Gjest Anonymous Skrevet 29. april 2004 #1 Skrevet 29. april 2004 Sikkert mange som synes dette er svært banalt, men det har vokst i omfang slik at jeg ikke kan overse det lenger. Mannen min har helt fra vi ble sammen (17 år siden) vært svært sjalu, uten grunn. De siste 4-5 årene har dette kommet seg, men jeg må hele tiden være forsiktig med hvordan jeg oppfører med overfor andre menn. Jeg har igrunnen aldri vært den sjalu typen og finner sjalusien hans sær. Han er svært livlig når vi er på fest, og kan både klemme andre damer og ta de på fanget, for ikke å snakke om danse med dem. Helt greit det. Men for et år siden var vi i et større lag, han ble som vanlig beruset, og han danset med den samme jenta hele kvelden, klappet og strøk på henne og satt sammen med henne. Denne jenta var ikke engang myndig på det tidspunktet, og han er gammel nok til å være faren hennes. Noen venner kjørte oss hjem etter feste, og denne jenta satt i baksetet sammen med oss to. Han legger armen rundt henne og sørger for å få mobilnummeret hennes, slik at "vi kan sende meldinger til hverandre", som han sier til henne mens jeg sitter på andre siden av ham. Etter dette ble mobiltelefonen hans svært hemmelig. Han forandret varslingen, slik at det ikke skulle høres når han fikk melding, og han bar den på seg hele tiden. Ja vel, tenkte jeg, dette går vel over. En måned senere hadde han vært på puben med noen av sine kompiser og dro de med hjem etterpå. Jeg skulle opp på jobb kl 5, og hadde ikke blund på øynene fra kl 2. Da jeg sto opp om morgenen, gikk jeg inn i stua, der de fremdeles holdt på, sa god morgen og satte opp noen vinduer, for det var tjukt av røyk. Gubben kom etter meg på badet og kjeftet meg opp for å være så uhøflig. Jeg forklarte ham at jeg ikke delte hans synspunkt, og han forsvant inn i stua igjen. Mens jeg var på badet overhørte jeg samtalen som da var mellom han og kompisene, og det gikk på hvor sur jeg var, men at jeg ikke ble lenge i huset, for hun 17-åringen skulle inn. Dette konfronterte jeg ham med senere på dagen, og da var det jo selvsagt bare han som hadde vært full. Flørtingen med henne har pågått hele dette året, til tross for at hun også har samboer. Jeg har tatt dette opp med ham gjentatte ganger, emn får beskjed om at jeg ikke er rett navla, paranoid osv. Det stakk en faen i meg, og jeg sjekket mobilen hans, og der fant jeg jo klare bevis på at det slett ikke er jeg som er paranoid. I påska toppet det seg imidlertid. Vi var på besøk hos hans familie, trivelig det, bortsett fra at jeg ikke så mannen min noe særlig. Han var stort sett på farten med sin yngste søster, som er hans favoritt. Hun drev og sikla etter en type på vei ut av et samboerforhold med tre barn. De var mye der, og der var også søstra til han typen, som min mann ble veldig sjarmert av nå. Han kom tilbake midt på natta eller når jeg skulle stå opp, og jeg ble aldri bedt om å være med. En dag skulle de på fjellet, og det var fint vær, så jeg ville gjerne være med. Men da kom han på at en av mine svigerinner gjerne ville at jeg skulle komme til henne og drikke kaffe. Jeg skjønner jo når jeg er uønsket, så jeg gikk dit. Det viste seg da at min mann, hans søster, typen som hun sikla på og hans søster igjen hadde vært på fjellet. Gjennom hele påska var jeg luft for ham, og i etterkant har han vært svært oppfarende mot meg. Han har snakka med søstra si minst en gang om dagen, og av det jeg har overhørt forstår jeg jo at de diskuterer denne jenta som han falt for. Hans søster har blitt sammen med denne typen, og nå planlegger de å komme på besøk hit til sommeren. Koselig det, men mannen min maser veldig på at de skal ta med seg søstra til denne karen. Dette ble langt, men jeg blir jo litt satt ut, når han tydeligvis kan gå så langt at han planlegger utroskap og diskuterer det med andre, mens jeg knapt kan prate med andre menn. Hva gjør jeg??? :cry:
Gjest Ethereal Skrevet 29. april 2004 #2 Skrevet 29. april 2004 Les det du selv har skrevet!!! Ut i fra hvordan du beskriver denne karen, er han en umoden dust, som nok ikke vil forandre seg. Fly etter 17-åringer... :evil:
Gjest gjest1 Skrevet 29. april 2004 #3 Skrevet 29. april 2004 Nå er det lett å si: Hiv ham ut...., men det er vel ikke så enkelt kanskje? Høres kanskje ut som om han er midt i midtlivskrisa si eller noe sånt? Må sjekke at han fremdeles har draget. Jeg synes nesten du bare må konfrontere ham med det du vet jeg, og så får han bli så sur han vil over hvordan du har fått opplysningene du sitter med. Blir han sur så er det jo fordi han vet at du har rett... Tror du må gi ham et ultimatum hvis du vil fortsette å leve sammen med ham og prøve å redde dette. Og så stå steilt på ditt.... Eller hive ham.
Gjest Madam Felle Skrevet 29. april 2004 #4 Skrevet 29. april 2004 Beklageligvis har du ikke stoppet dette for lenge siden, og han strekker det lengre og lenge for hver gang. Men nå er det kanskje på tide å sette foten ned, for det er vel fåtallet som ønsker å leve under slike forhold. Du bør også gå igjennom å finne ut hva han egentlig tilfører av positive ting i lviet ditt, og lage en tilsvarende liste med negative. Hva veier tyngst? Er du villig til å fortsette å leve slik som dette, for å beholde en mann som egentlig IKKE eier respekt for deg? Gå inn i tenkeboksen, og enten du gjør si eller så, så er det lov til ås i til han at slik som han oppfører seg vil du IKKE være med på lengre. Enten så slutter han med det, eller du tar pikk pkaket ditt og går. Eller er han så sikker på at du blir, at han rett og slett ikke bryr seg?
nyibyen Skrevet 29. april 2004 #5 Skrevet 29. april 2004 Hm - høres ut som en mann i 40-årskrisa. Latterlig oppførsel, fiksert på unge jenter (jo yngre jo bedre nesten)... Har han ikke venner som kan be ham roe seg litt eller snakke litt fornuft i ham? Uansett er det uakseptabelt å flørte slik med andre når han faktisk HAR dame. Mener nå jeg! Du får spørre han hva i h***ete han driver med
simsalabim Skrevet 29. april 2004 #6 Skrevet 29. april 2004 Du er alt for snill,du kan ikke la han behandle deg på denne måten. Hadde det vært meg hadde jeg hevet han ut for lenge siden,ingen fortjener sånn behandlig som du får. Da har du det mye bedre alene.
Gjest Anonymous Skrevet 29. april 2004 #7 Skrevet 29. april 2004 Grunnen til sjalusi er ofte at man selv har svin på skogen.. det har du grundig illustrert! Sett grenser, og be ham gjøre det "your way or the highway"... det fortjener du. "
Gjest Poirot Skrevet 29. april 2004 #8 Skrevet 29. april 2004 Hiv han ut hvis han ikke er i stand (dvs ikke vil...) endre oppførselen sin etter et ultimatum.
Nabodama Skrevet 29. april 2004 #9 Skrevet 29. april 2004 Jeg tror jeg hadde hevet ham ut for lenge siden, jeg! Du er jamen tålmodig! Respektløs behandling av deg!
Gjest GreenSky Skrevet 29. april 2004 #10 Skrevet 29. april 2004 noe jeg ikke skjønner er hvordan du tok det så bra at han flørta med en annen hele kvelden holdt rundt henne, osv. foran deg! :o Hva i svarte!? Og oppførselen hans etterpå? Ikke finn deg i det, stå på krava, og si fra til han at oppførselen hans er uakseptabel!!!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå