Ixnay Skrevet 30. september 2013 #1 Skrevet 30. september 2013 Jeg bruker mye stavmikser for å lage suppe, men sliter med at det kommer væske inn i staven. Dette kommer selvsagt ut igjen etter en stund, men er ekkelt, og lukter surt. Jeg mister helt lysta til å bruke mikseren. Jeg kjøpte ny første gang det skjedde, luktet surt inni, men har fått samme problemet med den nye. Den først tok jeg i oppvaskmaskinen (stod at de skulle tåle det), den andre prøvde jeg å kun vaske for hånd uten at det har hjulpet.. Noen som har noen tips til hva jeg skal gjøre, eller til stavmiksere som ikke blir sånn?
lurine Skrevet 1. oktober 2013 #2 Skrevet 1. oktober 2013 Braun? Jeg kasserte min pga misfarging og rester i skjøten nederst. Kjøp stavmikser uten plastikkskjøter og ræl, hvor hele stavdelen er i metall. F.eks. Bamix.
Ixnay Skrevet 1. oktober 2013 Forfatter #3 Skrevet 1. oktober 2013 Ja, den ene var i alle fall Braun, usikker på den andre. Skikkelig ufyselig! Den er faktisk i metall, men den har pakning i bunnen. Et slags hull må den vel ha for å kunne ha noe for å drive kniven rundt? Usikker på å om man får samme problemet uansett. Jeg har faktisk tittet på Bamix, håper ikke det blir samme problemet hvis jeg kjøper den. Har du prøvd Bamix selv?
HvittHus Skrevet 1. oktober 2013 #4 Skrevet 1. oktober 2013 Man kan ta Braun sin stavmikser fra hverandre i bunnen slik at den kan vaskes under dekslet. Men jeg har ikke gjort det selv da det er min datter som tok seg av den jobben her hjemme. Lurer på om hun ikke trykket hele greia fra hverandre fra innsiden.
lurine Skrevet 2. oktober 2013 #5 Skrevet 2. oktober 2013 Ja, jeg har Bamix selv, etter utallige andre varianter, og kommer til å kjøpe ny hvis min ryker. Den er i rent metall opp til håndtaket, og når du tar av bladet/kniven er det ingen skjøter igjen. Jeg vasker den ved å la den gå i såpevann, tar så ut kontakten, av med kniven og bruker børsten på evt. rester. Ps. Nå måtte jeg ta en ekstra titt: det er en bitteliten skjøt der hvor stangen drives rundt, men hvis du er flink til å skylle straks den er brukt kan jeg ikke se at det skal være noe problem. Min er gullende ren, og den er ikke ny og ubrukt.
Marissa Skrevet 2. oktober 2013 #6 Skrevet 2. oktober 2013 Jeg har også Bamix, anbefales på det sterkeste
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå