Gå til innhold

Hva er neste steg etter Pergo?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei :)

Er nå på min tredje pergo-kur (trippel), men har begynt å miste håpet... :(
Hva er neste steg etter Pergo? Blir det prøverør? Eller finnes det noe annet jeg kan prøve først?

Kan nevne at jeg har pcos.

Anonymous poster hash: e0731...bb1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det påvist eggløsning? Om ikke er neste steg FSH stimulering og eggløsningssprøyte. Om du har påvist eggløsning prøver man gjerne 1-3 sykluser til, skjer det fortsatt ikke noe er prøverør neste.

Jeg regner med at mannen har tatt sædprøve? Hos oss viste det seg å være grunnen til at pergo ikke virket.....

Skrevet

Har ikke påvist eggløsning nei :(

Lurer på om blodprøvene ble tatt for tidlig, jeg tok de 21. og 23 syklus dag, men fikk ikke positiv EL-test før 23. syklusdag. Har dette noe å si?

Mannen har tatt sædprøve og alt er heldigvis fint der :D :D

Skrevet

Er det påvist eggløsning? Om ikke er neste steg FSH stimulering og eggløsningssprøyte. Om du har påvist eggløsning prøver man gjerne 1-3 sykluser til, skjer det fortsatt ikke noe er prøverør neste.

Jeg regner med at mannen har tatt sædprøve? Hos oss viste det seg å være grunnen til at pergo ikke virket.....

Hva tror du Athene? :)

Skrevet

Hei,

jeg vet ikke den "ordinære" gangen etter Pergo, men etter tre runder med Pergo fikk jeg utskrevet Otrivelle (el-sprøyte) og Crinone (progesteron-tilskudd). Dette har jeg gått på i to runder uten hell.. Gynekologen sier det er "mage veier ti Rom", men jeg frykter vel at prøverør er det neste.

For vår del har det å brukt diverse tilskudd, tima og tilrettelagt vært så slitsomt, så vi har valgt å ta en pause fra alt som heter testing og tilskudd i noen måneder. Vi trenger bare å være kjærester her og nå en periode..

Masse masse lykke til!

• Liker 1
Skrevet

Hva tror du Athene? :)

Vanskelig å si. Dersom gyn trur det er mulig å oppnå eggløsning uten å gå veien via prøverør, kan det være at de forsøker FSH stimulering + eggløsningssprøyte.

Samtidig er det ofte mye styr, og medisineringen er tilnærmet den samme som under prøverør, bare i mindre doser, så mange velger direkte henvisning til prøverør for å slippe mer styr, stress og påkjenninger.

Men jeg reagerer på behandlingen du har fått så langt. Når en gitt dose pergo ikke virker første gangen, virker det heller ikke tredje eller fjerde, så det å gå på tre triple uten eggløsning har ingen hensikt.

Mitt beste tips er å ikke kaste dere over alt av tips, triks og råd på internett. Når man først har denne typen problemer hjelper ingen tiltak man kan gjøre selv. Det bidrar bare til ekstra stress. Fokuser heller på å leve som normalt og tenke minst mulig på prøvingen i perioden dere ikke er under behandling.

• Liker 1
Skrevet

Etter 3 runder med pergotime uten påvist eggløsning har gynekologen sendt henvisning videre til prøverør for oss.

Gyn ville ikke prøve med eggløsningssprøyte siden jeg evt kan ha tette eggledere. Eller jeg kunne få det, men da måtte jeg gjennom laproskapi først noe som også måtte henvises videre. (kan bli laproskapi uansett, men da blir det som en del av behandlingen hos KK)

Venter nå på første lyd fra KK.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...