Virre Vips Skrevet 30. september 2013 #1 Skrevet 30. september 2013 Skal kjøpe symaskin. Syr ikke mye, reparerer klær og syr småting, men ønsker å kjøpe en maskin jeg kan ”vokse” med om jeg skulle få lyst til å sy mer. Har funnet to brukte maskiner som selges fra butikk. Bør jeg velge en: Janome MC 4800 til kr. 3000,-. Eller en pfaff ambition 1.0 til kr. 3995,-. Hvilken er det beste kjøpet? Noen som kan hjelpe meg? Setter stor pris på svar :-)
Appina Skrevet 31. oktober 2013 #2 Skrevet 31. oktober 2013 De fleste symaskin-forhandlere pleier å la kundene sine teste maskinen(e) de ønsker å kjøpe før de gjennomfører et salg. Håper du har fått kjøpt deg maskin allerede, men hvis ikke, så test ut så grundig du kan før du bestemmer deg. Og jeg tror at begge de maskinene du skriver om, er gode på hver sin måte. Garantitiden vil kanskje være noe kortere på brukte maskiner, men ellers så er det sjelden noen problem å kjøpe brukt. Men ikke kjøp symaskin hos IKEA, Jysk, Lefdal og så videre. Maskinen vil stort sett være ubrukelig, og du kan like gjerne kaste de pengene ut av vinduet med det samme.
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2013 #3 Skrevet 31. oktober 2013 Hva slags funksjoner må du ha i maskinene du er ute etter? Jeg kjenner ikke noe til denne Janomen du skriver om her, finner den ikke i noen butikker, så regner med det er en utgått modell. Pfaffen synes jeg du har fått et dårlig tilbud på, du får den helt ny for bare noen hundrelapper mer. Men, jeg ville nok gått for den av de to, da Ambition får veldig mye skryt, kanskje spesielt 1,5. Hvor mye kan du bruke på maskin? Må du kjøpe brukt? Jeg har selv lyst på en Pfaff ambition 1.5, men har for tiden en Janome DC2030. De andre DC-maskinene til Janome er også veldig gode. Anonymous poster hash: 156e5...bc9
Gjest Conradine Skrevet 31. oktober 2013 #4 Skrevet 31. oktober 2013 Jeg har en Janome Indigo 14 og den har gått som en klokke i 13 år. Har hatt den på service en eneste gang. Bruker maskinen ofte. Syr klær, fikser klær osv .. har også sydd julekalender og diverse med maskinen - men for det meste fiksing av klær. Så selv om den er gammel og velbrukt så ser den ut som den er ny og jeg er sikker på at den kommer til å holde i mange år enda.
Jolene Skrevet 31. oktober 2013 #5 Skrevet 31. oktober 2013 Har en 50 år gammel (om ikke mer) Singer, ingen over og ingen ved siden av. Fungerer kurant til all slags sying, og det er lett å få tak i deler til den.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå