Lilletrollet Skrevet 29. april 2004 #1 Skrevet 29. april 2004 Har noen av dere kjøpt plata til Odd Nordstoga? Jeg synes den sangen om "grisen som hyler" (kveldssong for deg og meg-heter den vist...) er så fin. Lurte på om noen andre har kjøpt plata,og hva dere synes om den...! Lilletrollet
monja Skrevet 29. april 2004 #2 Skrevet 29. april 2004 Har ikke hørt plata selv, men så at den lå nummer en på VG lista denne uka. Sånn ut fra reklamen som vises på TV kunne jeg aldri tenkt meg å kjøpe den, men den er kanskje ikke så verst da?
Lilletrollet Skrevet 29. april 2004 Forfatter #3 Skrevet 29. april 2004 Jeg har ikke hørt plata så jeg vet ikke,men sangen er fin....Har hørt den på radio et par ganger! Undrer litt bare. Den er jo veldig popis da,hvis den ligger på 1.plass på VG lista....
Pip Skrevet 29. april 2004 #5 Skrevet 29. april 2004 Mener Pip sa hun hadde den? Stemmer det, skærpis! Eg (og mannen) likar plata kjempegodt! Viss du likar'Kveldssong for deg og meg', likar du nok mange av spora på plata - sjølv om der er god variasjon òg. Musikken vil eg seie er ei blanding av viser og pop, med klare innslag av folkemusikk (både norsk og amerikansk, forsåvidt).Instrumenteringa er spanande - her finn du ikkje keyboards eller trommemaskin, kan du seie... Gjerne trøorgel, trekkspel og munnspel... Gå på platebutikken og lytt til plata - men ta deg god tid, for dette er den typen plate som vert betre og betre. Anbefalast herfrå i alle fall!
Grooo Skrevet 30. april 2004 #6 Skrevet 30. april 2004 Sånn ut fra reklamen som vises på TV kunne jeg aldri tenkt meg å kjøpe den, men den er kanskje ikke så verst da? Enig, det høres jo rett og slett tragisk ut på reklamen...
Lilletrollet Skrevet 30. april 2004 Forfatter #7 Skrevet 30. april 2004 Stemmer det, skærpis! Eg (og mannen) likar plata kjempegodt! Viss du likar'Kveldssong for deg og meg', likar du nok mange av spora på plata - sjølv om der er god variasjon òg. Musikken vil eg seie er ei blanding av viser og pop, med klare innslag av folkemusikk (både norsk og amerikansk, forsåvidt).Instrumenteringa er spanande - her finn du ikkje keyboards eller trommemaskin, kan du seie... Gjerne trøorgel, trekkspel og munnspel... Gå på platebutikken og lytt til plata - men ta deg god tid, for dette er den typen plate som vert betre og betre. Anbefalast herfrå i alle fall! Takk Pip! Det skal jeg gjøre!
Gjest gjesta Skrevet 30. april 2004 #8 Skrevet 30. april 2004 Reklamen ja... Jeg var sikker på at det var en parodi på et eller annet, før jeg forstod at det var en sang på "onkli " - og jeg liker mye rart altså..
Ingeborg Skrevet 2. mai 2004 #9 Skrevet 2. mai 2004 Jeg synes Odd Nordstoga er helt genial - særlig på tekstsida. Er et eller annet vidunderlig absurd over det hele, så den plata må jeg bare få kjøpt meg.
Gjest LoisLane Skrevet 2. mai 2004 #10 Skrevet 2. mai 2004 Det gjør ikke noe at han er utrolig søt, heller...
Pip Skrevet 2. mai 2004 #11 Skrevet 2. mai 2004 Jeg synes Odd Nordstoga er helt genial - særlig på tekstsida. Er et eller annet vidunderlig absurd over det hele' date=' så den plata må jeg bare få kjøpt meg.[/quote'] Jepp! Banalt men poetisk... eller noko sånn. Absolutt spanande tekstar, om heilt 'uspanande' ting... Trur ofte det er samspelet mellom tekst, dialekt og melodi (inkl. instrumentering) som gjer at eg 'fell' for det. (Og ja, Lois Lane, han er aldri så lite søt! )
Maxine Grey Skrevet 2. mai 2004 #13 Skrevet 2. mai 2004 Gamlemor digger også grisen og Oddemann . . . blir bare glad av å høre den låta!
Gjest Anonymous Skrevet 3. mai 2004 #14 Skrevet 3. mai 2004 Plata er hørt, likt og kjøpt! Småsnurrig, fascinerende og enkelte ganger bortimot genial! Nå tilhører jeg dem (vi var vel omtrent 7) som likte "Something Odd" som han gav ut for noen år siden også, så jeg er vel nærmest å regne som en hardcore fan... Det kommer mye bra fra Vinje, jeg hadde en kjæreste der en gang...
Pip Skrevet 3. mai 2004 #15 Skrevet 3. mai 2004 Plata er hørt, likt og kjøpt! Småsnurrig, fascinerende og enkelte ganger bortimot genial! Nå tilhører jeg dem (vi var vel omtrent 7) som likte "Something Odd" som han gav ut for noen år siden også, så jeg er vel nærmest å regne som en hardcore fan... Oi - då er det berre 5 att me må spore opp, så kan me arrangere eit lite treff!
Gjest LoisLane Skrevet 3. mai 2004 #17 Skrevet 3. mai 2004 Jeg skrev verdens korteste fanmail til Odd og fikk hyggelig svar en gang. *nynner* og månen lyser kvit...
Ugla Skrevet 3. juli 2004 #18 Skrevet 3. juli 2004 Eg (og mannen) likar plata kjempegodt! Viss du likar'Kveldssong for deg og meg', likar du nok mange av spora på plata - sjølv om der er god variasjon òg. Musikken vil eg seie er ei blanding av viser og pop, med klare innslag av folkemusikk (både norsk og amerikansk, forsåvidt).Instrumenteringa er spanande - her finn du ikkje keyboards eller trommemaskin, kan du seie... Gjerne trøorgel, trekkspel og munnspel... Gå på platebutikken og lytt til plata - men ta deg god tid, for dette er den typen plate som vert betre og betre. Anbefalast herfrå i alle fall! Takk for tipset, Pip! Cd'n er "i box". Har du provisjon?
-Fisken- Skrevet 3. juli 2004 #19 Skrevet 3. juli 2004 Mamma har kjøpt CD'n. Den er ikke helt min smak, men tekstene er utrolig morsomme.
Loolaa Skrevet 3. juli 2004 #20 Skrevet 3. juli 2004 Haaaater den sangen!! *stange hodet i veggen* unnskyld
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå