AnonymBruker Skrevet 30. september 2013 #1 Skrevet 30. september 2013 Jeg skulle ned på miljøstasjonen for å kaste noe søppel i går, og i en stor haug rett ved siden av søppelkassene så ligger det album med bilder av to barn (kanskje mellom 1-4 år) det ligger dåpsattest, og enda fler album med bilder av disse to barna. Det er også en del klær, og noen nydelige små sko som må ha tilhørt en veldig liten jente siden de var veldig små. Det var et portrettbilde fra 1 klasse på barneskolen og albummene var fulle av private bilder. Det var altså denne ene lille jenta som gikk igjen på disse bildene. Det var søte tegninger som hadde blitt kastet der det sto "til mamma, jeg er glad i deg, hilsen *****" osv. Albummene lå åpne og helt åpenlyst. Det samme med dåpsattesten. Jeg lukket igjen albummene og la det litt til side så det ikke skulle være så åpent. Jeg møtte et par andre som også hadde lagt merke til dette. Jeg synes det er forferdelig trist og hjerteskjærende og se. Jeg vet ikke noe av bakgrunnen for dette men det var rett og slett vondt. Hva hadde dere tenkt om dette? Anonymous poster hash: 82490...aac 2
HvittHus Skrevet 30. september 2013 #2 Skrevet 30. september 2013 Jeg hadde søkt opp navnet på personen på dåpsattesten, og spurt om det var meningen at disse gjenstandene skulle kastes. I verste fall er dette gjort som en hevnaksjon mot den eller de som var i albumene. 11
Raven Emerald Skrevet 30. september 2013 #3 Skrevet 30. september 2013 Jeg tror jeg hadde tatt det, lagt det i en eske, og prøvd å finne eieren. Dersom det hadde vist seg å være kastet ved en feil, eller noe, tror jeg eieren hadde blitt kjempeglad over å få det tilbake. 6
MalloryK Skrevet 30. september 2013 #4 Skrevet 30. september 2013 Dette må da ha blitt kastet ved en feil? Ta det med hjem og prøv å finne eieren 3
Gjest Gjest12 Skrevet 30. september 2013 #5 Skrevet 30. september 2013 Er ikke tilfeldigvis i nærheten av Høvik?
AnonymBruker Skrevet 30. september 2013 #6 Skrevet 30. september 2013 Dette er dessverre ganske dagligdags for mange som jobber med søppelhåndtering. Grunnene kan være så mangt, dødsfall, familier som kastes ut av leiligheter, familier som må forlate landet, familier som lever på skjult adresse og må flyttes pga sikkerhet, osv. Anonymous poster hash: 52ba4...abf 1
Gjest Jerk Skrevet 30. september 2013 #7 Skrevet 30. september 2013 Nå er vel disse tingene long gone blant annet skrot. Du skulle jo sagt ifra til noen på stasjonen da du var der!
AnonymBruker Skrevet 30. september 2013 #8 Skrevet 30. september 2013 Jeg kunne ikke sagt i fra til noen på miljøstasjonen siden det er ingen som jobber der, det er bare noen søppelcontainere som står der. Blir vel tømt 1-2 ganger i uken tror jeg. Er ca 1 time unna Høvik :-) Jeg synes det er veldig vanskelig og ikke minst skummelt og blande seg borti, hvem vet hva som står bak? Anonymous poster hash: 82490...aac 2
AnonymBruker Skrevet 30. september 2013 #9 Skrevet 30. september 2013 Hvor lenge siden var det du fant det? Og hvor? Jeg holder til i nærhetn av Høvik og er villig til å dra å hente det og finne eieren. Jeg har vært borti ekskjærester som har kastet slike personlige eiendeler bare for å være slem, og det går jo ut over andre. Anonymous poster hash: c7200...e5f 8
AnonymBruker Skrevet 30. september 2013 #10 Skrevet 30. september 2013 Så nå at du skrev at det var i går. Det kan jo være at det fortsatt ligger der. Anonymous poster hash: c7200...e5f
Gjest Blåskjell Skrevet 30. september 2013 #11 Skrevet 30. september 2013 (endret) Et tips er å levere det på kommunens kirkekontor. De vil enkelt kunne finne frem til hvem dette tilhører, og kan ta det derfra... Endret 30. september 2013 av Blåskjell 2
Gjest Gjest Skrevet 30. september 2013 #12 Skrevet 30. september 2013 Hvorfor legger dere dere opp i andres liv? Det som er kastet er kommunens eiendom, ikke noe noen har lov å bare gå og ta for seg av. La det ligge og ikke bland dere opp i det!
AnonymBruker Skrevet 30. september 2013 #13 Skrevet 30. september 2013 Hvorfor legger dere dere opp i andres liv? Det som er kastet er kommunens eiendom, ikke noe noen har lov å bare gå og ta for seg av. La det ligge og ikke bland dere opp i det! Hva hvis det ikke er eieren av bildene selv som har kastet det? Og hvis det lå ved siden av søppeldunkene og i tenker jeg at den som har kastet det ikke egentlig ville kaste det. Anonymous poster hash: c7200...e5f 1
Cammomille Skrevet 1. oktober 2013 #14 Skrevet 1. oktober 2013 http://www.vg.no/nyheter/innenriks/valget-2013/fikk-stortingsleiligheten-toemt-etter-adressetabbe/10126774/ Håper ikke det er dette du har kommet over :-(
frøkenkoz Skrevet 1. oktober 2013 #15 Skrevet 1. oktober 2013 Hvorfor trudde gjest at det var tilfeldigvis innærheten av høvik ?
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2013 #16 Skrevet 1. oktober 2013 Ts, du skulle bare tatt det med deg, om det viser seg at det skal kastes så synd, men om det er en tabbe.... da vil eieren bli jævlig glad. Anonymous poster hash: a03c9...ad3 1
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2013 #17 Skrevet 1. oktober 2013 http://www.vg.no/nyheter/innenriks/valget-2013/fikk-stortingsleiligheten-toemt-etter-adressetabbe/10126774/ Håper ikke det er dette du har kommet over :-( Helt utrolig at de klarte å forveksle Toppen og Botten. Anonymous poster hash: 57dfd...245 2
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2013 #18 Skrevet 1. oktober 2013 TS, kan du ikke svare på hvor dette var? Jeg har vært innom noen tilfeldige miljøstasjoner i dag, uten at jeg fant noen bilder. Anonymous poster hash: c7200...e5f
Djungelvrål Skrevet 2. oktober 2013 #19 Skrevet 2. oktober 2013 TS, kan du ikke svare på hvor dette var? Jeg har vært innom noen tilfeldige miljøstasjoner i dag, uten at jeg fant noen bilder.Anonymous poster hash: c7200...e5f Hvorfor er du sååå interessert??
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2013 #20 Skrevet 2. oktober 2013 Hvorfor er du sååå interessert?? tja, kanskje vedkommende vil redde disse tingene? Anonymous poster hash: a03c9...ad3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå