Gå til innhold

Dere som bor alene, hva gjør dere utenom jobb?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har flyttet for meg selv for første gang får å begynne å jobbe. Jeg bor langt ifra byen, og det er ikke en nabo her nesten. Jeg kjeder meg altså veldig når jeg ikke er på jobb,

Så dere aleneboere, hva gjør dere på fritiden?

Grunnen for at jeg tar opp dette nå er fordi jeg å på jakten på kjærligheten, og så de hadde mange venner osv. Men jeg kjenner jo ingen her, og det virker veldig vanskelig å komme i kontakt med folk. Jeg er med andre ord veldig sjenert.

Klart man kunne gått på byen å drikke litt får å bli kjent med noen på denne måten, men legen har sakt jeg ikke kan drikke alkohol (pga min leververdier) og jeg har ingen å dra dit sammen med.

Jeg vill også ha noen å være med i helgene og ikke bare å sitte å se på repriser av diverse tv programmer. Det er ikke det jeg ønsker resten av ungdomstiden min skal bestå av.

Ingen på jobben er vell forøvrig aktuelle da det er veldig stort aldersforskjell på oss der.

Gutt 19

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er ute og går turer.. Leser bøker.. Lager smykker og kort.. Besøker gjerne venner i helgene, eller de besøker meg.

Kanskje du burde flytte til et litt mer sentralt sted?

Kanskje noen av de du jobber med har barn på din alder? Spør hva de pleier å gjøre?

Anonymous poster hash: d5927...ebb
Skrevet

Hva er du interessert i? Data / Sjakk / Mekke / Astronomi /Ut på tur? Finn en klubb og meld deg inn :)

Har forresten hørt at DNT - Den Norske turistforening - får mye skryt, flotte turer og kjekke folk. De har egne gruppe for unge mennesker. Slik vil du finne mennesker med felles interesser, der du har mulighet til å få kompiser, og kanskje en kjæreste :) , det er mange jenter i DNT

Anonymous poster hash: 95b48...96c
Skrevet

Det kommer jo litt an på hvor du bor, men hvis du driver med noen form for idrett eller fysisk aktivitet er det alltid en god måte å bli kjent med noen på. Uavhengig om det er et fotball/håndball/volleyball lag, eller andre ting som karate/treningsstudio etc.

Det gjelder bare å komme seg ut, engasjere seg og være så aktiv som mulig. Så hvis du bor en plass det er mulig ville jeg funnet et lag/en klubb etc og engasjert meg der.

Lykke til :)

Skrevet

Er med kjæresten noen ganger i uka. Ellers lager jeg middag som av og til tar litt tid, trener, går på cafe, strikker eller spiller GTA.

Anonymous poster hash: 059b1...89c
Skrevet

Jeg var i en liknende situasjon som 17-åring, flyttet til ny plass uten bekjentskap.
I begynnelsen gikk jeg mye tur, handlet på forskjellige butikker, prøvde å finne meg en stall hvor jeg kunne ri...
Tilfeldigvis fant jeg ut at en barndomsvenninne bodde i nærheten, så da fikk jeg plutselig et sosialt nettverk.
Men slike hobbyer som hest er veldig sosiale fordi det ofte er store staller med mange folk. Nå er jo du gutt, så jeg vet ikke hvilke hobbyer som du kunne tenkt deg å ha. Idrett eller noe. Kanskje du kan høre med de på jobben om de vet om noe (selv om de ikke går på det selv), det gjorde jeg. Det går jo også an å finne folk via internett (spill) også, og spille med de.
Men ut å gå, det er flott det! Ta musikk på ørene og gå i timesvis :)

Anonymous poster hash: c23b2...c4d
Skrevet

Jeg går turer, rydder og tusler litt i leiligheten, leser noen bøker og surfer kvinneguiden!

Skrevet

Trener, ser på film, leser, surfer på nettet, besøker venninner osv.

Mvh Yvonne :heiajente:

Skrevet (endret)

Bodde noen år i fjellheimen, dårlig skiføre 2-3 måneder i året, én nabo på 78 år, dårlige TV-signaler osv.

Gikk mye turer, kjørte endel tullbukk med motorsykkel og slik :)

Finn din "nisje" :)

Bygde forresten en lang steinmur sånn for moro skyld :)

Endret av Bud
Skrevet

Treffer kjæresten min og driver to bedrifter på hobbybasis.:)

Anonymous poster hash: 96b83...b36
Skrevet

Trener 2-3 ganger i uka. Ser serier innimellom. Surfer nettet. Lager middag, vasker klær, går gjerne en tur om været er bra. Ser fotball enten hjemme eller med fotball-venner.

Spilte ganske mye spill før i tida, men er gått litt lei nå.

Skrevet

Det å ha venner i nærheten hjelper jo såklart veldig mye. Vi går på kino, går ut og spiser eller bare ser en film sammen og spiser popcorn.

Jeg er dog en naturlig einstøing på tross av at jeg har mange gode venninner. Jeg bor alene og det jeg gjør på kveldene i ukedagene er trene, lese og se på film og serier. Stortrives med å gjøre dette alene. I helgene har jeg som regel noen ærender, eller så reiser jeg hjem en tur eller besøker venninner i andre byer eller i utlandet. Også drikker jeg mye vin med venninnene mine på lørdagskveldene. Søndag er turdag og filmdag. Jeg opplever at jeg har for lite tid, ikke for mye.

Det som er viktig er å beholde fokuset på at du er jo din egen person uavhengig av hvor mange venner du har. Mine venner gjør utrolig mange sære eller interessante ting når de er alene, også snakker vi om det når vi møtes. Det er ikke spesielt gøy å møte noen og merke at de ikke gjør noe når de er alene, de mest interessante menneskene er jo de som klarer å være alene og starter i gang et eller annet hobbyprosjekt uavhengig av om de får noen med seg. Jeg leser for eksempel mye litteratur på tysk og fransk for å holde nivået oppe, og det er noe jeg må gjøre alene.

Anonymous poster hash: d8ba9...511
  • Liker 3
Skrevet

Jeg trener, lager middag, treffer venner på kafé, skriver epost til kjæresten, jobber overtid, handler mat, vasker klær, jogger, vasker opp, ser på tv, leser bok...og sånn går dagene. Har det ganske ålreit som aleneboer, for en periode vel å merke.

Her jeg bor hadde jeg ingen egne venner da jeg flyttet hit i fjor. Å bli kjent med folk har vært noe jeg har prioritert, og gått inn for. Senest i dag var jeg på kafé med en kompis som jeg traff på nettopp; kafé. Det var hverken felles bekjente eller alkohol involvert da vi ble venner, vi kom i prat da han lurte på om jeg kunne se etter boken hans mens han gikk på toalettet. Så det er absolutt mulig å bli kjent med folk selv om du ikke kan drikke.

• Liker 1
Skrevet

Takk for svar!

Men hvordan kommer dere i kontakt med andre? Virker som det er utrolig mange som har lett får å bare finne seg en ny bestevenn.

Skrevet

Men hvordan kommer dere i kontakt med andre? Virker som det er utrolig mange som har lett får å bare finne seg en ny bestevenn.

Jeg er en åpen og sosial person, og utstråler nok dette til til andre. Det gjør at folk har lett for å begynne å prate med meg, eller alternativt at jeg spør andre om noe, og så er praten i gang.

Du får øve deg litt om du ikke er god til det, eller det er uvant for deg. Et sted må man begynne :)

Skrevet

Det er faktisk kjempe vanskelig hvis du ikke har noe nettverk der du bor. Jeg bor alene, har gjort det i halvannet år nå og som regel sitter jeg hjemme etter jobb, jeg har jo venner som jeg drar på kino med i ny og ne osv men det er ikke lett og bare finne nye mennesker å være venner med uten å virke helt bak mål..

I sommer dro jeg faktisk alene på hove festivalen, la ut en desp melding på forumet for å høre om det var flere som skulle dra alene. Heldigvis fikk jeg kontakt med en kjempe kul gjeng som jeg var mye sammen med. Men hverdagen kommer tilbake og her sitter jeg igjen.. :fnise: Huff, det er i sånne situasjoner du ser hvem vennene dine er og om de tar seg bryet med å komme på besøk...

Anonymous poster hash: 0ffb3...d9b
Skrevet

Takk for svar!

Jeg er ikke spesielt sosial av meg, men jeg har engasjert meg mye i frivillig og politisk arbeid. På den måten har jeg blitt kjent med mange nye mennesker. :)

Mvh Yvonne :heiajente:

Skrevet

Da jeg var i jobb, sov jeg når jeg hadde fri. Fikk laget meg noe mat, ellers sov jeg. Uansett om jeg var alene eller hadde partner. Tror nok han syntes det var frustrerende.

Skrevet

Røde kors kan mulig være noe for meg. Er det mange unge som er medlem der?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...