Gå til innhold

Er det mye useriøse innlegg for tiden, som kun er skrevet for å provosere eller å drive gjøn med folk?

Anbefalte innlegg

Skrevet

De ødelegger jo for andre :opplyser:

Tråden med gullringen iskjortelomma er borte...

Vi er mange som er naive.

Det som er synd, er jo at mange roper troll når det ikke er troll, og det synes jeg det burde bli slutt på.

I steden kan man ignorere det som man tror er tulleinnlegg, og evt varsle moderatorene på PM dersom man har mistanke om troll.

Det må være trist å bli beskyldt for å ha skrevet tulleinnlegg når det ikke er tulleinnlegg.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har opplevd å bli kalt troll en gang jeg skrev et innlegg på et forum (ikke dette, men et annet).

Det var veldig sårt da jeg var i en veldig vanskelig situasjon. satt i utlandet, hadde ingen å snakke med og var redd. orker ikke si så mye om situasjonen min da, i frykt for å bli gjenkjent...

Men det at jeg ikke ble trodd på det forumet gjorde ting verre. Man trenger ikke sparke en som allerede ligger nede!

Anonymous poster hash: 0002a...cbb
  • Liker 2
Skrevet

Enig i at det er veldig, veldig mange trolletråder her. Ser ut til å være et par tenåringsgutter på ferde som liker å skrive tråder om jenter som blir utnyttet av pulevennen og kvinner som blir banket opp men som synes mannen er en knakende kjekk kar likevel. Det er lett å kjenne dem igjen på at skrivestilen og stavefeilene er de samme i tråd etter tråd.

Jeg er en av dem som pleier å si fra i selve tråden, men jeg skriver stort sett bare "troll". Formålet er rett og slett bare å varsle de andre og få dem til å slutte å svare trollet. Hvis folk lot være å hisse seg opp og ikke svarte, ville trollene etter hvert forsvinne. De vil bare ha oppmerksomhet, og grunnen til at de florerer her på KG, er nettopp at så mange lar seg provosere og begynner å kjefte og smelle i stedet for å ignorere dem. Tråden med ringen var et kroneksempel; kjeftingen tok jo aldri slutt.

Dessverre bruker moderatorene å slette mine kommentarer om at de er troll, og så går kranglingen videre i noen dager med tråden på toppen av forumet før den plutselig blir borte.

Samlivsforumet er på god vei til å bli ødelagt av disse.

Anonymous poster hash: b3f45...944
Skrevet

Enig i at det er veldig, veldig mange trolletråder her. Ser ut til å være et par tenåringsgutter på ferde som liker å skrive tråder om jenter som blir utnyttet av pulevennen og kvinner som blir banket opp men som synes mannen er en knakende kjekk kar likevel. Det er lett å kjenne dem igjen på at skrivestilen og stavefeilene er de samme i tråd etter tråd.

Jeg er en av dem som pleier å si fra i selve tråden, men jeg skriver stort sett bare "troll". Formålet er rett og slett bare å varsle de andre og få dem til å slutte å svare trollet. Hvis folk lot være å hisse seg opp og ikke svarte, ville trollene etter hvert forsvinne. De vil bare ha oppmerksomhet, og grunnen til at de florerer her på KG, er nettopp at så mange lar seg provosere og begynner å kjefte og smelle i stedet for å ignorere dem. Tråden med ringen var et kroneksempel; kjeftingen tok jo aldri slutt.

Dessverre bruker moderatorene å slette mine kommentarer om at de er troll, og så går kranglingen videre i noen dager med tråden på toppen av forumet før den plutselig blir borte.

Kan de ikke bare utestenge for en lengre periode de som blir avslørt fra Kg-ledelsen som troll, slik at de ikke ødelegger for de som har ekte historier som også risikerer å bli kalt troll, som hun over her har erfart i et annet forum?

Skrevet

Jeg har opplevd å bli kalt troll en gang jeg skrev et innlegg på et forum (ikke dette, men et annet).

Det var veldig sårt da jeg var i en veldig vanskelig situasjon. satt i utlandet, hadde ingen å snakke med og var redd. orker ikke si så mye om situasjonen min da, i frykt for å bli gjenkjent...

Men det at jeg ikke ble trodd på det forumet gjorde ting verre. Man trenger ikke sparke en som allerede ligger nede!

Anonymous poster hash: 0002a...cbb

Det er trist at du ble utsatt for dette når du var i en veldig vanskelig situasjon.

Jeg håper at folk fortsetter å gi konstruktive svar med forståelse og konstruktive råd til trådstarterne og at folk lar være å komme med beskyldninger.

Har du det bra nå?

Skrevet
Jeg håper at folk fortsetter å gi konstruktive svar med forståelse og konstruktive råd til trådstarterne og at folk lar være å komme med beskyldninger.

Trolletrådene får sjelden konstruktive svar uansett. De er designet for å sette i gang følelser hos folk, enten voldsomt raseri eller bekymring, og da blir ikke folk konstruktive. Det er lett å gjenkjenne en trolletråd på at følelsene går så høyt og ukontrollert i kommentarfeltet side opp og side ned. Når trollet ser at det er i ferd med å roe seg ned, hopper han inn igjen med en ny tåpelig kommentar så folk kan hisse seg opp på nytt. Igjen er "Ringen" et veldig godt eksempel. Trådstarter kom tilbake med noen timers mellomrom og skrev noe om hvor synd det var på ham fordi han hadde mistet ringen sin, og dermed var diskusjonen i gang igjen.

Med andre ord: Jeg tror det er et fåfengt håp at folk vil gi konstruktive råd i slike tråder uansett. De "normale" trådene vil derimot stort sett få konstruktive svar, heldigvis, selv om det finnes unntak også der.

Hovedproblemet med trolletrådene er at man etter hvert blir mistenksom til alle nye tråder på forumet, og da brytes tilliten til hele forumet gradvis ned.

Just my two cents.

Skrevet

Åja, hva skulle vi gjort uten deg O store trolljeger.

Anonymous poster hash: 197c3...f18

Skrevet

Jeg stenger denne tråden i stedet for å slette, for å kunne svare dere som lurer. Men normalt sett skal slike tråder tar på Ris og Ros.

Det er en del tulletråder for tiden, og vi følger med på hvem som oppretter dem. I stedet for å skrive "troll" i trådene oppfordrer jeg dere heller til å trykke på Rapporter-knappen. Trolle-anklager slettes fordi man ikke vet om situasjonen er reell eller ikke. Det vi vet er trolletråder slettes, og det som er postet på feil forum må også slettes, hvis det er skrevet av en gjestebruker. Er det en anonym bruker kan tråden stort sett flyttes til aktuelt forum.

Daenerys, mod.

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...