Gå til innhold

Tegne kjøkken

Crispo

Anbefalte innlegg

Som overskriften sier, så holder jeg på og skal tegn meg kjøkken... drømmer om hvordan jeg vil ha det i den ny inkjøpte leiligheten som snart er klar til bygging.....

Noen som vet om andre nettsteder en hth.no og ikea.no hvor en kan designe sitt eget kjøkken i et tegneprogram??

Og så lurer jeg på om noen har smarte løsninger til et kjøkken på 15kvm....(Må ha en L formet inredning) anbefaler dere mye skap eler skuffer?? har intrykk av at det er mye skuffer som blir brukt for tiden......

Anbefalinger på benkeplate??

Innebygde eller frittstående hvitevarer??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi har nettopp pusset opp kjøkkenet, lite kjøkken på ca 15 kvm.

Har frittstående hvitevarer nå men hadde vi valgt på nytt hadde vi kjøpt integrerte Det ser mye bedre ut og kjøkkenet virker større.

Vet ikke hvordan fronter du skal ha men glatte fronter uten for mye "dill" er veldig rent til en mindre kjøkkenløsning.

Ville valgt kanskje 2 seksjoner med skuffer og resten hyller. Du har vel bare bestikk og div håndredskaper i skuffene, kanskje duker? Trenger mer plass til kjeler, boller, tellerkner etc..

Ville også bygget høye overskap eller doble korte opp på hverandre (hvis du skjønner hva jeg mener) kan aldri få nok av skapplass.

Benkeplater finnes det mye bra av så det tror jeg heller blir en smaksak for dere.

Fliser eller plater på veggene for å unngår at malingen blekner etter mye vasking.

Lykke til med deres nye kjøkken :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle kjøkkenleverandører tegner gratis for deg. Stikk gjerne innom flere så du får flere forslag.

Velg skuffer. Uten tvil. De er dyrere, men ettersom kjøkken er noe som ikke byttes ut hvert år blir det ikke så mye i lengden. Jeg har ikke skuffer, men dype skap. Helt pyton. Husk også å velge skuffer som kan trekkes heeelt ut. Ikke alle kan dette. Velg gjerne også noen som lukker seg selv de siste 5cm.

Ang hvitevarer ville jeg valgt ikkebygget stekeovn. Og velg induksjon når du velger platetopp. Vi kjøpte det før jul og det er helt supert å lage mat på. Mye mer effektivt enn gass.

Ang tegneprogram så vet jeg bare om de du nevnte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du ha høyskap så velg en modell som du "drar ut", det sparer deg for masse omflytninger når du skal ha tak i det som er innerst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har nettopp pusset opp kjøkkenet, lite kjøkken på ca 15 kvm.

Har frittstående hvitevarer nå men hadde vi valgt på nytt hadde vi kjøpt integrerte Det ser mye bedre ut og kjøkkenet virker større.

Vet ikke hvordan fronter du skal ha men glatte fronter uten for mye "dill" er veldig rent til en mindre kjøkkenløsning.

Ville valgt kanskje 2 seksjoner med skuffer og resten hyller. Du har vel bare bestikk og div håndredskaper i skuffene, kanskje duker? Trenger mer plass til kjeler, boller, tellerkner etc..

Ville også bygget høye overskap eller doble korte opp på hverandre (hvis du skjønner hva jeg mener) kan aldri få nok av skapplass.

Fliser eller plater på veggene for å unngår at malingen blekner etter mye vasking.

Har tenkt å integretrt hvertfall komfyren.. men mulig vi bytter kjøleskap også, selv om det vi har er relativt nytt..... kan en foresten bygge inn det kjøleskapet man har?? Har et kombiskap....... (er helt blå på dette området jeg.... :oops: )

Kunne tenke meg skap som går opp til taket for å slippe støvtørking...... har fått et eksempel på kjøkken fra hth, men likte ikke det i det hele tatt, små overskap med en hylle under til å sette kopper og kar... jeg er ikke av den typen som liker at dette står fremme, synes det gir et rotete preg på kjøkkenet, andre som er enig/uenig?

Blir nok en inredning som er enkel, med glatte flater, og mest sannsynlig fliser over benken... er en mester til å rote når jeg lager mat og vasker opp, så tapet er ikke så lurt tror jeg.

Skal du ha høyskap så velg en modell som du "drar ut"' date=' det sparer deg for masse omflytninger når du skal ha tak i det som er innerst.[/quote']

Har sett på disse, og om jeg skal ha høyskp så blir det garantert av denne typen med kurver i.... ser så innmari praktisk ut :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Esther

Jeg vil råde deg til å ha masse store skuffer - det er glimrende sted for oppbevaring. Overskap til taket et "must" ... en annen detalj som jeg er kjempefornøyd med er stekeovn i høyskapet - deilig å slippe å bøye seg ned for å bruke stekeovnen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mine beste anbefalinger:

*Sett høyskap i enden på veggen(e).

*Pass på å ha avlasningsplass ved siden av komfyr, kum og kjøleskap.

*Velg komfyr og evt. micro i høyskap

*Legg penger i innredning av skap (f.eks utrekkbare trådskuffer)

*Kolonialskuffer er bedre enn skap (men også dyrere)

*Er kjøkkenet lite, så ikke overless veggene med takhøye skap. Det føles som om veggen faller ned i hodet på deg. Lag evt. noen "luker" mellom skaprekkene med hyller.

*Bruk opphengslist under skapene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har tenkt å integretrt hvertfall komfyren.. men mulig vi bytter kjøleskap også' date=' selv om det vi har er relativt nytt..... kan en foresten bygge inn det kjøleskapet man har?? Har et kombiskap....... (er helt blå på dette området jeg.... :oops: )[/quote']

Nei, det kan man ikke.

Hos foreldrene mine er dette delvis gjort, det vil si at det er en enkel "veggplate" på ene siden, og det samme i mellom over- og underskap på andre siden. Over er det ett lite skap, og åpent på toppen. I sommerhalvåret når det er varmt må kjøleskapet dras så langt fram at det står over 20 cm lenger fram enn normalt, om vinteren holder det med 7-10 cm... Det blir nemmelig alt for varmt bak...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...