemlengsel om du forstår. Vet det høres teit ut, men i mitt hodet er det det enkleste. -TS Anonymous poster hash: 1172d...dcb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå