AnonymBruker Skrevet 30. september 2013 #1 Skrevet 30. september 2013 Jeg får alltid mensen for tidlig. Nå forventet jeg ikke mensen før om 9 dager, og i dag kom den. Det er så utrolig plagsomt! Jeg fikk ikke forvarsel som jeg pleier å få, uten litt morgenkvalme, men ikke noe smerter i det hele tatt. Det bare plutselig kom. Siden vi er prøvere. Så hadde jeg ikke testet meg på lenge. Så jeg tenkte å kjøpe en test i dag og ta den i morgen. Men det er ikke noe vits da jeg har fått mensen? Jeg klarer ikke å forholde meg til da jeg har eggløsning, fordi mensen bare kommer tidlig vær gang og da klarer jeg ikke å følge med. Hva kan det tyde på? Blir bare utrolig frustrert. Anonymous poster hash: cda46...694
AnonymBruker Skrevet 30. september 2013 #2 Skrevet 30. september 2013 Jeg pleier å notere ned første mensdag hver måned for å få oversikt over lengden på syklusene. Har gjort det i ett år nå, og det anbefales Anonymous poster hash: 1db8a...773
sisteboss Skrevet 30. september 2013 #3 Skrevet 30. september 2013 Har du gått lenge på p-piller før dette? Det kan isåfall hende at kroppen din prøver å få igjen en slags syklus, dette kan ta opptil et år. Siden den er såpass uregelmessig nå, kan det hende at du har eggeløsning fordet. Lurt å prøve så og ta tester for det, har hørt om flere som har vært gravide selv om de har hatt mensen.
AnonymBruker Skrevet 30. september 2013 #4 Skrevet 30. september 2013 Har du gått lenge på p-piller før dette? Det kan isåfall hende at kroppen din prøver å få igjen en slags syklus, dette kan ta opptil et år. Siden den er såpass uregelmessig nå, kan det hende at du har eggeløsning fordet. Lurt å prøve så og ta tester for det, har hørt om flere som har vært gravide selv om de har hatt mensen. Jeg sluttet for et og halvt år siden, men vi begynte ikke å prøve før for et år siden. Ja, jeg har en kalender jeg følger, som jeg begynte å følge for 2 mnd siden. Ja, har hørt det selv, men jeg ble så optimistisk da jeg hadde morgenkvalme. Men mistet det da jeg så jeg hadde fått mensen.. Er det lurt å teste seg når man har mensen da? Det har vært uregelmessig i et halvt år. Anonymous poster hash: cda46...694
sisteboss Skrevet 30. september 2013 #5 Skrevet 30. september 2013 Jeg sluttet for et og halvt år siden, men vi begynte ikke å prøve før for et år siden. Ja, jeg har en kalender jeg følger, som jeg begynte å følge for 2 mnd siden. Ja, har hørt det selv, men jeg ble så optimistisk da jeg hadde morgenkvalme. Men mistet det da jeg så jeg hadde fått mensen.. Er det lurt å teste seg når man har mensen da? Det har vært uregelmessig i et halvt år. Anonymous poster hash: cda46...694 Ah. Det er det nok bare det at kroppen jobber fortsatt med syklus. Mye hormoner som skal i orden igjen. Men slet du med uregelmessig mens før du begynte på p-piller eller mens du gikk på piller, eller bare siste halve året? Bra du har en kalender. Det er ingen grunn til å miste alt håp. Det kan være festeblødninger, vet du. Stress kan være en årsak til uregelmessigheten tror jeg, men du må ikke bekymre deg. Plutselig er du gravid. Jeg vet det finnes noe som heter clear blue fertilitetsmåler. Med den måler du tempen din hver dag (ved å ta den i munnen, om jeg ikke husker feil), og den vil vise om du har eggeløsning eller ikke. Veldig fin for prøvere, koster 1000 kr tror jeg. Den er veldig praktisk for å vite hvilke dager det kan lønne seg å prøve ekstra mye. Vent om en uke, selv om du har hatt mensen, med å teste. Da er testen ganske sikker.
AnonymBruker Skrevet 30. september 2013 #6 Skrevet 30. september 2013 Ah. Det er det nok bare det at kroppen jobber fortsatt med syklus. Mye hormoner som skal i orden igjen. Men slet du med uregelmessig mens før du begynte på p-piller eller mens du gikk på piller, eller bare siste halve året? Bra du har en kalender. Det er ingen grunn til å miste alt håp. Det kan være festeblødninger, vet du. Stress kan være en årsak til uregelmessigheten tror jeg, men du må ikke bekymre deg. Plutselig er du gravid. Jeg vet det finnes noe som heter clear blue fertilitetsmåler. Med den måler du tempen din hver dag (ved å ta den i munnen, om jeg ikke husker feil), og den vil vise om du har eggeløsning eller ikke. Veldig fin for prøvere, koster 1000 kr tror jeg. Den er veldig praktisk for å vite hvilke dager det kan lønne seg å prøve ekstra mye. Vent om en uke, selv om du har hatt mensen, med å teste. Da er testen ganske sikker. Nei, alltid vært sånn at jeg kanskje har bare fått det 1-3 dager før jeg forventer det. Er det normalt? eneste jeg vet er at det er et halvt år siden det begynte sånn med at det er over en uke for tidlig. Kan hende et er lengere, men jeg har ikke satt meg inn i alt av hva man skal gjøre og vite om dette ang eggløsning og festeblødninger. Blør man mye da eller lite? Pleier å ha sterke mensen smerter rett før og de første dagene med mensen, men nå la jeg ikke engang merke til at jeg fikk det. Merker ikke at jeg har det engang, uten om jeg jeg merker at jeg blør. På denne tiden hadde jeg stappet i meg paracet og ibux .. Anonymous poster hash: cda46...694
sisteboss Skrevet 30. september 2013 #7 Skrevet 30. september 2013 (endret) Nei, alltid vært sånn at jeg kanskje har bare fått det 1-3 dager før jeg forventer det. Er det normalt? eneste jeg vet er at det er et halvt år siden det begynte sånn med at det er over en uke for tidlig. Kan hende et er lengere, men jeg har ikke satt meg inn i alt av hva man skal gjøre og vite om dette ang eggløsning og festeblødninger. Blør man mye da eller lite? Pleier å ha sterke mensen smerter rett før og de første dagene med mensen, men nå la jeg ikke engang merke til at jeg fikk det. Merker ikke at jeg har det engang, uten om jeg jeg merker at jeg blør. På denne tiden hadde jeg stappet i meg paracet og ibux .. Anonymous poster hash: cda46...694 Alle er forskjellige, så vanskelig å definere noe som normalt. Men utifra det jeg tror, jeg vil si det er ganske normalt. Vanligvis når damer har uregelmessig mens, er det snakk om at de plutselig får det uten noe forsvarsel, gjerne flere uker før den faktisk skulle komme. Som jeg vet har skjedd med mange som aldri har gått på p-piller også. Men at dette er helt normalt for de som går av p-piller etter langtidsbruk. Det kan som sagt være hva som helst, men jeg tror det skyldes stress med at mensen må komme til den og den tiden, og at du fokuserer mye på dette. Flyving kan også påvirke mensen til at det kommer tidlig, men vet ikke om du er flyvertinne eller lignende. Tror det varier, man kan blø mye først og mindre senere, noen blør lite (små spotter), mens mange ikke har noe festeblødning. Skjedden kan også bli mer følsom, så den kan begyne å blø av samleie, noe som er helt ufarlig. Har selv vært i situasjonen hvor jeg hadde mensen annenhver uke, og fossblødde etter samleie pga feil p-pille merke. Etter at jeg byttet dette ble alt normalt igjen. Så mye som kan spille inn på dette. Da kan det være festeblødning, siden du ikke har mensen smerter. Du får ta en graviditetstest og se, fortsetter det å være veldig uregelmessig vil jeg anbefale deg og ta en tur til legen, hvis du vil bli gravid så fort som mulig. Endret 30. september 2013 av sisteboss
xxhmj Skrevet 30. september 2013 #8 Skrevet 30. september 2013 Alle er forskjellige, så vanskelig å definere noe som normalt. Men utifra det jeg tror, jeg vil si det er ganske normalt. Vanligvis når damer har uregelmessig mens, er det snakk om at de plutselig får det uten noe forsvarsel, gjerne flere uker før den faktisk skulle komme. Som jeg vet har skjedd med mange som aldri har gått på p-piller også. Men at dette er helt normalt for de som går av p-piller etter langtidsbruk. Det kan som sagt være hva som helst, men jeg tror det skyldes stress med at mensen må komme til den og den tiden, og at du fokuserer mye på dette. Flyving kan også påvirke mensen til at det kommer tidlig, men vet ikke om du er flyvertinne eller lignende. Tror det varier, man kan blø mye først og mindre senere, noen blør lite (små spotter), mens mange ikke har noe festeblødning. Skjedden kan også bli mer følsom, så den kan begyne å blø av samleie, noe som er helt ufarlig. Har selv vært i situasjonen hvor jeg hadde mensen annenhver uke, og fossblødde etter samleie pga feil p-pille merke. Etter at jeg byttet dette ble alt normalt igjen. Så mye som kan spille inn på dette. Da kan det være festeblødning, siden du ikke har mensen smerter. Du får ta en graviditetstest og se, fortsetter det å være veldig uregelmessig vil jeg anbefale deg og ta en tur til legen, hvis du vil bli gravid så fort som mulig. Ja, vi får håpe det bare er noe så enkelt og det er normalt. Også har det vært sånn at jeg har vært utrolig følsom når det gjelder samleie. Etter i går blødde jeg litt etterpå og hadde vondt, noe jeg har gjort de siste ukene jeg har hatt samleie. Det er bare sårt og ømt på sidene. Er veldig ubehagelig. Har ikke tenkt noe over det egentlig.
Athene Skrevet 30. september 2013 #9 Skrevet 30. september 2013 Ingen er alltid for tidlig eller alltid for sen. Du har regnet feil snitt-syklus lengde. 28 dager er kun et snitt, noen har 21 dagers sykluser, andre 34, begge deler er like normalt. Videre lurer jeg på hva du mener med uregelmessig? Det er veldig normalt at syklusen varierer med 1-6 dager fra gang til gang, uten at det er uregelmessig pr definisjon. Bruk en app eller kalender til å holde styr på syklusen, så beregner den ventet mensdato for deg. 1
xxhmj Skrevet 3. oktober 2013 #10 Skrevet 3. oktober 2013 Ingen er alltid for tidlig eller alltid for sen. Du har regnet feil snitt-syklus lengde. 28 dager er kun et snitt, noen har 21 dagers sykluser, andre 34, begge deler er like normalt. Videre lurer jeg på hva du mener med uregelmessig? Det er veldig normalt at syklusen varierer med 1-6 dager fra gang til gang, uten at det er uregelmessig pr definisjon. Bruk en app eller kalender til å holde styr på syklusen, så beregner den ventet mensdato for deg. Det jeg mener med uregelmessig er at det er ikke alltid bare 1-6 dager for tidlig, men det at den plutselig er 10 dager for tidlig, og andre ganger så er den på tiden, eller fra 1-10 dager for tidlig. Hvis du forstår. Vet jo at det er normalt med noen dager for tidlig, men det var ikke sånn før. Men nå hadde jeg bare mensen i 2 dager, noe som er svært uvanlig for meg også. Blødde nesten ingenting i forhold til jeg vanligvis gjør. Så jeg bare lurer, siden vi er prøvere.
Gjest kattinka Skrevet 3. oktober 2013 #11 Skrevet 3. oktober 2013 Kan tenkte meg at det kan være festeblødning! Ta en graviditetstest du, kan være en gledens nyhet! Lykke til
xxhmj Skrevet 3. oktober 2013 #12 Skrevet 3. oktober 2013 Kan tenkte meg at det kan være festeblødning! Ta en graviditetstest du, kan være en gledens nyhet! Lykke til Ja, kanskje jeg skal ta en. :-) kom i hvert fall veldig friskt blod nå etter et døgn med opphold av blødninger.
xxhmj Skrevet 3. oktober 2013 #13 Skrevet 3. oktober 2013 Er det vanlig hvis det er festeblødninger at det gjør utrolig vondt? Det er faktisk verre enn menssmerter. Ligger å vrir meg. Tenker mest på betennelse.. Men leste at det var ei som hadde festeblødninger og ho hadde smerter så ho nesten ikke kunne gå? Stemmer det... Og hvos je har fått festeblødninger nå, når skal jeg ta testen?
Gjest Wei Wei Skrevet 3. oktober 2013 #14 Skrevet 3. oktober 2013 Min syklus varierer fra 28 til 34 dager, men i snitt er den 32 dager. Jeg kaller den regelmessig allikevel siden den kommer hver måned. Har hørt at noen får mens samme dag, samme klokka, men jeg tror det er like vanlig som min tilfelle. Som noen nevnte her, bruk en app eller før inn sykluslengden på andre måter for å få oversikt. Må ikke være noe unormalt ved syklusen din, men heller normalt for akkurat deg.
xxhmj Skrevet 3. oktober 2013 #15 Skrevet 3. oktober 2013 Min syklus varierer fra 28 til 34 dager, men i snitt er den 32 dager. Jeg kaller den regelmessig allikevel siden den kommer hver måned. Har hørt at noen får mens samme dag, samme klokka, men jeg tror det er like vanlig som min tilfelle. Som noen nevnte her, bruk en app eller før inn sykluslengden på andre måter for å få oversikt. Må ikke være noe unormalt ved syklusen din, men heller normalt for akkurat deg. Ja, men det har jeg fått svar på. Nå lurer jeg bare på om det over her.. Om det er vanlig å ha smerter hvis man har festeblødninger. osv
Gjest Wei Wei Skrevet 3. oktober 2013 #16 Skrevet 3. oktober 2013 Ja, men det har jeg fått svar på. Nå lurer jeg bare på om det over her.. Om det er vanlig å ha smerter hvis man har festeblødninger. osv ok,jeg så ikke at saken er avsluttet. Jeg har aldri opplevd festeblødning, men ifølge det jeg har lest, så festeblødning mer som spotting. Er det frisk blod, så anbefales det å kontakte lege siden det kan være fare for sa. Det gjør vondt, ja (har jeg hørt).
xxhmj Skrevet 3. oktober 2013 #17 Skrevet 3. oktober 2013 Jeg har lest litt at det er forskjellig fra person til person.. At noen merker ikke smerte og heller bare har litt rosa utflod, eller noe sånt. Men noen har veldig smerter og blør like mye som mensen, friskt blod osv.. Så jeg er bare usikker.. Men skal teste meg om et par dager.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå