Gå til innhold

Nattevåk med spedbarn på vinter; har dere 20 grader i stua døgnet rundt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dere som er endel oppe om nettene for amming/gråt; har dere konstant temperatur også på natta, eller senkes den da til kaldere?

Anonymous poster hash: 101a6...54f
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da datteren min var baby brukte vi å fyre i peisen de nettene jeg/vi måtte være oppe med henne.

Anonymous poster hash: c36de...312
Skrevet

Ammingen gjør jeg i senga og utover det har vi aldri hatt behov for å stå opp med noen av barna. Vi senker likevel ikke temperaturen på natta da vi har varmepumpe som går hele døgnet.

Skrevet

Vi har også lik temperatur døgnet rundt. Liker å ha det godt og varmt inne.

Anonymous poster hash: 8e476...5da
Gjest Fluttershy
Skrevet

Vi fyrer i peisen på vinterstid, så jeg kommer nok til å holde liv i den når jeg må opp på natten med babyen.

Skrevet

Det må jeg ærlig innrømme jeg ikke husker så mye av. Vi var lite oppe i stua om natta, men hvis vi måtte og hvis det var kaldt pakket jeg meg inn i et teppe.

Skrevet

Da pjokken var nyfødt bodde vi i en dårlig isolert leilighet, men i og med at jeg var hjemme hele dagen så fyra vi jo masse på dagtid, og når det først da var blitt varmt, så holdt temperaturen seg godt til uti de små timer. Med barnet i ullpysj og jeg i slåberokk gikk det fint. Husker ikke at det var noe problem, hvertfall.

Skrevet

Me har heldigvis sluppe unna nattevåk, men me har likevel jevn temperatur heile døgnet. Me har radiatorar som ikkje kan tidsinnstillast, og det er uaktuelt å skru opp på morgonen og ned på kvelden - då er det jo kaldt heile formiddagen. Er det ekstra kaldt, fyrer me om morgonen, men aldri om natta. Men ovnen varmar så godt at det held seg varmt lenge. :)

Skrevet

Blir en solid høy strømregning om jeg skal kjøre 20 døgnet rundt, så tror kanskje jeg senker den litt til 16 eller noe sånt og heller kler baby litt ekstra om man skal gå rundt og bysse i stua.

Har nok ikke helt økonomi til å ta dobbel vinterstrømregning nei.

Anonymous poster hash: 101a6...54f
Skrevet

Med førstemann var jeg endel oppe om natta, og var helt avhengig av å ha god temperatur pga såre brystknopper. Da la jeg innpå ovnen om kvelden slik at det holdt seg varmt hele natta. Hadde ikke fyret ekstra for babyen sin del, de kan man jo ta et teppe rundt. Men om man har vonde pupper er det fælt å fryse, (i tillegg til at det er vondt nok å stå opp midt på natta uansett).

Denne gangen klarer jeg å amme liggende, så nå er jeg ikke ute av senga i løpet av natta. :)

Skrevet

:hjerte: Varmepumpe :hjerte: Her står den på samme temp hele døgnet. Deilig å stå opp til en någen lunde varm stue :) Pga voldsomme smerter i halebeinet etter fødsel klarte jeg ikke sitte i senga og amme, ei heller ligge å amme siden puppa var så svære i forhold til stakkars lille babyen :fnise: Så jeg måtte ut i stua og amme den første tia. Tok vel et ekstra teppe rundt oss tror jeg.. Eneste jeg husker klart var vel bare at jeg stod i skapet og spiste kjeks mens jeg prøvde å rape mini :P

Skrevet

Vi har samme temperatur døgnet rundt, men ikke så høyt som 20 - ligger rundt 16-17.

Anonymous poster hash: 76893...68b

Skrevet

Har varmepumpe, så har rundt 20g hele døgnet:)

Skrevet

Jeg er veldig spent på tida framover nå ift dette. Pr i dag står det på mye strøm som gir ca 18gr i stue på natt, litt kaldere på soverom. Regner med det blir jevn vedfyring gjennom døgnet utover vinteren. Når jeg ammer på soverommet har jeg på pysj el, og har en stor ulljakke som jeg tar på når jeg står opp.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...