Gjest jente95 Skrevet 30. september 2013 #1 Skrevet 30. september 2013 Hei alle sammen for rundt 1 år siden så var det en mann som begynte å kommentere på bildene mine på instagram, spesielt på naturbildene jeg la ut. Han synes de var veldig fine og intressante. Etterhvert så begynte vi så smått å snakke sammen på sosiale medier, og nå har vi begynt å snakke på meldinger på telefon. Vi sender videoer til hverandre der vi snakker. Nesten som en telefonsamtale. Han har hatt lyst å snakke i telefonen men jeg holder igjen litt fordi jeg er redd det blir litt flaut og litt tomt å snakke i telefon Det som er det er at han er utrolig hyggelig. Han har aldri sagt noe som kan minne om noe seksuelt. Alt er kun bare hyggelig prat og han sier han er så glad for å ha funnet en som ligner på han som han kan prate med å dele felles intresser med. Jeg vet hele navnet hans, adressen hans, kjæresten hans sitt navn, foreldrenes navn osv. Han bor i USA, men er opprinnelig fra Mexico. Kjæresten hans virker veldig søt, hun er 24 år. Han har sendt meg et brev der han skrev to hele A4 ark, han skrev at han var så glad for at vi hadde blitt venner, hvordan det var og leve i USA, hvor mye han hadde lyst til å oppleve norge (det er derfor han synes det er så intressant å snakke med meg, siden jeg bor i norge og han har alltid drømt om å dra til norge, eller island) han la også et par små gaver oppi, suvernier fra USA som man ikke får tak i her i norge. Problemet er at jeg er 17 år, jeg har en herlig kjæreste og dette er han klar over (kjæresten min også er klar over dette, han sier at denne fyren virker hyggelig men at det er rart at han snakker med meg som er 17 år når han selv er 32, noe jeg er enig i!!) Han sier at en dag skal vi møtes, da skal jeg vise han rundt i norge, og jeg skal komme til USA så han kan vise meg.. Selvsagt frister det jo når han er så hyggelig og snill, og jeg har aldri vært i USA før, og det er jo noe jeg drømmer om å oppleve. Men alikevel er dette rart. HVORFOR snakker han med meg? jeg er 17 år.. Jeg føler det blir veldig rart om vi noen gang skal møtes. Tenk om han er farlig? Han har sendt meg mange videoer av hvor han bor, og bilder av han og sjefen hans på jobb (han er kokk) og alt mulig så jeg føler at jeg virkelig kjenner denne fyren. Men alikevel.. Jeg skal sende et brev tilbake til han tenker jeg, han har veldig lyst til å se håndskriften min osv. Han er jo så utrolig hyggelig! Hva tenker dere om dette?
AnonymBruker Skrevet 30. september 2013 #2 Skrevet 30. september 2013 Jeg tenker, en dagdrøm. Lov til å drømme, men han har jo kjæreste. Ikke la de blir blendet, du er ung og har hele livet foran deg. Det finnes mange fisker der ute Anonymous poster hash: 7f719...745
sisteboss Skrevet 30. september 2013 #3 Skrevet 30. september 2013 (endret) Utrolig vanskelig situasjon, jeg forstår hvordan du har det. Men man burde selvfølgelig være forsiktig, jeg syns du burde snakke med han i noen år til før du faktisk vurderer å møte han. Håper han vet at du har kjæreste, men virker ikke som han er ute etter noe sånt. Endret 30. september 2013 av sisteboss
AnonymBruker Skrevet 30. september 2013 #4 Skrevet 30. september 2013 Har han andre brevvenner? Anonymous poster hash: b8af1...7f2
Gjest jente95 Skrevet 30. september 2013 #5 Skrevet 30. september 2013 Han vet godt at jeg har kjæreste, han har til og med sagt at jeg skal hilse til han osv, så han er utrolig snill! Jeg er ikke intressert i han som noe mer enn en god venn, noe jeg føler han er! Jeg blir veldig glad av han! Utseende messig så ser han helt ok ut, men ikke min type! Men han spiller piano, gitar og synger, og det samme gjør jeg! Han er utrolig flink også vanskelig dette her.. Men sånn som sisteboss sa så er det nok lurt at jeg venter litt med å møte han!
Gjest jente95 Skrevet 30. september 2013 #6 Skrevet 30. september 2013 Har han andre brevvenner? Anonymous poster hash: b8af1...7f2 Jeg spurte han og han sa nei (men jeg vet jo ikke om dette er sant), men han har snakket en/ei fra tyskalnd en gang, men det var det. Også fortalte han meg at han har studert sammen med en norsk jente og at vi norske var veldig hygglige!
Gjest Gjest Skrevet 22. oktober 2013 #7 Skrevet 22. oktober 2013 Jeg tenker at det her er en skit av en fyr, men at du er litt teit som ikke har i hodet hele tiden at når eldre fyrer tar kontakt med tenåringsjenter så er det bare fitte de tenker på. 1
Gjest Skrevet 22. oktober 2013 #8 Skrevet 22. oktober 2013 Også mulig at han varmer opp TS i forkant av en svindel. Men hvor mye penger tror han at ei jente på 17 har? 1
Hjordis Skrevet 22. oktober 2013 #9 Skrevet 22. oktober 2013 Skeptisk. Er som å finne nåla i høystakken om denne karen er det han gir seg ut som. Flere bjeller som ringer her. Men skal aldri si aldri...
LittDiva Skrevet 22. oktober 2013 #10 Skrevet 22. oktober 2013 Noe som er veeldig attraktivt her i Norge er... Tadadadaaaa! Oppholdstillatelse.
geene Skrevet 22. oktober 2013 #11 Skrevet 22. oktober 2013 Med fare for å generalisere VELDIG: Amerikanere er rare.
Bjørn82 Skrevet 22. oktober 2013 #12 Skrevet 22. oktober 2013 Hei alle sammen for rundt 1 år siden så var det en mann som begynte å kommentere på bildene mine på instagram, spesielt på naturbildene jeg la ut. Han synes de var veldig fine og intressante. Etterhvert så begynte vi så smått å snakke sammen på sosiale medier, og nå har vi begynt å snakke på meldinger på telefon. Vi sender videoer til hverandre der vi snakker. Nesten som en telefonsamtale. Han har hatt lyst å snakke i telefonen men jeg holder igjen litt fordi jeg er redd det blir litt flaut og litt tomt å snakke i telefon Det som er det er at han er utrolig hyggelig. Han har aldri sagt noe som kan minne om noe seksuelt. Alt er kun bare hyggelig prat og han sier han er så glad for å ha funnet en som ligner på han som han kan prate med å dele felles intresser med. Jeg vet hele navnet hans, adressen hans, kjæresten hans sitt navn, foreldrenes navn osv. Han bor i USA, men er opprinnelig fra Mexico. Kjæresten hans virker veldig søt, hun er 24 år. Han har sendt meg et brev der han skrev to hele A4 ark, han skrev at han var så glad for at vi hadde blitt venner, hvordan det var og leve i USA, hvor mye han hadde lyst til å oppleve norge (det er derfor han synes det er så intressant å snakke med meg, siden jeg bor i norge og han har alltid drømt om å dra til norge, eller island) han la også et par små gaver oppi, suvernier fra USA som man ikke får tak i her i norge. Problemet er at jeg er 17 år, jeg har en herlig kjæreste og dette er han klar over (kjæresten min også er klar over dette, han sier at denne fyren virker hyggelig men at det er rart at han snakker med meg som er 17 år når han selv er 32, noe jeg er enig i!!) Han sier at en dag skal vi møtes, da skal jeg vise han rundt i norge, og jeg skal komme til USA så han kan vise meg.. Selvsagt frister det jo når han er så hyggelig og snill, og jeg har aldri vært i USA før, og det er jo noe jeg drømmer om å oppleve. Men alikevel er dette rart. HVORFOR snakker han med meg? jeg er 17 år.. Jeg føler det blir veldig rart om vi noen gang skal møtes. Tenk om han er farlig? Han har sendt meg mange videoer av hvor han bor, og bilder av han og sjefen hans på jobb (han er kokk) og alt mulig så jeg føler at jeg virkelig kjenner denne fyren. Men alikevel.. Jeg skal sende et brev tilbake til han tenker jeg, han har veldig lyst til å se håndskriften min osv. Han er jo så utrolig hyggelig! Hva tenker dere om dette? Jeg synes du har en god og fornuftig innstilling. Jeg anbefaler deg ikke å møte han enda. Jeg anbefaler deg ikke å møte han alene heller. Men jeg sier ikke at du skal kutte kontakten med han. Han kan jo fortsatt være din venn, på nettet. Det er jo ikke så rart at han vil snakke med deg, dersom han er veldig interessert i Norge, så du behøver vel ikke kutte kontakten med han. Men behold kontakten på det nivået det er idag. Du er 17 han er 32.
fuksia Skrevet 23. oktober 2013 #13 Skrevet 23. oktober 2013 Så lenge han ikke spør om penger eller samtalene blir seksuelle synes jeg dette er helt greit og ganske uskyldig. Men vær klar over at han kan lett lyve om ting over nettet og han kan ha baktanker med det han sier og gjør. 1
Gjest Elseby13 Skrevet 23. oktober 2013 #14 Skrevet 23. oktober 2013 Søte naive deg, ts. Det er en ting han vil ha, og det er OPPHOLDSTILLATELSE.
Gjest Daenerys Skrevet 23. oktober 2013 #15 Skrevet 23. oktober 2013 Tråden er ryddet for rasistiske utsagn. Utdrag fra reglene: Innlegg som inneholder hatefullt innhold mot en folkegruppe, religion, livssyn, legning eller rase. Moderatorene forholder seg til Straffelovens § 135a. Daenerys, mod.
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2013 #16 Skrevet 23. oktober 2013 Dette kan være et forsøk på langsiktig planlagt svindel eller utnyttelse. Du kan prøve å dobbeltsjekke enkelte opplysninger han har gitt deg, f.eks: Be om at han har videosamtale med deg mens han er ute i byen han bor i. (Fordi du gjerne vil se hvordan det ser ut der). Mange svindlere sier de bor i et annet land enn hva de faktisk gjør. Hvis han ikke bor i USA er det lett å se på omgivelsene. Be om en videosamtale med kjæresten også, bare for å dobbeltsjekke at dette også er sant, og at han er åpen med henne om deg. Og/eller gjør det samme med andre tilfeldig utvalgte opplysninger han har gitt deg, få "live" bekreftelse/bevis på så mange detaljer som mulig. Merk at jeg ikke oppfordrer deg til å mistro folk, bare til å ta vare på deg selv Anonymous poster hash: df6cc...401
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå