Gjest Zelda Skrevet 30. september 2013 #1 Skrevet 30. september 2013 Kaster vel meg selv til ulvene her... Hvor skal jeg begynne? Jo, jeg er singel, utadvendt og stort sett blid til alle. Snakker godt med begge kjønn og kan gjerne ha lange samtaler om alt mellom himmel og jord. Det er vel her det dumme begynte.. Jeg ble kjent med en på et kurs,vi jobbet en del sammen og samtalene fløt naturlig og greit. Jeg, nysingel og absolutt ikke klar for noe flørt av noe slag! Han, samboer med barn. Våre samtaler handlet om alt fra familieliv til hvor lite intr jeg var i menn akkurat da.. Han var åpen om sitt samboskap og jeg mitt tidligere osv... Etter en stund merket jeg at han så på meg litt annerledes, ble litt "kjærlig " og tok på meg i samtaler.. Jeg stusset, men tenkte ikke mer på det, for vi hadde jo et så godt vennskap. For å gjøre en lang historie kort.. vi havnet til sengs og det var absolutt ikke planlagt og veldig overraskende for oss begge egentlig.. Full av dårlig samvittighet fortsatte vi samarbeidet som om ingenting hadde skjedd, ingen måtte få vite noe, det skulle ikke gjenta seg. Vi måtte møtes og det gikk overraskende greit, vi snakket litt om det som hadde skjedd.. Nært samarbeid førte oss i sammen flere ganger, selv om vi viste vi ikke burde! I samtaler i ettertid klarer vi å være "normale" til hverandre,men så snart anledningen byr seg er han "på" Jeg klarer bare ikke avvise han, jeg fatter ikke hvorfor. Jeg angrer etter hver gang,men angeren teller vel ikke lenger.. Lavt som jeg har sunket.. Jeg har klart og holde følelser borte fra dette, men kjemper hver dag. Han har kommet med mange hint, men jeg har klart og snakke det bort. Han kan vise meg sanger han liker, og tekstene, ja de taler for seg, det er som å høre oss. Jeg sier ingenting og prøver å virke helt upåvirket, stenger ting helt ut. Dette er det verste jeg har gjort, å da har jeg ikke helt klart å innse at hjemme hos han sitter det sambo med barn og venter på han.
AnonymBruker Skrevet 30. september 2013 #2 Skrevet 30. september 2013 Jeg har også vært elskerinna, men jeg hadde barn og samboer selv. Det hadde han også. Tror det er mange som har det sånn. Det kom aldri ut av lyset, jeg gjorde det slutt med både han og kjæresten. Anonymous poster hash: 2335b...7af
AnonymBruker Skrevet 30. september 2013 #3 Skrevet 30. september 2013 Det høres ut som du vet selv hvor galt dette er. Du burde virkelig ta deg sammen og avslutte dette en gang for alle. Tenk om du var i damas situasjon. Det er en forferdelig ting du er med på. Anonymous poster hash: c4400...f81
Stella-Polaris Skrevet 30. september 2013 #4 Skrevet 30. september 2013 Hvis du ikke vil noe mer må du jo bare gi klar beskjed, ikke bare være passiv, slik at han skjønner at du ikke er interesert.
AnonymBruker Skrevet 30. september 2013 #5 Skrevet 30. september 2013 Ååååååhhhh som han bruker deg! Liker du å bli brukt? Når han er ferdig med deg, er det videre til neste villige. Tro det eller ei. Anonymous poster hash: df7a2...d50
Gjest Snuppi Skrevet 1. oktober 2013 #6 Skrevet 1. oktober 2013 At dere havnet til køys ser da ikke ut som noe annet enn planlagt fra hans side. Det tolker jeg utifra måten han oppfører seg ovenfor deg nå! Enig med brukeren over her. Du blir brukt!
Pinkee Skrevet 1. oktober 2013 #7 Skrevet 1. oktober 2013 Hvis du ikke klarer å slutte å ha sex med han, kanskje du skal prøve å treffe dama hans. Se om det hjelper på lysten når du vet hvem det er som sitter å venter på han, som elsker han og stoler på han, en drittsekk!
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2013 #8 Skrevet 1. oktober 2013 Jeg har også vært i din situasjon. Grusomt der og da, men vi er i dag gift og har barn så ikke alltid man blir brukt. Jeg hadde heller ikke veldig dårlig samvittighet for visste det var ment å være oss. Men hvis du reagerer med så dårlig samvittighet burde du prøve å avslutte. Anonymous poster hash: 1e70b...fa6
Gjest Zelda Skrevet 1. oktober 2013 #9 Skrevet 1. oktober 2013 Jeg har også vært i din situasjon. Grusomt der og da, men vi er i dag gift og har barn så ikke alltid man blir brukt. Jeg hadde heller ikke veldig dårlig samvittighet for visste det var ment å være oss. Men hvis du reagerer med så dårlig samvittighet burde du prøve å avslutte. Anonymous poster hash: 1e70b...fa6 Jeg føler ikke at jeg blir brukt, jeg har kunne sagt nei, men gjør det ikke. Samvittigheten og skyldfølelsen er stor, men jeg føler meg ikke som et "offer" For nysgjerrighetens skyld... (fordi han hinter om en framtid om oss) Hva som var avgjørende og hvordan gikk dere videre med deres forhold, og stoler du på han..? Ts
Gjest Gjest Skrevet 1. oktober 2013 #10 Skrevet 1. oktober 2013 Du er det vi kaller for tjuvskræv hjemme. 2
Athene Skrevet 1. oktober 2013 #11 Skrevet 1. oktober 2013 Jeg er (en av de få) som mener at det kun er parten som er utro som har skyld. Og ja, jeg er gift. Er han utro noen gang kunne jeg ikke brydd meg mindre om med hvem, det er uansett kun han som har en forpliktelse ovenfor meg. Jeg driter i hvor mange samvittighetsfulle kvinner som sier nei, det øyeblikket han ønsker å ha sex med noen andre er det et like stort tillitsbrudd uansett. Som singel står man fritt til å nyte livet. Tilsier ikke din samvittighet at du vil gjøre dette med en opptatt person så må du avslutte for å skjerme deg selv. Alternativt tar du et valg om at det er greit for deg, og nyter forholdet. Det å holde på slik du gjør nå er ødeleggende for egen samvittighet. 9
Kassiopeia Skrevet 1. oktober 2013 #12 Skrevet 1. oktober 2013 Vet ikke hvorfor jeg går inn på tråden som disse, for jeg blir helt kvalm av sånn lesing. Verken du TS eller denne mannen eier noe skam, og å skylde på dårlig samvittighet etterpå gjør det bare enda verre. Det er et valg dere begge tar hver gang dere har sex, selv om dere vet hvordan omstendighetene er og hva konsekvensene kan bli. Du er fullt klar over hva du gjør så da kan du i det minste stå for det! Hvordan kan du forresten stole på mannen hvis han noen gang kommer til å forlate familien sin til fordel for deg? Hva kommer til å stoppe han neste gang en singel vakker kvinne dukker opp? Jeg mener selvfølgelig at drittsekken som er utro er den verste, men elskerinnen er langt fra uskyldig. Får håpe at karma kommer etter deg en dag når du har slått deg til ro med ditt livs kjærlighet og dere deler et barn. Så får du kjenne hvordan det føles. 1
Gjest Gjest Skrevet 1. oktober 2013 #13 Skrevet 1. oktober 2013 Når en gift mann tar en elsker og blir selv blir en elsker, er det han som bedrar den han bor sammen med. Den andre parten som er fri gjør ikke noe urett. Jeg er selv en gift dame men om mannen min er utro er det han som jeg vil angripe. Ikke den kvinnelige parten. Ellers vil jeg si at når en er utro er det en fot på vei ut av et forhold og et klart tegn på at noe er helt galt mellom de to som bor sammen. Jeg hadde før en samboer som var utro mot meg. Men i dag vet jeg at det forholdet vi hadde fungerte ikke og det var hans måte å komme seg ut på. Klart det er mer riktig å avslutte et forhold for så å gå videre, men ikke alle er så tøffe i sine valg på slutten av et samboerforhold.
Brunhilde Skrevet 1. oktober 2013 #14 Skrevet 1. oktober 2013 ... Jeg er (en av de få) som mener at det kun er parten som er utro som har skyld. ... Du er ikke helt alene om det. Til ts: Hvis du har dårlig samvittighet så er det bare ødeleggende for deg selv og egentlig ganske verdiløst. Lite endres av dårlig samvittighet så du kan like gjerne (prøve å) legge den bort. Om du ønsker en fremtid med ham og han ønsker å gå for din skyld, så er det slik det er. Da skal du satse. Hvis du derimot ikke ønsker noe mer, så bør du kanskje for dere begges skyld kutte kontakten. Jeg tror forresten ikke at en som er utro slik som i dette tilfellet er tilbøyelig til å være utro i det nye forholdet. Tror den regelen gjelder menn som er notorisk utro, gjerne med forskjellige kvinner hver gang. Jeg håper det løser seg til ditt beste! Ta vare på deg selv oppi det hele. 1
Kassiopeia Skrevet 1. oktober 2013 #15 Skrevet 1. oktober 2013 Når en gift mann tar en elsker og blir selv blir en elsker, er det han som bedrar den han bor sammen med. Den andre parten som er fri gjør ikke noe urett. Jeg er selv en gift dame men om mannen min er utro er det han som jeg vil angripe. Ikke den kvinnelige parten. Ellers vil jeg si at når en er utro er det en fot på vei ut av et forhold og et klart tegn på at noe er helt galt mellom de to som bor sammen. Jeg hadde før en samboer som var utro mot meg. Men i dag vet jeg at det forholdet vi hadde fungerte ikke og det var hans måte å komme seg ut på. Klart det er mer riktig å avslutte et forhold for så å gå videre, men ikke alle er så tøffe i sine valg på slutten av et samboerforhold. Eh nei, det er faktisk mange solide forhold og ekteskap hvor den som er utro overhodet ikke har lyst til å slå opp. Spesielt menn i midtlivskrise. Utroskapen handler mer om dem selv og har ikke noe med forholdet å gjøre. Jeg har et par godt voksne mennesker som er veldig nær familie av meg. De har en flokk med barn, et 30 års ekteskap og er begge suksessfulle karrieremennesker med langt over gjennomsnittlig økonomi. De lever for hverandre og familien sin, og behandler hverandre med stor stolthet og som om de enda er nyforelsket. Men til tross for det har mannen hatt flere affærer uten at kona vet om det. Men han ville aldri i livet forlatt fruen sin for noen av de hullene han har hatt sex med, det er helt sikkert. De som avslutter et forhold ved å være utro er patetiske mennesker uten ryggrad og medfølelse for andre enn seg selv. Det kan ikke forsvares. Det er ingenting riktig med å avslutte et forhold på den måten. Nei jeg sier det igjen, jeg håper at karma finnes. Utro drittsekker og "elskerinner" fortjener like mye å kjenne hvordan det føles å være på den andre siden. 1
Gjest Lincoln Skrevet 1. oktober 2013 #16 Skrevet 1. oktober 2013 (endret) Jeg tror forresten ikke at en som er utro slik som i dette tilfellet er tilbøyelig til å være utro i det nye forholdet. Tror den regelen gjelder menn som er notorisk utro, gjerne med forskjellige kvinner hver gang. Say what? Hva er spesielt med "dette tilfellet"? Det er jo et helt klassisk utroskapseksempel rett ut fra læreboka. Hooke opp med en kollega på kurs - for en klisje. Han har garantert gjort det før. Endret 1. oktober 2013 av Lincoln 2
Adhara Skrevet 1. oktober 2013 #17 Skrevet 1. oktober 2013 Tråden er ryddet for avsporing. Irrlys, mod.
Gjest Gjest Skrevet 1. oktober 2013 #18 Skrevet 1. oktober 2013 Jeg er (en av de få) som mener at det kun er parten som er utro som har skyld. Og ja, jeg er gift. Er han utro noen gang kunne jeg ikke brydd meg mindre om med hvem, det er uansett kun han som har en forpliktelse ovenfor meg. Jeg driter i hvor mange samvittighetsfulle kvinner som sier nei, det øyeblikket han ønsker å ha sex med noen andre er det et like stort tillitsbrudd uansett. Som singel står man fritt til å nyte livet. Tilsier ikke din samvittighet at du vil gjøre dette med en opptatt person så må du avslutte for å skjerme deg selv. Alternativt tar du et valg om at det er greit for deg, og nyter forholdet. Det å holde på slik du gjør nå er ødeleggende for egen samvittighet. Jeg er mye godt enig i den, men de her elskerne og elskerinnene som lager slike tråder blir likevel usmakelige for meg. 1
Brunhilde Skrevet 2. oktober 2013 #19 Skrevet 2. oktober 2013 Say what? Hva er spesielt med "dette tilfellet"? Det er jo et helt klassisk utroskapseksempel rett ut fra læreboka. Hooke opp med en kollega på kurs - for en klisje. Han har garantert gjort det før. Mulig. Og mulig ikke. Det er forskjell på å "hooke opp" med EN kollega på kurs for å fortsette forholdet til denne ENE og på å løpe på byen og knulle en ny hver helg. Men du snakker kanskje av egen erfaring, så hva du gjør vet jeg jo ikke.
Gjest Lincoln Skrevet 2. oktober 2013 #20 Skrevet 2. oktober 2013 (endret) Mulig. Og mulig ikke. Det er forskjell på å "hooke opp" med EN kollega på kurs for å fortsette forholdet til denne ENE og på å løpe på byen og knulle en ny hver helg. Men du snakker kanskje av egen erfaring, så hva du gjør vet jeg jo ikke. Ja, det er sikkert bare denne ene gangen. Hun er sikkert en spesiell liten prinsesse Skjønner fra avataren din at du tror på eventyr Endret 2. oktober 2013 av Lincoln
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå