AnonymBruker Skrevet 30. september 2013 #1 Skrevet 30. september 2013 Hei ! Meg og min kjære vil veldig gjerne gifte oss neste sommer, må begynnde planleggingen nå, men aaaner ikke hvor jeg skal begynne! er det noen her som kan hjelpe meg ? har sett noen andre her skrive noe om en bryllupsbok ? hva er det ? er det noe jeg burde skaffe meg, hvor får jeg tak i i såfall ? trenger aller råd jeg kan få, takk på forhånd Anonymous poster hash: 8aa87...a76
alice89 Skrevet 30. september 2013 #2 Skrevet 30. september 2013 Hei og gratulerer så mye! Jeg er langt i fra noen ekspert på dette området og skal selv gifte meg til sommeren 2014 Det jeg synst har vært enklest å ta tak i er først budsjettet og hvor mange gjester vi skal invitere. Her i fra har vi booket kirke, plassen til bryllupsfesten, fotograf og trubadur. I tillegg har vi ( altså jeg, hehe ) bestemt fargetema og stil vi ønsker til bryllupsfesten. Veldig deilig å ha tatt et valg ang farge og stil da jeg har vært lett påvirkelig og skiftet mening i fra dag til dag. Tror det er lettere å å holde fokus også når denne biten er fikset ellers mangler jeg fortsatt kjoler og en haug med andre ting, men føler jeg er på god vei når jeg har tatt en avgjørelse på de mest kostbare tingene og det som lager hele rammen for bryllupet! Det blir i vertfall mer motiverende å spare til bryllupet også når ting ikke er så vage lenger heller Har dere bestemt dere for en dato?
AnonymBruker Skrevet 30. september 2013 #3 Skrevet 30. september 2013 Begynn med det grunnleggende. - rammene for bryllupet (bittelite eller stor? Bondebryllup eller galla? Grillfest eller sjuretters? I utlandet eller lokalmiljøet?) - budsjettet Deretter kan dere bestemme ting ut fra det. Det er lettere å se etter lokaler, catering, ideer til pynt og slikt når man har noe å gå ut fra. Anonymous poster hash: 09c2d...516
Gjest Daenerys Skrevet 30. september 2013 #4 Skrevet 30. september 2013 Start med å finne ut ca antall gjester, deretter lokale og kirke (eller annen vielsesform), og så fotograf. Det er det som haster
Brud2014 Skrevet 30. september 2013 #5 Skrevet 30. september 2013 Bestemme dato og booke vielsessted Deretter antall gjester før man finner selskapslokale Det er mitt tips, men det er bare fordi det var sånn vi gjorde det, sikkert ørten løsninger. Vi skal også gifte oss til sommeren
brud_en Skrevet 2. oktober 2013 #7 Skrevet 2. oktober 2013 Hei Gratulerer så mye! Her er en link til de tingene du trenger å huske på, og når de trengs å gjøres. http://www.klikk.no/produkthjemmesider/dittbryllup/bryllupsplanlegger/
Gjest Tirkes Skrevet 2. oktober 2013 #8 Skrevet 2. oktober 2013 Vi begynte med ønsket dato og ønsket kirke og booket kirken så vielsen var i boks. Deretter lagde vi en grovskissert gjesteliste og fant ca. antall på middagsgjester. Med det tallet i hodet begynte vi å jakte på lokale for å ha festen. Vi booket det uten å vite helt nøyaktig antall gjester, men det var visst normalt (for noen inviterte melder jo avbud) og helt OK så lenge de fikk nøyaktig tall 2 måneder før festen. Deretter begynte vi med store ting.. Vi diskutere meny, antrekk, forlovere/brudepiker, hva slags bil fra kirken og til festen, fotograf osv. Det er sånt som man kan ta i den rekkefølgen det passer. Vi hadde diskutert mye av dette før vi bestemte oss for invitasjoner. Det er jeg glad for, for da hadde vi også funnet temafarger før vi valgte ut invitasjoner. (Jeg var ikke helt hvit brud)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå