Gå til innhold

Selskapslek

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg arrangerer 50årslag og trenger tips til morsomme selskapsleker/underholdning etc som passer for alle mellom 20 og 60.

Vil gjerne unngå de aller mest harrye greiene siden dette ikke passer en del av gjestene, men ellers tas alle forslag imot med stor takknemmelighet.

Har noen evt noen andre morsomme forslag så kom med dem! Da blir jeg glad :)

Anonymous poster hash: 0d05d...f54

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva mener du er harry da?

Anonymous poster hash: 1f664...585

Skrevet

Hva mener du er harry da?

Hehe, alt for vulgært da? Vil ikke ha lek med stripping og beføling og peniser og gud vet hva i fokus ;)

Skrevet

Åja. Sherader er jo en klassiker da. Eller den hvor alle får i oppgave om å late som om de er personen ved siden av seg, f.eks. Lise på 37 presenterer seg som Arne 53 med kone og jobb som truckfører.

Skrevet

Skjønner ikke hvorfor noen alltid skal ødelegge festlige lag med leker. 90% synes sikkert det er helt idiotisk.

Anonymous poster hash: 60c1a...832

• Liker 1
Skrevet

Åja. Sherader er jo en klassiker da. Eller den hvor alle får i oppgave om å late som om de er personen ved siden av seg, f.eks. Lise på 37 presenterer seg som Arne 53 med kone og jobb som truckfører.

Sherader har jeg ikke hørt om? Hva er det?

Skrevet

Skjønner ikke hvorfor noen alltid skal ødelegge festlige lag med leker. 90% synes sikkert det er helt idiotisk.

Anonymous poster hash: 60c1a...832

Nettopp pga vil jeg kun ha en jeg vet vil slå an. Finner jeg ingen så bare dropper jeg det heller enn å kjøre på med en dårlig en ;)

Skrevet

Sherader er mimelek. Man trekker en lapp med navnet på en film, et yrke et verb osv og så skal man mime (eller tegne) det.

Alias eller kortskalle kan være gøy.

I helgen var jeg på fest med en lek hvor man må kjenne hverandre fra før. Vertene hadde brukt et bilde av hver av gjestene og tegnet på briller/hatt/ansiktshår. Så var det Gjett hvem. Det gikk rundt bordet hvor man ble stilt spørsmål om de andre gjestene. Morsomme eller faktaspørsmål. Svarte man rett fikk man beskjed om at personen hadde blå øyne osv.

Skrevet

Sherader er mimelek. Man trekker en lapp med navnet på en film, et yrke et verb osv og så skal man mime (eller tegne) det.

Alias eller kortskalle kan være gøy.

I helgen var jeg på fest med en lek hvor man må kjenne hverandre fra før. Vertene hadde brukt et bilde av hver av gjestene og tegnet på briller/hatt/ansiktshår. Så var det Gjett hvem. Det gikk rundt bordet hvor man ble stilt spørsmål om de andre gjestene. Morsomme eller faktaspørsmål. Svarte man rett fikk man beskjed om at personen hadde blå øyne osv.

Tusen takk for forslag. Ca halvparten på hver side som kjenner hverandre så vet ikke helt hvordan det i såfall må gjøres, men får gruble litt på det :)

Skrevet

Klemmeleken er litt morsom. Den foregår så lenge du ønsker utover kvelden , men man bør ta oppsummeringen før folk går/evt er fulle el. Den er veldig enkel, og passer til en fest som er litt uhøytidelig. Det beste er at den ikke er så veldig selskapslek, og man kan til en viss grad velg sin deltakelse uten at det blir så synlig..

Alle deltakerne får navnet på personen de skal klemme. Dette må de holde hemmelig! Klemmingen må gjøres uten at noen andre ser det. Om man klarer å klemme "sin kandidat" uten å bli tatt, er man med i leken til man evt. blir klemt selv. Dersom man blir klemt uten å bli reddet, eller ikke klarer å klemme den man skal, er man "ute". Om man ser noen som bli klemt kan man "redde" den personen ved å rope "tatt", "ser deg" eller noe annet smart.. :fnise: Kan love deg at ingen tør å gå noe sted uten å ha med seg minst to personer og at man blir litt paranoid utover kvelden.. :laugh:

Ved oppsummeringen er det de som ikke selv har blitt klemt og som har klart å klemme, som er vinneren! :)

Skrevet

Ja klemmelek eller hemmelig oppdrag er fryktelig festelig! Husker jeg en gang fikk i hemmelig oppdrag å få med meg en mann inn på kjøkkenet og begynne å hakke løk! Haha Det var vanskelig. Hemmelig oppdrag kan utføres selvom andre ser på i motsetning til klemmeleken.

Skrevet

De 2 siste likte jeg! Enkelt og greit ! Sånn jeg liker det :) kom gjerne med flere forslag! Vet at denne festen trenger å sprites litt opp i form av sånne lattervekkende aktiviteter ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...