Gå til innhold

Har dere noen slitsomme kollegaer på jobben?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har ei som alltid passer på oss andre. Hun mener at hun har rett i alt som hun gjør og hun mener at alle vi andre gjør feil. En gang skulle jeg sortere noe inne på lageret.Da sa hun at jeg hadde sortert alr feil. Så skulle hun sortere. Men etterpå fikk hun bekjed fra sjefen at alt var sortert på feil plass. Hun gir seg ikke tid og hun bare stresser oss andre opp.

Flere som har flere sånne kollegaer?

Anonymous poster hash: 4aaa0...81a
Skrevet

Jeg har ei norsk ei som er nyutdannet, tok master i USA. Hun har liksom. Litt så veeeldig amerikansk, prater kjempehøyt og overbevisende, og sier ja og ha og nikker og forstår . Også viser det seg at hun har jo ikke skjønt et kvekk. Prater med amerikanske ord, fordi hun har glemt de norske....etter knappe to år usa...

Skrevet

Jepp, jeg jobber med ei sånn. Jeg har flere ganger sagt at "pass på deg, så passer andre på seg selv". Virker ikke som om det siger inn.

Anonymous poster hash: a1388...8b0
Gjest Rodion Raskolnikov
Skrevet

Nei det er jeg som er den slitsome kollegaen

• Liker 5
Skrevet

Jeg har ei norsk ei som er nyutdannet, tok master i USA. Hun har liksom. Litt så veeeldig amerikansk, prater kjempehøyt og overbevisende, og sier ja og ha og nikker og forstår . Også viser det seg at hun har jo ikke skjønt et kvekk. Prater med amerikanske ord, fordi hun har glemt de norske....etter knappe to år usa...

haha, kjenner meg litt igjen her... ikke med å snakke høyt og sånn, men det å glemme norske ord. Jeg bodde et år i England og det ble noen glipper når jeg var hjemme på ferie. Et eksempel: jeg skulle si at jeg skulle gå og sette meg i bilen og da ble det "jeg går og setter meg i caren". Det ble jo helt feil på både engelsk og norsk, men :P

Det hender også (ikke fordi jeg bodde et år i England) at jeg noen ganger må bruke litt tid for å finne norske ord og uttrykk når jeg snakker. Det er fordi jeg leser mye engelsk og ser alt av filmer og serier på engelsk, da fester noen ord og uttrykk seg veldig på det språket.

Skrevet (endret)

ja det har vi.

Alle her er utslitte av denne personen . Skjønner ikke hvorfor denne personen ble ansatt. Det har vært flere møter på sjefens kontor eter flere klager...Personen er ufin mot kunder, snakker for mye, er bare skikkelig ufin.

Personen er over 40 år, og det forventes mer av et voksent menneske

eghfal.gif

Endret av Wonders
Gjest Chloe87
Skrevet

Ja! Ei bedreviter som tror hun er perfekt og går alle andre på nervene! Frekk er hun også! Det første hun sa da jeg kom tilbake fra Syden tur var: "Jeg ser du har blitt større!" ( at jeg hadde lagt på meg).

Skrevet

Ja, jeg har ei jeg jobber veldig tett på jeg får helt spasmer av. For det første er vi totalt forskjellige, dermed totalt uenige om det aller meste(eller ALT). I tillegg klarer hun ikke å uttale kj-lyden(noe jeg synes voksne folk bør ha lært seg), så hun sier shole, shøkken, shylling osv. Jeg blir gal :bond:

Anonymous poster hash: 12c14...4fe
  • Liker 5
Skrevet

Ja, jeg har ei jeg jobber veldig tett på jeg får helt spasmer av. For det første er vi totalt forskjellige, dermed totalt uenige om det aller meste(eller ALT). I tillegg klarer hun ikke å uttale kj-lyden(noe jeg synes voksne folk bør ha lært seg), så hun sier shole, shøkken, shylling osv. Jeg blir gal :bond:

Anonymous poster hash: 12c14...4fe

Om hun (eller du) sykler til jobben kan du jo få henne til å snakke om sykkel"skjeden". Morsomt. :fnise:

Jeg hadde en. Hun var heldigvis på et vikariat så nå er jeg kvitt henne. :danse: Tåpelig kvinnemenneske som lot seg stresse av ALT og sprang rundt som en hodeløs kylling til situasjonen var løst av noen andre (noe som av og til tok flere dager eller uker) i stedet for å bare fikse den selv. Helt håpløst. :(

Anonymous poster hash: 2253b...0d8

Skrevet

Jepp, jeg har en berte med babystemme. Gaah for et slitsomt menneske. Hun snakker KUN om alt hun har fått av forloveden ("Jeg fikk ring fra Tiffany's assa! Wiiiih! Balenciaga-jakke OG veske fordi han elsker meeeeeg skjønner du!"). I tillegg synger hun konstant, med en jeævlig stemme. Som sagt babystemme. Jeg kaster opp av hu dama, fatter ikke at hun er forlovet når hun er så slitsom. Dårlig gjort er det. Men hun er flink til å jobbe, det skal hun ha.

Anonymous poster hash: 1ec62...fcd
  • Liker 2
Skrevet

Åja. Jeg takler fint de som er helt andre mennesketyper enn meg, og de som er uenige med meg, men hun som fullstendig driter i jobben sin og ikke gidder å gjøre oppgavene sine skikkelig (eller i det hele tatt å lære seg å utføre dem) går meg på nervene. Vær litt engasjert, for pokker!

• Liker 1
Skrevet

ja hadde en som gikk rundt med nye klær hver dag og vise til hvor "fin hun var" osv var hennes stilling i bedriften. Dummere menneske har jeg ikke møtt...

Så han som er så firkantet at uansett hva vi spør han om så er det ikke snakk om å samarbeide. kommer alltid 1/2 time forsent hver dag utenom de dagene han forsover seg da kommer han 1 time forsent. Har bare seg selv å passe på.

Eller hun som er innom i 16 dager for så å sykmelde seg i 1 mnd.. så nå når det er lite folk på jobben, ja da sykmelder hun seg igjen.. og vi andre får dobbelt med arbeid

Skrevet

ja hadde en som gikk rundt med nye klær hver dag og vise til hvor "fin hun var" osv var hennes stilling i bedriften. Dummere menneske har jeg ikke møtt...

Så han som er så firkantet at uansett hva vi spør han om så er det ikke snakk om å samarbeide. kommer alltid 1/2 time forsent hver dag utenom de dagene han forsover seg da kommer han 1 time forsent. Har bare seg selv å passe på.

Eller hun som er innom i 16 dager for så å sykmelde seg i 1 mnd.. så nå når det er lite folk på jobben, ja da sykmelder hun seg igjen.. og vi andre får dobbelt med arbeid

Ikke døm før du vet alt er du snill...

Anonymous poster hash: 2ed17...cb9

• Liker 1
Skrevet

Ikke døm før du vet alt er du snill...

Anonymous poster hash: 2ed17...cb9

holdt på sånn i 5 år da vet man mye etterhvert

• Liker 2
Skrevet (endret)

Ja! Ei bedreviter som tror hun er perfekt og går alle andre på nervene! Frekk er hun også! Det første hun sa da jeg kom tilbake fra Syden tur var: "Jeg ser du har blitt større!" ( at jeg hadde lagt på meg).

Da hadde jeg svart at det er kjipt med all solen hun har utsatt seg for,

-etter alle flekkene hun har pådratt seg i ansiktet :plystre:

Endret av Wonders
Skrevet (endret)

Jobber på bensinstasjon, og folk steker fks burgere på forskjellig måte. Er bare sånn småting som er forskjell. Bacon på salaten, eller bacon mellom burger og brød fks...

Er en fyr som hele tida kommenterer; "nei nå gjør du feil! Det er sånn her det skal gjøres!" på slike småting som hvor baconen skal.. Han har jobba der i sikkert 20 år tror jeg, så han mener vel at han har rett. Litt irriterende.

Da jeg var ny drev jeg og bladde gjennom et blad der det sto info om burgeremballasjen vi pakker burgerne i da det var lite som skjedde på stasjonen. Det sto at hvis kunden skal ta med burger, så putter vi de oppi sånne firkanta små pappbokser. Så jeg gjorde jo det hver gang noen skulle ta med.

Jobba med samma fyren som nevnt over en gang, hvor jeg gjorde dette, og da nappa han burgern fra kunden og sa at dette kunne jeg jo ikke gjøre! Burgerne skal i de svarte eskene!!!

De svarte eskene er større så jeg brukte de bare når kunden skulle ha pommes frites og burger, mer om den saken tenkte jeg ikke over. De holder jo varmen lenger da, men jaja. Er man ny så er man ny.

Han trengte ikke være så sur liksom :P

Han pirker ellers alltid på når jeg vasker at det ikke er bra nok og sånne ting.,,

Og, ei anna ei... hun må seriøst ha jugd til sjefen. Hun spurte meg om jeg kunne ta en vakt en helg fordi hun skulle på fest eller hva det var. Jeg sa nei, ville gjerne ha fri den dagen. Kunne tatt den om det var noe viktig hun skulle, gidder ikke ta vaktene til andre for at de skal på fest når jeg kan ta en liten fridag.

Så kom helga, og sjefen ringer meg. Hun som skulle jobbe, og som spurte meg om jeg kunne ta vakta hennes, var syk.. så sjefen lurte på om jeg kunne ta vakta, og det var litt krise. Jeg sa ja, men det var litt surt da...

Endret av Kjempeliten
Skrevet

Jobber på sykehus. De fleste er dyktige, engasjerte og seriøse.

De som er slitsomme er de som er ovenpå og tilgjorte eller ovenpå og utviser dårlig holdning til andre mennesker.

Tilgjorte: De som sprader rundt og skal vise hvor fine og spesielle de er, hva de har og hva de har oppnådd. Ligger med gifte leger og hurra meg hei. Jeg tenker de sikkert bare har mindreverdighetskomplekser, men det kan likevel bli litt mye babystemme og jåleri. Vi er på jobb, ikke lolita-burlesque-teater.

Dårlig holdning: Engasjerte i selve jobben, men har lite eller ingen omtanke for andre. Lite forståelsesfulle, og mest opptatt av å dømme og kritisere. Ofte bedrevitere som tror de er så veldig smarte. Har ikke forstått at klokskap og det å være glad i folk er helt essensielt når man jobber med helse.

Ellers er jeg veldig fornøyd med mine kolleger!

Anonymous poster hash: 671c0...8cb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...