Gå til innhold

Henvisning fra lege til fysioterapi

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Noen som har erfaring med dette?

Har for første gang fått henvisning til fysioterapeut fra legen. Har skjønt det sånn at det ikke er noen vits å gå til private klinikker. Kontaktet en som er rett ved meg, men der kostet det 600 kr for en time og de sa det kostet det samme om jeg hadde henvisning eller ikke.

Så hvor kan man gå med henvisning? Regner med at man får noe avslag på prisen siden man har det? Er veldig usikker på hvor jeg skal henvende meg. Finner flere klinikker men ser ut til at alle er private. Bor i Oslo.

Anonymous poster hash: 1b9e2...e1d
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg trente på Elixia, og der hadde vi egene fysioterapauter, med hevisning betalte jeg ca 250 kr, uten kostet det litt mer (vet ikke eksakt hvor mye) du kan jo kontakte noen treninings senter og høre om du kan gå til dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.mfia.no/publish.aspx?fid=6 her kan du bruke henvisningen å få det billigere. Søk på fysioterapeuter i Oslo på google. Så får du bare sjekke nettsidene om det er privat eller ei. Har du henvisning så vil du få frikort når du har betalt en viss sum selv, fungerer som hos legen bare egenandelen er dyrere hos fysio.. Er det privat får du ikke det.

Anonymous poster hash: fbc69...7ac
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner godt at dette er litt forvirrende første gangen :)

Du må finne en fysioterapaut som har driftstilskudd fra kommunen for å få dekket behandlingen, og at det skal telle på egenandelskort 2.

Les om det her hos Helfo - http://www.helfo.no/privatperson/dekning-av-helseutgifter/sider/fysioterapeutmanuellterapeut.aspx#.UknyV9IvlQM

Om du ikke kjenner til noen som har avtale (prøv å spør deg rundt hos kjentfolk?) så tar du kontakt med kommunen din og sjekker hvem de har avtale med. Er du heldig står det også på hjemmesidene deres.

Anonymous poster hash: 05510...15a
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...