Muompu Skrevet 30. september 2013 #1 Skrevet 30. september 2013 Heisann dere! Jeg har et lite problem, eller nært sagt en irritasjon. For når jeg skal ut å sykle, på cafè eller til ei venninne, så sliter jeg sånn med hvordan jeg skal ha på meg veska. Den blir alltid hengende i veien, eller så prøver jeg å feste den til styret/bagasjebrettet på alle mulige finurlige måter... Noen av dere som har noen tips?
AnonymBruker Skrevet 30. september 2013 #2 Skrevet 30. september 2013 Om det er en type liten håndveske ville jeg kjøpt en sykkelkurv til å henge på styret og hatt den der. Det er fint til bysykling. Om det er en større skulderveske ville jeg hatt den på ryggen. Og om det er en slik stor, baggete sak ville jeg kjøpt meg noen sykkelstropper og festet den på bagasjebrettet. Anonymous poster hash: c18ed...4fa 2
Muompu Skrevet 30. september 2013 Forfatter #3 Skrevet 30. september 2013 Tusen takk for svar! Mange gode alternativer. Men det er ikke noen andre muligheter? Du skjønner jeg har ikke bagasjebrett, og tror desverre ikke jeg får plass til kurv.
AnonymBruker Skrevet 30. september 2013 #4 Skrevet 30. september 2013 Har du ikke bagasjebrett? Hva er det slags sykkel du har da? Hva slags veske har du? Kan du henge den på styret? Bytte den ut med en sekk? Anonymous poster hash: 614ad...506
Muompu Skrevet 30. september 2013 Forfatter #5 Skrevet 30. september 2013 Nei, jeg har verken bagasjebrett eller kurv se. Det er en skulderveske, så det kommer veldig i veien når jeg skal sykle.. Ja, det går jo selvfølgelig ann. Men det er jo litt kjedelig, for jeg har jo lyst å bruke veska!
AnonymBruker Skrevet 30. september 2013 #6 Skrevet 30. september 2013 Kan skulderreima strammes så mye at den ikke henger og slenger? Kan du evt feste på en reim til som er passe lang til at du kan ha den på skrå over skuldra når du sykler? Den kan du ta av når du er ferdig å sykle, om den har karabinkroker. Anonymous poster hash: 614ad...506 1
Muompu Skrevet 30. september 2013 Forfatter #7 Skrevet 30. september 2013 Ja det var kanskje ikke så dumt. Det skal jeg prøve på. Men du vet ikke om det finnes noen forhandlere som selger slike reimer?
FantasDick Skrevet 30. september 2013 #8 Skrevet 30. september 2013 Har du ikke bagasjebrett? Hva er det slags sykkel du har da? Anonymous poster hash: 614ad...506 Er det rart å ikke ha bagasjebrett? Kan ikke huske sist jeg hadde sykkel med bagasjebrett. TS; kan du stramme inn reima så mye at du får veska til å "sitte" på skrå over ryggen din?
Sugerøret Skrevet 30. september 2013 #9 Skrevet 30. september 2013 Kurv kan vel henges på styret? Ellers får du kjøpe ryggsekk til veska
AnonymBruker Skrevet 30. september 2013 #10 Skrevet 30. september 2013 Kjøp en slik sykkelveske som man kan feste atme hjulet og ha veska inne der mens du sykler. Anonymous poster hash: 7da56...7b0
AnonymBruker Skrevet 30. september 2013 #11 Skrevet 30. september 2013 sånn her: http://www.sb.no/nyheter/vil-ha-flere-til-a-sykle-til-stranda-1.985670 Anonymous poster hash: 7da56...7b0
AnonymBruker Skrevet 30. september 2013 #13 Skrevet 30. september 2013 Ja det var kanskje ikke så dumt. Det skal jeg prøve på. Men du vet ikke om det finnes noen forhandlere som selger slike reimer? Finnes det en tekstilforretning/hobbybutikk/quiltebutikk der du bor? De har av og til veskehanker/reimer ferdig til salgs. Er det rart å ikke ha bagasjebrett? Kan ikke huske sist jeg hadde sykkel med bagasjebrett. TS; kan du stramme inn reima så mye at du får veska til å "sitte" på skrå over ryggen din? Jeg synes det er kjemperart! Hadde aldri kjøpt sykkel uten bagasjebrett, hvor gjør man av tingene sine da? Anonymous poster hash: 614ad...506
Wonders Skrevet 1. oktober 2013 #14 Skrevet 1. oktober 2013 Har du prøvd sekk?... Ingen med sans for stil ville blitt sett med sekk 2
Gjest Kim Skrevet 1. oktober 2013 #15 Skrevet 1. oktober 2013 Ingen med sans for stil ville blitt sett med sekk Form follows function
Wonders Skrevet 1. oktober 2013 #16 Skrevet 1. oktober 2013 (endret) Form follows function på fjellet ja... I byen kan ma tillate seg å ta av fjellutstyret. Ts, kjøp en en nkel sort kurv til sykkelen. Endret 1. oktober 2013 av Wonders 1
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2013 #18 Skrevet 2. oktober 2013 Jeg ville ikke hørt på en person som ikke har en yndlingsbok, og som oppgir fotballfrue som sitt favorittnettsted Anonymous poster hash: 614ad...506 5
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2013 #19 Skrevet 2. oktober 2013 Kaprer denne tråden, litt OT ... men istedefor å lage ny tråd "hva gjør jeg med veska?" Hva gjør man med vesker som feks? http://www.hm.com/no/product/14170?article=14170-A Ser for meg at det er finest å ha den over armen, i leddet ved albuen? men hvordan holder man hånden hvor vesken henger? Ser ut som en død fisk............... Anonymous poster hash: 5eb65...341
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2013 #20 Skrevet 3. oktober 2013 Det er helt vanlig med sykler uten bagasjebrett, nesten ingen sykler har jo dette som standard (billigkjedene tjener gode penger på å ta blodpriser for å selge/montere slikt). Og hvis man skal investere i en sykkelveske, må man jo drasse rundt på sykkelvesken etterpå! TS snakker om en vanlig håndveske, og dette er etter min erfaring beste tips: Har du skulderveske med lang rem, må du prøve å få den på ryggen. - Er remmen lang nok, legg vesken bakpå ryggen med midten av remmen bak halsen og stikk armene gjennom på hver side. Dette er den beste løsningen! - Er ikke remmen lang nok, prøv å få den på ryggen over hodet og en skulder. - Som siste munlighet, kjøp sånne strikker med kroker i hver ende som man bruker til å feste ski på skistativ om vinteren. Selges i sportsbutikk. Surr vesken fast i styret. Putt strikken i vesken når du er ferdig med å sykle. Anonymous poster hash: 38180...e42
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå