AnonymBruker Skrevet 30. september 2013 #1 Skrevet 30. september 2013 Jeg er 27 år og har nettopp kjøpt hus sammen med kjæresten min som jeg har vært sammen med (og bodd sammen med i snart 2,5 år) Nå har jeg fått litt småpanikk, føler meg så bundet. Han vi gjerne ha barn også, noe jeg også har hatt lyst på i perioder, men nå har jeg mistet helt lysten på det og vet ikke en gang om jeg vil ha barn. Hver måned tante rød kommer så blir jeg kjempeglad for at jeg ikke er gravid (har kuttet ut P-pillene) Jeg har lyst å begynne på de p-pillene igjen, men samboeren min blir så lei seg da for han har så lyst på familie og jeg har lovet han at vi skal prøve å få barn nå.. Jeg føler jeg har viklet meg inn i noe jeg ikke vil. Føler livet mitt stopper opp. Noen andre her som har slitt med slike tanker? Anonymous poster hash: dcfd0...7a3
AnonymBruker Skrevet 30. september 2013 #2 Skrevet 30. september 2013 Du bør i hvert fall bruke prevensjon til du er sikker på at du vil ha barn!Anonymous poster hash: bece6...f7f 8
Serafina. Skrevet 30. september 2013 #3 Skrevet 30. september 2013 Du bør begynne med prevensjon igjen til du vet om du ønsker deg barn. Det er viktig at du også ønsker et barn og ikke gå med på det fordi kjæresten din ønsker det. Det er helt ok å være i tvil om hva du ønsker, noe dere to bør snakke om. Barn eller ikke er en stor beslutning og du er såpass ung at du har god tid på deg enda.
Gjest Awzm me Skrevet 30. september 2013 #4 Skrevet 30. september 2013 Begynn på ppillene igjen! Han må jo respektere at du ikke vil ha barn ennå, det er din kropp, du bestemmer selv. 1
Gjest LonelyAngel Skrevet 30. september 2013 #5 Skrevet 30. september 2013 Dette er ikke lett. Nå ligger egentlig alt til rette for dere for å få barn. Du er 27 år, har hus og hjem med kjæresten og spørsmålet om hva som skal skje videre dukker opp. Jeg tror det er helt normalt å føle det slik som du føler. Det er nå du skal velge hvilken vei du skal gå, og hva du vil med livet. Vil du ha barn og stifte familie, eller vil du finne på noe annet? Ingen andre enn deg kan svare på dette her. Det du eventuelt kan gjøre er å starte på prevensjon igjen en liten stund til du får bestemt deg.
Gjest Gjest Skrevet 30. september 2013 #6 Skrevet 30. september 2013 Skjønner deg godt ts! Jeg er endel eldre enn deg, men tror jeg har bestemt meg for å ikke ha barn. Jeg er veldig glad i barn, men ser at det tar veldig mye tid ( ser det på andre som har barn ) og jeg føler det er så mye annet jeg heller vil gjøre. Du må ikke få det fordi andre vil eller forventer det av deg, da vil du bare bli ulykkelig...Du må lytte til din indre stemme her! Du kan jo vente lenger å se om du vet plutselig skulle få lyst på. Mange får barn i 30-40årene idag.
Gjest Ts Skrevet 1. oktober 2013 #7 Skrevet 1. oktober 2013 Ts her. Jeg foreslo at jeg skulle begynne på P-pillene igjen, men da ble han irriter og ganske gretten, siden jeg hadde lovet at vi skulle prøve å bli gravide fra juni i år. Han sier jeg uansett aldri kommer til å bli klar for å få barn og jeg kommer til å få et nytt syn på det når det skjer. Jeg tenker det er lett for han å si, han slipper i det minste å gå gravid, føde og amme. Jeg er ikke redd for at kroppen forandrer seg, jeg er redd for fremtiden og bekymringene dette med barn medfører + tidspress. Jeg forstår godt de som vil ha barn, men jeg blir bare mer og mer usikker på om dette er noe jeg vil. Det har fristet å begynne på P-pillene i skjul, men han hadde blitt så skuffet om han hadde merket det. Jeg blir så stresset av å være i dette "veikrysset"
Gjest anonym Skrevet 1. oktober 2013 #8 Skrevet 1. oktober 2013 Ts her. Jeg foreslo at jeg skulle begynne på P-pillene igjen, men da ble han irriter og ganske gretten, siden jeg hadde lovet at vi skulle prøve å bli gravide fra juni i år. Han sier jeg uansett aldri kommer til å bli klar for å få barn og jeg kommer til å få et nytt syn på det når det skjer. Jeg tenker det er lett for han å si, han slipper i det minste å gå gravid, føde og amme. Jeg er ikke redd for at kroppen forandrer seg, jeg er redd for fremtiden og bekymringene dette med barn medfører + tidspress. Jeg forstår godt de som vil ha barn, men jeg blir bare mer og mer usikker på om dette er noe jeg vil. Det har fristet å begynne på P-pillene i skjul, men han hadde blitt så skuffet om han hadde merket det. Jeg blir så stresset av å være i dette "veikrysset" Du må aldri la noen presse deg til å få barn! Du må kjenne etter selv! Vet om flere som har gått i den fella...Plutselig er de "stuck" med et barn de egentlig ikke øsnket. De er selvsagt glad i barnet, men ville egentlig ikke ha barn. Du må tenke om du vil ha det eller ikke. Du kan uansett vente, hvorfor stresse? Typen din kan ikke bestemme dette alene. Å ha barn er et stort ansvar!
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2013 #9 Skrevet 1. oktober 2013 Kjære deg, det er snakk om et barn ikke en katt. Det er en livslang forpliktelse og ikke noe han kan presse deg inn i. Begynn på pilla med en gang. Anonymous poster hash: 4ea7c...0e3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå