Gå til innhold

Behandler du pene mennesker dårlig?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Er en del pene jenter som sier de blir behandlet dårlig pga utseendet, noen som har lyst til å innrømme at det er de behandler pene mennesker av samme kjønn dårlig.

Om det er et problem så tror jeg det er et jenteproblem, jeg har i hvert fall aldri tenkt tanken om å behandle noen gutter dårlig fordi de er kjekke eller bare har draget.

Endret av Arbeider
Videoannonse
Annonse
Gjest Rodion Raskolnikov
Skrevet

De mennesker som behandler meg bra behandler jeg bra. Og de mennesker som behandler meg dårlig behandler jeg dårlig.

Dette er uavhanig om hvordan de ser ut.

jeg burde fulgt med på skolen da hadde jeg lært meg å skrive.

• Liker 2
Skrevet

Nei, behandler ikke folk utifra hvordan utseende de har

• Liker 2
Skrevet

Nei, men jeg gir ikke pene mennesker bedre behandling enn andre - det er det mange som er vant til å flyte på utseendet som blir forvirra av gitt.

Anonymous poster hash: 8d6aa...e57
  • Liker 9
Skrevet

Nei. Men jeg omgås helst ikke "pene" jenter, da min erfaring med de veldig pene er at de selv vet at de er pene og så blir de høye på pæra og overlegne, bitchy o.l bare p.g.a det.

Og jeg føler meg mindreverdig blandt pene jenter, så styrer unna de om jeg kan.

Anonymous poster hash: d59b2...f4d
  • Liker 4
Skrevet

Jeg synes alle mine venninner er helt nydelige :rodmer: og jeg behandler de som de dronningene de er. Er noen av de billedskjønne, tja, ja helt sikkert en av de og ikke langt unna et par stykker til, men alle blir behandlet like ordentlig. Møter jeg på fremmede mennesker, i dette tilfelle jenter/damer, sier jeg som en over her, oppfører de seg pent mot meg får de samme tilbake :takke: Selv de med "bad attitude" prøver jeg å oppføre meg ordentlig ovenfor..... jeg har da oppdragelse og alminnelig folkeskikk ;)

• Liker 1
Skrevet

Nei. Men jeg omgås helst ikke "pene" jenter, da min erfaring med de veldig pene er at de selv vet at de er pene og så blir de høye på pæra og overlegne, bitchy o.l bare p.g.a det.Og jeg føler meg mindreverdig blandt pene jenter, så styrer unna de om jeg kan. Anonymous poster hash: d59b2...f4d

Da høres det i grunnen ut som du er en av disse som er kjip mot pene jenter? Når du ikke gidder å gi dem en sjanse engang?

Anonymous poster hash: fb417...f42

• Liker 6
Skrevet

Da høres det i grunnen ut som du er en av disse som er kjip mot pene jenter? Når du ikke gidder å gi dem en sjanse engang?

Anonymous poster hash: fb417...f42

Jeg har hatt så mange dårlige erfaringer med sånne såkalte "pene" jenter, så jeg unngår de om jeg kan ja.

Tror heller det er vanligere at "pene" jenter behandler "styggere/mindre pene" jenter dårlig, enn omvendt. ;)

Anonymous poster hash: d59b2...f4d

• Liker 1
Skrevet

Jeg har hatt så mange dårlige erfaringer med sånne såkalte "pene" jenter, så jeg unngår de om jeg kan ja.Tror heller det er vanligere at "pene" jenter behandler "styggere/mindre pene" jenter dårlig, enn omvendt. ;)Anonymous poster hash: d59b2...f4d

Dette stemmer jo ikke i det hele tatt. Jeg kjenner mange pene og snille mennesker, deriblant min egen søster. Har aldri merket noen sammenheng mellom pen og slem.

• Liker 3
Skrevet

Jeg har i kraft av mitt yrke ikke noen behandlingskompetanse, så jeg behandler ingen. Men jeg har masse gode relasjoner til mennesker som er veldig forskjellige. Jeg ser i mange tråder at du er veldig opptatt av "stygg" og "pen". Hvorfor er disse kategoriene så viktig?

• Liker 4
Skrevet

Jeg må innrømme at jeg har mindre tålmodighet med restylane-nebb nepskrell enn andre. Dersom de tydelig viser at de er clueless når de burde vite hva de driver med, så er det :rolleyes: ganske automatisk. Blir som at de forsterker en fordom og jeg er nok ikke bedre enn at jeg har slike fordommer.

• Liker 1
Skrevet

Jeg har i kraft av mitt yrke ikke noen behandlingskompetanse, så jeg behandler ingen. Men jeg har masse gode relasjoner til mennesker som er veldig forskjellige. Jeg ser i mange tråder at du er veldig opptatt av "stygg" og "pen". Hvorfor er disse kategoriene så viktig?

Fordi jeg tror han er 16 eller noe (virker ihvertfall sånn) og da er man kanskje veldig opptatt av stygg og pen

Anonymous poster hash: bf52a...37f

Skrevet

Om du ikke er et troll så bør du revurdere dine sarkastiske kommentarer, du fremstår ikke som skarp ved å vise at du ikke vet at ordet "behandle" har flere betydninger.

• Liker 2
Skrevet

Jeg er pen og kan med hånda på hjertet si at mange baksnakker meg pga mitt ytre og hvordan jeg kler meg. Sannheten er at mannfolkene er helt ville etter meg, mens jentene er sjalu!

De som baksnakker er gjerne de som selv synes de er litt stygge tykke og de har dårlig selvtillit. Det har jeg blitt fortalt av en felles venninne. Kan ikke skjønne hvorfor de gjør det, for om jeg treffer på dem er de bare søte og snille mot meg

Anonymous poster hash: e6b8b...31f
  • Liker 1
Skrevet

Tviler på du får noen ja i denne tråden. Jeg skulle gjerne gått mot strømmen og vært den ene som kunne by på å avdekke en så smålig side ved meg selv, men jeg behandler dem nok helt ærlig ikke noe annerledes.

Men som Silfen skriver så har man kanskje noen fordommer mot "restylane-nebb". Jeg har to øyne i hodet og dømmer selvsagt etter utseende, men her har det ikke med det at de er så vakre å gjøre - men at man trekker noen konklusjoner om personlighetstype ut fra hår, sminke, stil, silikonpupper, væremåte osv. Jeg vil likevel ikke påstå at jeg behandler disse damene noe dårlig. Og det har jo heller ikke med penhet å gjøre, jeg møter jo også voldsomt vakre kvinner som ser interessante ut (les: som min type folk) og som jeg ikke har den type fordommer mot. Snarere tvert imot, jeg føler meg tiltrukket av dem og tenker at dette er en person jeg vil henge med.

Jeg tror egentlig at det der "jeg er for pen for å få jentevenner"-opplegget har med tusen andre små og store ting enn symmetrien i ansiktet å gjøre.

Dog så må jeg nok vedgå at jeg har sett et par ganger at jenter har følt seg truet av andre pene jenter, da helst i konkurranse om menns oppmerksomhet (det være seg en kjæreste, en fremmed kjekkas på festen, eller bare en vennegjeng eller kolleger). Her tror jeg nok utseende spiller en stor rolle i hvorfor noen kan føle seg/sin posisjon hos mannfolka truet, og altså ender de faktisk opp med å mislike en jente mest fordi hun er pen.

Anonymous poster hash: 576d7...8e9
Skrevet

Tviler på du får noen ja i denne tråden. Jeg skulle gjerne gått mot strømmen og vært den ene som kunne by på å avdekke en så smålig side ved meg selv, men jeg behandler dem nok helt ærlig ikke noe annerledes.

Anonymous poster hash: 576d7...8e9

Ikke så sikker på om jeg får ja-svar jeg heller, men vi har jo AB-funksjonen så det er ikke som om mann får stempel om man er ærlig og det er jo folk som innrømmer ganske mye verre ting enn at de behandler pene jenter dårlig .

Skrevet

Ja selvfølgelig,jo penere de er jo verre behandler jeg de :opplyser:

Men for å være seriøs,når jeg møter mennesker vil jeg alltid behandle de bra med mindre de gir meg en god grunn for å gjøre noe annerledes.

Anonymous poster hash: b1d94...97e
  • Liker 2
Skrevet

Jeg begynner å lure litt på gjennomsnittsalderen på kg. Hvorfor være så utseendefiksert?

Og jeg er selvsagt høflig og vennlig mot folk, uavhengig hvordan de ser ut(?) Merkelig spørsmål.

• Liker 3
Skrevet

Jeg kjenner meg igjen i dette. Veldig godt også. Jeg har ofte opplevd å blitt stirret på, stygge blikk ala. 'hvem faen du tror du er?' og fått flere kommentarer slengt bak min rygg. ('Herregud, spis da jente' osv.)

Dette har selvfølgelig kommet fra ukjente jenter, og ikke fra venninner.

Anonymous poster hash: a9e98...64d
  • Liker 1
Skrevet

jeg vil tørre å si jeg er ganske pen, over gjennomsnittet. får ofte oppmerksomhet fra gutter, og de behandler meg ganske fint. men dt jeg merker, på fester og liknende, er at ofte jenter er bitch mot meg. ikke venniner såklart. derfor føler jeg meg mer komfertabel m gutter, pga de er mer behagelige

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...